en als je zo'n honda cilinder neemt maakt het niet uit wat voor ofzo bijv: standaard cil of 50 snel cil of 70cc cil en wat voor uitlaat met je hebben en wat voor carb. enne de krukas moet ook een ander dan ofzo.
Als je de mensen van het puchforum moet geloven ben jij dus de h0m0 die van een wagen gevallen was en in het ziekenhuis lag?? .
ff over die scootcilinder, ik ben wel benieuwd van wat voor scoot die is maar je zult altijd problemen houden met dat soort cilinders.
Je hebt een hele piekerige smalle powerband (weet jij vast ook wel) en aangezien je de overbrenging niet mag veranderen tijdens het rijden moet je dus je koppeling heel ver aanpassen.
Iedereen hoort allerlei fantastische prestaties over scootercilinders en denkt gelijk dat dit op een puch dan ook wel goed zal lopen.
In ieder geval veel succes en ik ben benieuwd hoe je het afgesteld krijgt en hoe het loopt als je het voor elkaar krijgt.
Jopie schreef:
Als je de mensen van het puchforum moet geloven ben jij dus de h0m0 die van een wagen gevallen was en in het ziekenhuis lag?? .
Jeps, that's Bram! maar is alleen nie van de wagen gevallen en lag niet in coma! whahaha, hij moest er wel om lachen toen ik m vertelde dat gijs dat op t forum had gezet, toen ik bram in de reut tegenkwam...
wel naar van m dat ie blikken bier zat uit te delen, die ik vrolijk opdronk, ondanks dat ze niet te zuipen waren, en dat hij later verteld dat ze tot oktober 2003 houdbaar waren...
Van wagen afgevallen was weer een Gijs actie... fake dus
Cilinder waar ik aan dacht was een Fabrizi cilinder voor bijvoorbeeld Piaggio LC.
Boring van 47,6 en een slag van 44mm, zou moeten lukken dus, drijfstanglente bij dat ding was ook 90mm. Je zou dus gewoon een stuk van je carter kunnen frezen zodat cilinder mooi klopt en liggen je poorten volgens mij ook stukje lager.
Probleem is dat ik hem als een kit zag voor... 1200 euroos...
En de cilinder zelf is brak afgewerkt wat dus ook weer moet gebeuren :S
Ja, echte Gijs-actie .
1200 pleuros is wel errug veel, maar er zijn vast meer scooters dan met soortgelijke blokken.
Ik vroeg me laatst wel af of je niet door het blok zelf flink aan te passen, en dan de koppeling en ontsteking ook te vervangen/verplaatsen, gewoon een scootkruk erin kan doen.
Je moet die dan wel in balans kunnen houden en dus op de goede plek de lagers maken maar dan heb je wel een heeele ruime keuze aan cilinders en meteen de goede timing.
Er komt vast veel bij kijken maar meer dan 1200 euro gaat het denk ik niet kosten en dan heb je tenminste keuze