Discussie over Vermogen/PK's/Koppel

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

mier41

Discussie over Vermogen/PK's/Koppel

Bericht door mier41 »

Mod Edit:
Ik heb deze berichten uit het topic van Schroefje gesplitst. Dit omdat het offtopic was wat betreft zijn topic, maar wel een erg leuke discussie is. Hou het netjes, en laat de theorieen maar dansen.

Niels

schroefje schreef:
kleine_duivel schreef:heeeel vette bike hoor :D

ik las ergens dat de 50cc versie 14 pk zou hebben? :shock:
nou plezier ermee zal wel lukken :D ,

groeten Tim
Kenny aka MIER41 heeft nu 14.3pk op het achterwiel!! En paul de bruin 20+ pk :twisted:

Maar mijne blijft gewoon orgineel is snel zat denk ik,Je kan er nu al niet lekker indoor mee rijden.(daarom een 2e blok erbij gekocht)
14.3pk was de dag dat hij geleverd is was niks aan aangepast gewoon rechtstreeks van de fabriek maar 20+pk vind ik toch veel hoor en welke koppeling gaat dit kunnen houden :?: wil die grafiek wel es zien
steurtje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door steurtje »

mier41 schreef:
schroefje schreef:
kleine_duivel schreef:heeeel vette bike hoor :D

ik las ergens dat de 50cc versie 14 pk zou hebben? :shock:
nou plezier ermee zal wel lukken :D ,

groeten Tim
Kenny aka MIER41 heeft nu 14.3pk op het achterwiel!! En paul de bruin 20+ pk :twisted:

Maar mijne blijft gewoon orgineel is snel zat denk ik,Je kan er nu al niet lekker indoor mee rijden.(daarom een 2e blok erbij gekocht)
14.3pk was de dag dat hij geleverd is was niks aan aangepast gewoon rechtstreeks van de fabriek maar 20+pk vind ik toch veel hoor en welke koppeling gaat dit kunnen houden :?: wil die grafiek wel es zien
ik weet niet of je paul de bruine kent? denk het niet :P

maar geloof het maar gerust hoor :wink:

en hoezow welke koppeling gaat dit aan kunnen?

kijk naar Hank kok! met zijn piagio zelfbouw.. heeft een blata koppeling
en rijd nu ook rond met zo een 18 pk en had DACHT ik wel eens meer :wink:

dus lukt wel
pascalvr6
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door pascalvr6 »

Hey ik weet niet of jij mier41 kent ,maar als hij iets zegt
zal ik er maar niet over twijfelen.
Ik vind 20 pk wel heel veel laat die grafiek maar eens zien.
Met je mond heb je natuurlijk zo 20 pk.
Ik wacht geduldig af op die grafiek.
En ik heb hank op de test bank van rap gezien hij had
15 achter wiel pk's meschien nu wat meer.
GTA racing team
2 de plaats nederlands kampioenschap 2007 40cc open
1ste plaats, kampioen van ned50cc open 2008
1ste plaats kampioen van ned50cc open 2009
belgie's kampioen 50 cc open 2009
mijn site http://gtaracing.come2me.nl/
bekfire
forum gebruiker

Bericht door bekfire »

steurtje schreef:
mier41 schreef:
schroefje schreef: Kenny aka MIER41 heeft nu 14.3pk op het achterwiel!! En paul de bruin 20+ pk :twisted:

ik weet niet of je paul de bruine kent? denk het niet :P

maar geloof het maar gerust hoor :wink:

en hoezow welke koppeling gaat dit aan kunnen?

kijk naar Hank kok! met zijn piagio zelfbouw.. heeft een blata koppeling
en rijd nu ook rond met zo een 18 pk en had DACHT ik wel eens meer :wink:

dus lukt wel
en ik wil ook niet lullig doen maar er zijn er (volgens mij) bij de 50cc scooterwegrace ook geen met 20 pk. en dat is met een vario.

de expi klasse haalt de 20 niet eens.....
kit replica!
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

bekfire schreef:en ik wil ook niet lullig doen maar er zijn er (volgens mij) bij de 50cc scooterwegrace ook geen met 20 pk. en dat is met een vario.
Leuke discussie dit.

Maar ik heb anders wel een uitdraai gezien bij (helaas wijlen) Mario van der Heijden en binnen de scooterrace kent men hem maar al te goed.

En ach wat wil trouwens 20pk zeggen. Als dit met een heel klein koppel gebied is heb je er ook geen bal aan. Liever 14 of 15 pk met een breed koppel gebied :wink:
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
mille
forum gebruiker

Bericht door mille »

Twan schreef:
bekfire schreef:en ik wil ook niet lullig doen maar er zijn er (volgens mij) bij de 50cc scooterwegrace ook geen met 20 pk. en dat is met een vario.
Leuke discussie dit.

Maar ik heb anders wel een uitdraai gezien bij (helaas wijlen) Mario van der Heijden en binnen de scooterrace kent men hem maar al te goed.

En ach wat wil trouwens 20pk zeggen. Als dit met een heel klein koppel gebied is heb je er ook geen bal aan. Liever 14 of 15 pk met een breed koppel gebied :wink:
kijk jij begrijpt het iedereen denk maar hoe meer vermogen hoe beter maar zo werkt het niet ik denk dat het wel mogelijk is om die 20pk eruit
te halen alleen kan je er dan niet meer mee rijden.
GRC62RR
forum gebruiker

Bericht door GRC62RR »

zo als pascal al zegt 20+ pk's uit 50 cc, daar klopt geen bal van weet niet of er nog iemand is die kan rekenen! even een berekening
1000cc gedeeld door 50cc = 20 maal 20 = 400pk per liter, is een beetje veel als er uit een moto GP motor 250pk komt, zelfs 14,5 pk is al er veel als je nagaat dat in de nmc waarschijnlijk niemand dat heeft. en schroefje moet zeggen dat je een mooie bike hebt, maar waneer ga je nouw eens rijden....? en nog ff voor de informatie 50cc is de modified niet toegestaan.
GRC RR
modified #69
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

Ik weet niet hoe en wat je aan het berekenen bent. Maar lachen vind ik het wel.
Als je altijd zo'n berekeningen doet klopt er ook niet veel van denk ik zo. :lol: :lol: :lol:

Ik heb de eerste 50cc al gezien met 16,9pk dus die 14,5 daar ga je ruim overheen.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
Stenley
forum gebruiker

Bericht door Stenley »

Linieair interpoleren op een exponentieel te benaderen verband :wink:

De laatste keer dat ik die berekening las was voor de grap in een scooterblad 8 jaar geleden. Toen vroegen ze zich af of de Yamaha Aerox Max Biaggio dus ook 1/10 van het vermogen van de racer had...
sandmann

Bericht door sandmann »

je kan de vermogensafgifte ook niet vergelijken tussen
een viertackt en 2 tackt, die met minder cc's veel meer
vermogen valt uit te puren als een 4 tackt
en ik denk 16 a 17 pk toch wel bijna de grens zal zijn ...... :idea:
pascalvr6
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door pascalvr6 »

Ik heb nog geen grafiek gezien hoor dussss zal wel grootspraak zijn 8) 8)
GTA racing team
2 de plaats nederlands kampioenschap 2007 40cc open
1ste plaats, kampioen van ned50cc open 2008
1ste plaats kampioen van ned50cc open 2009
belgie's kampioen 50 cc open 2009
mijn site http://gtaracing.come2me.nl/
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

mijn grafiek zul je ook niet snel zien, want mijn DM is gewoonweg nog steeds niet op de testbank geweest :lol: :lol:
bzm

Bericht door bzm »

Ik ken paul de bruin niet zelf maar hij is reeds een zeer gevestigde naam in de racerij geworden en geloof mij hij zal die pk's wel hebben of er mee te rijden valt is een 2e!.

En twan een mini op de testbank zetten is 1 ZEER slecht 2 geen juiste meting....onderbouwing:een rol van een testbank is geen 90/100 kg wat een zware minibiker max zal wegen! En de koppeling zal het ook niet zo fijn vinden om dit gewicht rond te moeten draaien.

En die berekening die hier boven word genoemd slaat al helemaal nergens op!!
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

bzm schreef:En twan een mini op de testbank zetten is 1 ZEER slecht 2 geen juiste meting....onderbouwing:een rol van een testbank is geen 90/100 kg wat een zware minibiker max zal wegen! En de koppeling zal het ook niet zo fijn vinden om dit gewicht rond te moeten draaien.
Dan denk ik dat je nog nooit hebt gezien hoe een minibike op een testbank kan. Het gaat makkelijk! Ligt er gewoon aan hoe en wat voor testbank je hebt. tevens kun je weldegelijk een juiste meeting krijgen.
Dus het bovengestelde vind ik onzin. Dan kan men dus ook geen goede meetingen doen tijdens de NMC's waarbij elke keer een tesbank is!!!!!!!
GRC62RR
forum gebruiker

Bericht door GRC62RR »

dit is even een reactie op twan, de berekening waar jij zo omlacht. is de berekenig voor pk's per liter. dit lijkt mij niet zo ingewikkeld. 50cc staat tot 20 pk is als 1000cc staat tot 400pk, heb je een grafiek van die 16,9 pk , wil ik graag een keer zien, wil je wel graag een kompliment geven voor de prachtige foto's die je altijd maakt op de wedstrijd dag, waar ik overgens nooit op sta. heb gisteren trouwns even bij de testbank gestaan, en er was in de modi. niemand boven de 11pk, behalve benno, en die had bijna iedereen gelapt.
GRC RR
modified #69
Plaats reactie