Welke is beter?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Welke bike is nou beter de gele of de zwarte uitvoering?

De 1e bike is wat beter (gele)
11
52%
De 2e bike is wat beter (zwarte)
10
48%

Totaal aantal stemmen: 21

Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

Sorry maar voor 20 euro heb je toch liever iets beter ?en mijn achterbrug was ook naar de Kl*te toen ik hem had getuned en toen had ik die zwarte he
DiStefano
forum gebruiker

Bericht door DiStefano »

Het blijft je eigen keus , en ik ga gewoon van mijn eigen ervaring uit omdat ik ze allebei heb gehad. en ik weet niet of ik dat ook van de andere "adviseurs"kan zeggen.
En ja ,ook ik heb nooit gehoord dat iemand door het zijn achterbrug is gezakt en die "versteviging" op de voor poten zijn gewoon losse klompies , die heeft een vriend van me op zijn bike ook erop gezet(kosten 7,50) maar om nou te zeggen tjonge een versteviging.

Als ik voor de keus stond dan zou ik weer voor de rood/zwarte gaan
Wij (jongetjes van achterin de 20 begin 30 en gemiddeld gewicht van 75 kg) hadden enorm veel lol met ons chineesje.Het was starten /lopen.
maar nogmaals je moet een beetje geluk hebben met die bikes, kijk of je achterbrug een beetje in lijn staat met je frame dat niet elke keer je ketting eraf loopt.
En neem maar van mij aan dat er voor die dikke ketting geen tandwielen te krijgen zijn en met een beetje gewicht is het gewoon wachten tot je lekker op gang bent, wij zetten er dan vaak een 72 of 74 tandwiel op met 6 voor kan je nog leuke wheelies maken en het tunen van zo'n bike zou ik eerst eens goed over nadenken want dat kan ook aardig oplopen en voor je het weet zit je aan de 300/400 e incl.bike en voor dat geld kan je een mooie watergekoelde Blata replica kopen met 8pk of een polini 911 replica.

Dus wat is wijsheid.
Ga gewoon naar de bikes kijken en beslis dan.

Succes Lorenzo en gewoon doen wat je zelf het beste vind
Steven
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Ik heb een combinatie van de twee gehad. Dus wat ik zeg heeft wel een grond waarop ik m'n mening baseer.
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

dus jullie hebben liever een minder goed frame ?das raar en dan maar klagen over de slechte kwaliteit van de chineesjes :?
Gast

Bericht door Gast »

ik snap het nu :D
Ik denk dat het verschil in het frame zo minimaal is dat het bijna niet te merken is. Verder hoor ik van meerdere mensen dat het blok van het zwart rode bikeje ook feller is. Groeten lorenzo
schroefje

Bericht door schroefje »

l0renz00 schreef:ik snap het nu :D
Ik denk dat het verschil in het frame zo minimaal is dat het bijna niet te merken is. Verder hoor ik van meerdere mensen dat het blok van het zwart rode bikeje ook feller is. Groeten lorenzo

Das DIKKE BULL!!!

Er zit een heel groot verschil in blokken bij die chinezen en dat kan ik heel goed onderbouwen,Ik zou voor mijn eigen eens goed nadenken wat je wilt gaan doen met deze bike.Wil je op de baan gaan rijden moet je er toch iets aan veranderen,Dus zou ik voor een sterk frame gaan gezien tuning extra krachten loslaat op het frame.

Kleur etc zegt helemaal niets das maar een laagje verf en zover ik weet heb je nog geen "snelle" "getunde" verf :lol:
Thomas

Bericht door Thomas »

Koop ze gewoon alle 2 :P
doede46
forum gebruiker

Bericht door doede46 »

dan eerder geen 1 van beide.. 8)
maar je moet er wel rekening mee houden dat er wel snel dingen kapot gaan. of niet meer goed functioneren, en dat je voor dat geld wat je er dan in steekt in z'n geheel. al snel een blata b1 replica of dergerlijke kunt kopen! :wink: suc6 iig met de koop alvast

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

Haal gewoon een sendai aikido..! die is togh al een heel stuk beter..!
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Sparen, spaar gewoon tot je een goeie bike kunt kopen. Zoals hierboven (en dat heb ik ook al gezegd) een Aikido is redelijk goedkoop en een stuk beter dan een naamloze. Moet je wel het nieuwe model halen.
Of zoals Doede zegt: een Replica halen. Die zijn beter en je bent uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper uit.
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

@ L0renz00

Het zitje heb ik verhoogd door het plaatsen van een aantal houten blokjes. voor 2 kleine, achter 1, een iets hogere.. erg simpel!
Laatst gewijzigd door AngelEyes op zo 08 jan 2006, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

je moet het maar verzinnen :D .
Nu het volgende. Ik ben dus vandaag naar **** in breda gegaan om te kijken naar die camel minibike. Hij had er een paar staan maar omdat hij ze nou op een andere manier had gekregen waren ze 199 euro .
Die van 150 euro is nog steeds hetzelfde gebleven. Die gast uit breda had nog wel een andere staan met 2 schijfremmen voor en 1 schijfrem achter verder precies hetzelfde ook voor 199 maar zie ik het nut niet egt van in.
Nu is het dus camel voor 199 euro
zwart rode voor 150 euro
En hoe zouden jullie nu tussen DEZE 2 kiezen?
Groeten lorenzo
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Neem die zwart/rode. Prima bike.. Ik spreek uit ervaring. Heb vandaag ff gereden en alles blijft goed vastzitten. Heb het blok en de uitlaat vastgezet met van die ringetjes (op de bout, of voor het moertje) die verspringen. Trilt niet meer los!!
Gast

Bericht door Gast »

ok thnx. Zitten er trouwens in dat blok begrenzingen?
En ik had nog eens wat bedacht. Wat nu als ik met mijn hoek dremel de poorten netjes afwerk en de uitlaatpoort IETSJES groter dremel moet ie iets harder optrekke (was bij die ouwe k*t puchjes altijd wel ik heb heel wat gedremelt aan die blokken :P)
Groeten lorenzo
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Nee, geen begrenzingen. Je mag er de openbare weg niet mee op, dus..

En dremelen? Als jij daar ervaring mee hebt, moet je dat zeker doen. Er is een topic van Carlos Keutel waarin dit staat beschreven (cilinder, uitlaatpoort). Je bike zal er idd beter van optrekken..
Gesloten