Verslag 5de NMC in Stadskanaal (3 juni)

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Sissi
forum gebruiker
Contacteer:

Verslag 5de NMC in Stadskanaal (3 juni)

Bericht door Sissi »

Zaterdag morgen 04:15 uur, de wekker gaat! (pfff..wat een christelijke tijd Afbeelding)
Gelukkig hebben we de auto de avond ervoor al ingepakt.
Snel nog ff brood smeren, koffie in de thermoskan en dan op weg naar Stadskanaal.

De rit valt nog mee (tis rustig op de weg), om 07:15 arriveren we bij de kartbaan.
Plekkie zoeken, tent opzetten en de baan bekijken om de juiste tandwielen te monteren.

08:30 inschrijven en de bike laten keuren, na een korte rijders bespreking kan de training beginnen.
De 1ste training was ff aftasten, we hadden hier nog nooit gereden
(dat was aan de tijden ook wel te zien) 2de training ging een stuk beter.

Klaar voor de race, ik had de opdracht gekregen om nr.30(Dennis) en nr.90(Lars) achter me te houden, net als tijdens de training.
De start ging redelijk en ik kon beide mannen achter me houden, ik dacht alleen maar “ik moet Jasper blijven dan komt het goed”
Ik merkte dat Jasper iets bij me weg liep dus ik moest iets meer gas geven…
Met het gevolg dat ik met mijn knie de curvestones raakte en mijn evenwicht verloor, en vervolgens via het gras,
de curvestones, gras en weer de curvestones, over de baan, in het gras tot stilstand kwam :shock:
En vanaf daar kon ik mijn weg weer vervolgen.
Op dat moment dacht ik *PIEP* dat ga ik nooit meer redden… maar opgeven was geen optie.
En wat bleek ik eindigde toch nog als (17de incl. de 4takts dus eigenlijk 14de ) dat wil zeggen mijn eerste PUNTEN… Afbeelding

De 2de race: Ik had nog steeds dezelfde missie als de 1ste race…
Helaas waren mijn 2 grootste concurrenten voor mij geëindigd dus ik moest alle zeilen bij zetten.
Tijdens mijn poging om wat naar voren te komen kwam in verschillende gecrashte en uitgevallen rijders tegen..
(stiekem dacht ik “misschien nog een puntje”) 8-[
Ondertussen zat ik weer vlak achter mijn voorganger.. maar de koplopers zaten vlak achter me,
Ik dacht sociaal te zijn en ff mijn gas los te laten, zodat ze er makkelijk langs konden, en ik daarna weer verder kon met mijn eigen jacht.
Helaas dacht de rijder (die in de race, nog achter mij reed) dat hij er ook wel even snel voorbij kon.
Met het gevolg dat hij mij vol aan de achterkant raakte, met een flinke crash als gevolg Afbeelding
Dat was helaas het einde van mijn race.

Terug bij de tent hebben we de schade ff bekeken… (het viel gelukkig mee)
Stuurpijp en stuuruitslag steuntje krom, paar blauwe plekken, schaafwondjes, fikse hoofdpijn en een gedeukte ego Afbeelding

Ondanks alles toch een leuke dag...

Heeft er iemand mijn crash op film of foto?

ps. de foto's komen zsm online (heb nu ff een leen pc)
Laatst gewijzigd door Sissi op zo 04 jun 2006, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
*HANK*
forum gebruiker

Bericht door *HANK* »

Hallo

5e cub wedstrijd stadskanaal zelfbouw water.

Gezien het zeer spannend is in de watergekoelde klasse, namelijk 4 wedstrijden en al 4 verschillende winnaars.
Dus wie zal het bij de 5e worden, en ik hank was nog de openstaande man.
In ieder geval was het weer goed, niet te warm en toch droog.

1e traning ging goed, hank draaide de eerste tijd, en kon ook lekker rond komen.
2e traning mijn eigen tijd met 4 tiende scherper gezet, maar teunis kwam er toch nog net onder door en pakte de pole, sjoert die deze keer met de waterkoelers mee reed pakte de 3e tijd ( oftewel het waren de 40+ mannen die op de eerste rij stonden :wink: ).
Ed had wat problemen met de bike, namelijk zijn ontsteking vertoonde wat rare kuren, maar na wat zoek werk werdt er bij Jan Das nog een frisse H.P.I. gevonden en Ed mocht deze lenen (toppie Jan) dus ook Ed kon nog aan de eerste manche deelnemen.

1e Manche: Hank pakte de kop start, gevolgt door denni van af de 4e plaats en teunis kwam als 3e door.
Denni heeft een ronde of 4 in mijn achterwiel gezeten, maar kwam te vallen en moest achter teunis aansluiten op de 3e plaats.
Maar inmiddels had ik al een aardig gaatje getrokken met de nr 2 en met nog een ronde of 5 te gaan zijn we maar op safe gaan rijden en te zorgen dat we er op bleven zitten met als resultaat de 1e plaats \:D/ \:D/
Voor ed was het wat minder, namelijk in de opwarm ronde ging de binnen rotor los, na wat snel sleutel werk kon ed in de 3e ronde de baan weer op en werd uiteindelijk toch nog als 9e, Denny werd 3e.

2e Manche: Denny pakte de kopstart en ik kon aansluiten, samen hebben we heel wat ronden als aan een touwtje onze ronde kunnen maken, maar edje had nog wat goed te maken en vocht zich terug, en haalde mijn in na het recht stuk, ook denny was een ronde later het slachtoffer van de stijd lustige Ed.
Tevens was Cees v/d waal ook lekker bezig want hij heeft zelfs nog een tijdeje op de 4e plaats gereden.
Dus ed werd 1e gevolgt door denny, en ik werd in de laatste ronde (door eigen schuld, een wat te ruime bocht) nog door teunis berooft van mij 3e plaats en werdt dus 4e.

Maar had toch genoeg ( 38 ) punten voor de dag overwinnig, denny werdt 2e met 36 punten en teunis 3e ook met 36 punten uiteindelijk wist ed toch nog 4e te worden.

Al met al weer een zeer spannende wedstrijd en een 5e nieuwe winnaar.

Nog even voor TWAN wordt ik 1e en waar is de fotograaf, ja thuis nou bedankt hoor. [-X
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

Sorry hoor Hank.

Volgende keer ben ik er wel bij dus weet je wat je dan te doen staat :lol: :lol:

Maar proficiat mooi gedaan. 8)
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Sleutel
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

*HANK* schreef: Tevens was Cees v/d wal ook lekker bezig want hij heeft zelfs nog een tijdeje op de 4e plaats gereden.
Dit was dus het rezultaat, van een akkefietje 20 minuten eerder
waarbij Fransisca betrokken was en ik dus errrrrrrrg opgefokt raakte :evil:
Maarja... dan moet je er wel op blijven zitten, anders heb je er nog niks aan #-o

Maar nog gefeliciteerd met je eerste plaats Hank.

Leuk verslag trouwens :wink:
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
mark#41
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Een verslag zonder rancune.Dit siert de sportvrouw in Sissi!!!
Chapeau!!!!
Sissi
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sissi »

mark#41 schreef:Een verslag zonder rancune.Dit siert de sportvrouw in Sissi!!!
Chapeau!!!!
Bedankt... :oops:

Over bedankt gesproken.. Mr. de Jong bedankt voor het stuurpijpje Afbeelding
De bike is vandaag weer in orde gemaakt
andries
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door andries »

mark#41 schreef:Een verslag zonder rancune.Dit siert de sportvrouw in Sissi!!!
Chapeau!!!!
helemaal mee eens
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Sissie

Hoe gaat het met je spieren, zijn ze niet erg stram na de crash, ik ben het geheel met de uitsprrak eens over dat je een top sportvrouw bent een zeer positieve instelling hebt en ben ook blij dat je bike weer gemaakt is en geen dank voor het stuurpijpje want als we iemand kunnen helpen doen we dat graag Groetjes dejong-minibikes :lol: :wink:
Plaats reactie