eye ik heb een 65cc cilinder (weet niet wat voor merk staat er nie op) met een 15mm carb en 80spoeier met een technigas uitlaat ik heb de bocht verlengt van als hij van buis naar dikke uitlaat gaat die buis van die naar je cilinder heb ik 2 keer zo lang gemaakt ( ik had toen nog nie veel ervaring dus deed uik het zo ) maar ik heb het idee dat hij daarom niet sneller gaat hij loopt nu 55 maar als ik er een proma cc onder gooi zal hij dan harder gaan en ja hoeveel denken jullie ?
alvast bedankt
Fast_rider
proma cc beter?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- fryslan boppe
- forum gebruiker
-
tomkreunen
- forum gebruiker
- basjee
- forum gebruiker
- Contacteer:
dat berekenen op een cilinder klopt niet helemaal.tomkreunen schreef:je uitlaat zomaar ''verlengen is volgens mij sowieso niet echt slim, omdat een uitlaat er helemaal op de cilinder berekend is.. Dacht ik
technigas is een scooter uilaat dus zal wel niet op een 65cc cilinder van een puch berekend zijn.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
-
tomkreunen
- forum gebruiker
-
scd
alleen als je een uitlaat laat maken voor je cilinder is hij berekenttomkreunen schreef:Nee maarja, het is toch wel berekend of niet? Hoe en wat precies weet ik ook niet..
als je een uitlaat uit de winkel heb is hij nooit berekent op je cilinder
tenzij je natuurlijk een uitlaat/cilinder van hetzelfde merk koopt.
het verlengen kan geen kwaad zolang je niet gaat overdrijven
het meeste wat telt aan een uitlaat is compressie gedeelte (het gedeelte wat dik, normaal ,dun loopt) daarmee word mee bepaald wat je trekkracht is en/of topsnelheid
ik weet niet wat een proma cc doet maar het licht eraan of hij voor trekkracht of topsnelheid gebouwd is volgensmij voor trekkracht...
maar aangezien je al een technigas uitlaat hebt
en dit geen standaard uitlaat is zal je niet veel verschil merken denk ik
iig niet met een goedkoop promatjuh