In alle klasses waren de kampioenen al bekend.. maar een aantal plekken waren nog open, zoals de 3/4e plek in de Puchcup !
Deze ging tussen Maikel de Lange #17 en Erik de Wit #44.
Ondanks dat Erik ontzettende pijn in zn rug had, tog heel erg sterk gereden.. met een 5e traininstijd en een goeie start in de 1e manche waarna hij 2e lag...
Erik finishde als 3e.
Maikel finishde die Manche 5e.
De 2e manche was anders... Maikel reed erg sterk en klom van een 5e plek op naar de 2e plaats.... daar finisde hij , voor Erik die 3e werd !
Conclusie: de Kampieoensplekken zijn beslist, Erik 4e, net 1 puntje achter Maikel.. die 3e is geworden.
Ikzelf.. Jeroen ben in het totaal 5e geworden in het NK..
Maar mijn dag kan niet meer stuk !
Pole: 1e
1e Manche: 1e
2e Manche: 1e
Zo blij dat ik was... de laatste race, en mn eerste podium EN overwinning in dit seizoen.... Heb vaak genoeg nèt naast het paaltje gepist.. dus dit was een hele opluchting.
De Pole:
Ging lekker... we reden op een natte baan, dus de regenbandjes gingen er onder.. Goed ritme kunnen vinden, niet gevallen en telkens als 1e de baan op... dus met niemand wat te maken in de 1e paar ronden..
Resultaat, een mooie 1e plaats voor John de Haan op 0.025 en Hans Minnen op 0.445 afstand.. de rest van het veld zat op 0.800 en meer afstand.
1e Manche:
Een mooie droge baan, dus Slicks erop... en starten maar...Kopstart voor mij ! Het Puchje liep erg lekker.. en kon perfect wegkomen bij de start, voor Erik de Wit en Hans Minnen.
In het begin kon ik een heel mooi gat slaan van ongeveer 3/4 seconden.. dus dat rijdt wel prettiger.. Totdat.... op de helft van de race, ja hoor... spetters op Jeroen`s vizier !... En nog geen 3 ronden later was de baan al zooo verschrikkelijk glad, dat ik in het gras lag te happen..
Iedereen was aan het glijden en glibberen... en daarom werd de rode vlag gezwaaid.
Bijna iedereen startte op Slicks, behalve Hans Minnen en nog een enkeling.
Hans kon mij hierdoor passeren.... maar direct daarna werd de rode vlag gezwaaid. Dus de doorkomst van de ronde daarvoor telde.. Ik lag toen 1... dus de volle 25 punten !
2e manche:
Opnieuw starten vanaf P1 !... Weer een goeie start.. voor Hans Minnen en Erik de Wit.. Erik had Hans al snel te pakken... en ik kon opnieuw een mooi gat slaan tussen mij en de rest...
Maikel de lange #17 wist dat hij gas moest geven.. omdat Erik de Wit inmiddels 2e lag....
Maikel passeerde Ferdi Beeuwkes #46, Hans Minnen #22 EN ook Erik de Wit #44, zijn directe concurent...
Ik kon de race zonder problemen uitrijden, en een 2e overwinning was het gevolg....
Dat voelt goed !... De Pole, de volle winst, een beker, EN een goeie afsluiting van het seizoen..
Voor mij een geslaagd seizoen... en als 5e geeindigd
Ciao !
Jeroen Wildeman #21