HK koppeling afstellen

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

HK koppeling afstellen

Bericht door Lg tweewielers »

Hallo,

Ik ben me bike aan het klaarmaken en de koppeling ben ik nog niet echt tevreden over geweest , hij doet het wel goed alleen op een te laag toerental.

Hier zijn mijn vragen:

* Zit er een boven en onderkant aan de rode veertjes ?

Het lijkt we wel op de ene kant is iets dikke dan de andere kant en de dunne kant heb ik in het sigment en de dikke kant heb ik in de grondplaat .. de dunnere kant heeft ook dichtere wikkelingen .

* Tot hoe ver kan ik de veertjes indraaien .. vanaf de aanslag kunnen ze maximaal 7.5 slagen in ( ook maar net :? ) ... maar hoeveel moeten ze dan weer uit zodat er nog er nog ruimte is om terug te veren.

Met 6 slagen in vanaf de aanslag en 1 ringetje bij elk sigment weggehaalt te hebben pakt de koppeling net aan op 4200 toeren ... dat is het moment dat het blokje iets begint te pakken / raken ..

Of meet ik fout en is het toerental hoger ?

Ik wil iig wel dat de koppeling later gaat aangrijpen .. normaal kan ik mijn boutjes verder indraaien maar het schroefdraad is er niet meer ivm de rode veertjes en het nieuwe pasgat in het sigment ..

Alvast bedankt,

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

schoentje was lichter maken is ook een optie :wink: Ligt er beetje aan hoe zwaar ze nu zijn want anders krijg je teveel slip natuurlijk :roll:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Richard D
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Lars,
Toen ik mn koppeling liet aanpassen bij Hank, heeft hij hem afgesteld op 5800 rpm, na een paar keer rijden (3 keer :oops: ) en na de tuning was het nodig om hem wat later te laten aangrijpen, ik heb de veertjes krap aan een kwart slag aangedraaid en hij grijpt nu aan bij 6500 rpm.
ik snap niet helemaal waarom jij je koppeling uit elkaar heb moeten halen.
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Raytje192 schreef:schoentje was lichter maken is ook een optie :wink: Ligt er beetje aan hoe zwaar ze nu zijn want anders krijg je teveel slip natuurlijk :roll:
De sigmenten zijn 56 gram ongeveer dat is ook wel een redelijke max denk ik anders grippen ze niet goed meer.
Richard D schreef:Lars,
Toen ik mn koppeling liet aanpassen bij Hank, heeft hij hem afgesteld op 5800 rpm, na een paar keer rijden (3 keer :oops: ) en na de tuning was het nodig om hem wat later te laten aangrijpen, ik heb de veertjes krap aan een kwart slag aangedraaid en hij grijpt nu aan bij 6500 rpm.
Ja, ik hoor ook verhalen van lui dat hij 2 slagen in zit :? met een nk blokje ..

Met een oude puchkoppeling ( geen HK ofzo ) die kan je helemaal indraaien en dan dat hij te laat aangrijpt .. dit zou ook wel moeten kunnen met me HK neem ik aan of heeft een HK zoweinig stelmogelijkheden :?

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
Richard D
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Richard D »

vraag het eens aan Hank :wink:
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Lg tweewielers schreef:
Raytje192 schreef:schoentje was lichter maken is ook een optie :wink: Ligt er beetje aan hoe zwaar ze nu zijn want anders krijg je teveel slip natuurlijk :roll:
De sigmenten zijn 56 gram ongeveer dat is ook wel een redelijke max denk ik anders grippen ze niet goed meer.
Richard D schreef:Lars,
Ja, ik hoor ook verhalen van lui dat hij 2 slagen in zit :? met een nk blokje ..

Met een oude puchkoppeling ( geen HK ofzo ) die kan je helemaal indraaien en dan dat hij te laat aangrijpt .. dit zou ook wel moeten kunnen met me HK neem ik aan of heeft een HK zoweinig stelmogelijkheden :?

*Lg*
Van 56 gram eigenlijk al aan de zwaar lichte kant maar kan aan mij liggen :?
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
*HANK*
forum gebruiker

Bericht door *HANK* »

Hallo

Als je geprobeert hebt om de veren helemaal in te draaien, dan kan je ze nu weggooien, namelijk deze veren mag je niet te ver indraaien.
Om dan op het juiste toerental te komen moet je de schoentjes iets lichter maken, ze waren ongeveer 64 Gr en dan moet je bev naar 62 Gr.

Maar als ik het zo lees heb je de koppeling al aardig door de war gegooit, ik denk dat het beste is om hem maar opnieuw door mijn te laten afstellen met een ander toerental Bev 7100 toeren, en een setje nieuwe veren.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

*HANK* schreef:Hallo

Als je geprobeert hebt om de veren helemaal in te draaien, dan kan je ze nu weggooien, namelijk deze veren mag je niet te ver indraaien.
Om dan op het juiste toerental te komen moet je de schoentjes iets lichter maken, ze waren ongeveer 64 Gr en dan moet je bev naar 62 Gr.

Maar als ik het zo lees heb je de koppeling al aardig door de war gegooit, ik denk dat het beste is om hem maar opnieuw door mijn te laten afstellen met een ander toerental Bev 7100 toeren, en een setje nieuwe veren.
Hhaahha :lol: :mrgreen:

Dat is wel lelijk :?

Maar de veertjes worden toch ook zover belast als de koppeling bediend wordt in het blok ( dus dat de sigmenten uitkomen) ?

En waarom is het nergens vermeld dat je ze niet mag indraaien, dat vindt ik wel jammer. Misschien moet het wel even vermeld worden voordat meerdere mensen het hebben.

Kan iemand uitleggen waarom de veertjes niet verder ingedraaid kunnen worden ?

En ik heb de koppeling nog niet echt verbouwd alleen overal evenveel ringetjes eraf gehaald met beleid en de veertjes verder ingedraaid. dit gewoon omdat hij niet goed presteerde :wink: moet toch wat .. als ik wist dat ze kapot gaan dan had ik niks gedaan :oops:

Gr,

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
TnTnelis
forum gebruiker

Bericht door TnTnelis »

Jij bent toch automonteur in opleiding, dan heb je toch ook krachten leer? Dan ken je het word plastische vervorming.

Afbeelding

de lijn die schuin omhoog loopt is waar je het materiaal nog kan uitrekken en weer de originele maat inneemt, vanwaar de lijn ombuigt vanaf daar krijg je plastische vervorming(rekgrens). Dit heeft elk staal, alleen veren staal iets later als andere soorten.
Groots en Meeslepend!!

Officieel minibike polo drager.
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

TnTnelis schreef:Jij bent toch automonteur in opleiding, dan heb je toch ook krachten leer? Dan ken je het word plastische vervorming.

Afbeelding

de lijn die schuin omhoog loopt is waar je het materiaal nog kan uitrekken en weer de originele maat inneemt, vanwaar de lijn ombuigt vanaf daar krijg je plastische vervorming(rekgrens). Dit heeft elk staal, alleen veren staal iets later als andere soorten.
Dat snap ik ook maar dan moet je het wel weten he .. ik dacht dat het gewoon gelijk was aan de andere puchveertjes :wink:

aangezien deze stugger zijn lijkt het me dat de rekgrens hoger ligt ..
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
Plaats reactie