bougi verslinder

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

GRC62RR
forum gebruiker

Bericht door GRC62RR »

de warmtegraad van je bougie heeft zeker wel met de cilinderinhoud temaken je kan in een 40cc met een koudere bougie rijden als met 50cc
, waarom denk je dat ze zo veel verschillende warmte graden hebt, heb in mijn polini een keer een 10 gebruikt( is kouder dan 9 ), even warm laten draaien en meteen vet en stuk.
GRC RR
modified #69
TnTnelis
forum gebruiker

Bericht door TnTnelis »

Made in AJ schreef:Maar het verschil tussen een 8 en een 9 is niet zo groot dat hij bij een verkeerde telkens kapot gaat.
Hier ben ik het deels mee eens. In een normale brommer die standaard is zal het weinig uitmaken. Maar in zwaar opgefokte machines maakt het werelden verschil. In mijn Yamaha racer had ik met meen ik een NGK b8hs maximaal 20km te rijden voor die dood was, met een NGK b7hs reed ik honderden km.
B6hs daarintegen ging ook wel redelijk mee, maar daar ging hij gaten mee branden.

Niels
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Heeft volgens mij ook deels te maken met het maximum toerental wat je blokje maakt :?:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

killerbeast schreef:ik wil even zeggen dat ik menig mens ken in de scootersprint waar de stage 6 teller voor toeren ook gewoon niet goed werkt.

dat je onstekingen storingen opwekt waar die teller niet tegen kan dat zou best wel eens kunnen.

ik zou een zonder teller rijden kijken of je bougie dan langer meegaat.

als je echt een goede teller wilt koop dan een AIM of Alfone (als het goed type)
tja maar dan zit je ook aan een leuk prijskaartje. ik heb een aim mychron 4 op mijn kart en kostte ook 400 euro :roll:
killerbeast
forum gebruiker

Bericht door killerbeast »

AIM mychrom light waar je temp en toeren op kan lezen ligt rond een prijs van 200 euro.

dit vind ik betaalbaar voor een goede en betrouwbare teller.
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

vind ik nog duur :roll:
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Laatst haalde ik de bougiedop van de bougie af, zag ik dat er in het pinnetje bovenop de bougie gewoon een sleuf in gesleten/gesmolten was.
Heeft iemand dit vaker gezien?
Maar goed, mijn bike start altijd in 1 keer en loopt altijd goed. Dus als ik 1x in het half jaar een bougie moet vervangen vind ik dat niet zo erg
Plaats reactie