Maar ik geef geen gas terwijl ik rem.EVD schreef:royal schreef:Dat hoop ik.basjee schreef:juist hehe..
zal dan wel lekker remmen
Iedereen praat over opvoeren van auto's, brommers, etc. dat je betere remmen moet kopen. Wat een bullshit! Het gaat om de massa die je tot stilstand moet brengen. Om maar een voorbeeld te noemen, een auto van 300 pk of eenzelfde met slechts 100 pk die allebij 150 km/u rijden en allebei 1200 kilo wegen moeten allebei even hard remmen om de wagen tot stilstand te brengen.
ECHTER, een minibike met zijspan, 100cc kartblok en 2 personen weegt het dubbele van een normale minibike met rijder. Je moet dus 2x zoveel gewicht afremmen. Ik hoop dat daar 4 minibike-klauwen genoeg voor zijn!
MAAR met rechte schijven kun je alles goed afstellen en kom je al een heel eind. Het voordeel van zoveel remschijven/klauwen is dat je de remkracht per schijf een beetje verminderd, mits alle remmen goed werken.
Misschien heeft iemand het al opgemerkt dat er minibikewielen i.p.v. midibikewielen aan de bike zitten. Dat wil zeggen dat ik de remklauwen richting de wielen moet verplaatsen (naar binnen). Dus eerder kans op buiging/breken. Hetzelfde geldt als ik de remschijven naar buiten zet.
De boel moet even verstevigd worden dus!
Hetzelfde geldt voor het achtertandwiel.
sorry hier ben ik het niet mee eens! het gaat wel degelijk om hoeveel vermoge je bike heeft, want het gaat ook om de versnelling! hoe sneller je naar je top gaat hoe meer je moet afremmen! je moet niet alleen de massa nemen maar de energie die erin zit! dus hoe meer je bike getuned is (niet zo zeer in top maar in koppel) hoe betere remmen je nodig heb! hier heb ik het niet over op een constante snelheid rijde, waar jij je theorie op baseerd, maar als je dus versneld/optrekt! daar baseren de andere hun verhaal op
ik verwacht hier een quote op![]()
gr erik
De koppeling kan nog wel vast zitten aan de kom zeg maar, maar dat vind ik echt te verwaarlozen. Dat is bij een standaard bike ook zo.
Als een gewone bike bijvoorbeeld 50 haalt op een baan en een getunede 70 dan moet de getunede natuurlijk wel ff harder remmen alle 2 de bikes hun top op dezelfde baanpositie hebben.
Maar goed,
ik heb 2 voorremmen (compleet met pompjes) met nieuwe blokjes en 2 vrij kleine scooterremschijven. Moet goed komen dus!