rare cilinder kop (WEER NIEUWE FOTO`s)

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

jordy-94 schreef:oke maar hoe komt het dan
omdat je zuiger een bepaald volume samenperst waardoor er druk ontstaat. dit voel je bij het aanlopen/trekken.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

jordy-94 schreef:oke maar hoe komt het dan
Volgends mij had ik gezecht googlen ?

Dan ben je er zo achter . . .
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
cracy frog
reclame makende gebruiker
Berichten: 1650
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 13:15
Minibike:: zelfbouw/zpf replica
Locatie: nijmegen

Bericht door cracy frog »

je heb een big bore met hoge drukkop dus je compresie kamer is kleiner geworden waardoor je meer compresie krijgt :wink:

grtj tonny
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen


Afbeelding
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

cracy frog schreef:je heb een big bore met hoge drukkop dus je compresie kamer is kleiner geworden waardoor je meer compresie krijgt :wink:

grtj tonny
hahahaha ja of hij googlet ff ( hoe je dat ook schrijft )

zal ook wel op het forum staan
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Lg tweewielers schreef:
Carlos Keutel schreef:Oud type peugeot mischien? Anders kan het een sachs of oude puch zijn, maar ik herinner me de decompreseur alleen maar van vespa :S Omdat die een dubbelwerkende koppeling hebben
Vespa heeft 1 koppeling .......
\
Met daarbij 1 doel zorgen dat de motor stationair kan draaien .

Wegrijden ....Overbrengen... ga zo maar door

Ik snap ff niet wat je bedoeld met een dubbelwerkende koppeling :?

Misschien op die sachs met automaat 2 speed ofzo , maar dan zie ik het verband niet met een décompreseur en de koppeling ?

Of bedoel je het handeltje om het aan te dieuwen :P

*Lg*
Of je kent het fenomeen "dubbele koppeling" niet helemaal of je hebt nog nooit een vespa gezien met deze graad van intimiteit. Een vespa heeft wel degenlijk 2 koppelingen. 1tje op het aandrijfgedeelte en eentje op het v-snaar gedeelte. Zodat je em aan kunt rennen zonder te hoeven koppelen etc... ;-)
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Nee hoor ,

Vespa zoals de standaard modellen hebben een voorkoppeling en een poulie achter . .

Vespa bravo heeft een vario en achter een koppeling met torque drive.

Er zit wel degelijk verschil in , vario systeem voor vespa is wel kostbaar en past ook niet op een standaard vespa blokje . . op de krukas past het wel alleen is de achterprise as niet lang genoeg.


Of je kent het fenomeen "dubbele koppeling" niet helemaal of je hebt nog nooit een vespa gezien met deze graad van intimiteit.
:lol:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gebruikersavatar
Carlos Keutel
forum gebruiker
Berichten: 1011
Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
Locatie: Swolgen

Bericht door Carlos Keutel »

Lg tweewielers schreef:Nee hoor ,

Vespa zoals de standaard modellen hebben een voorkoppeling en een poulie achter . .

Vespa bravo heeft een vario en achter een koppeling met torque drive.

Er zit wel degelijk verschil in , vario systeem voor vespa is wel kostbaar en past ook niet op een standaard vespa blokje . . op de krukas past het wel alleen is de achterprise as niet lang genoeg.


Of je kent het fenomeen "dubbele koppeling" niet helemaal of je hebt nog nooit een vespa gezien met deze graad van intimiteit.
:lol:
Ok, jij bent gewoon dom en eigenwijs -_-' hier verspil ik nog niet de energie aan om het op te zoeken en een link te plaatsen, doe het zelf maar...
Jah zo is het.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7537
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

http://members.lycos.nl/vespa/ingezonde ... 1/T12a.GIF
Een voorbeeld van Carlos . .

Niet een voor + achterkoppeling maar een dubbelwerkende voorkoppeling !

Werking weet ik niet . .

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie