Hoe compressie verminderen ?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
compi-s

Hoe compressie verminderen ?

Bericht door compi-s »

Ik probeer mijn minibike te starten nadat ik een bigborekit met boosterpoort en krukas + carburateurkit 14mm delorto imi. + racekoppeling + fiberglas membraam + rocketkey + Technigas raceuitlaat gemonteerd heb. Echter loopt de trekstart nu zeer zwaar en krijg ik de bike niet aan op deze manier... (Me handen doen ondertussen ook pijn). Ik heb mijn bougie eruit gehaald of compressie de oorzaak was. De trekstart loopt zeer soepel nu de bougie eruit is en ik hoor verder nix vreemds.

Is het mogelijk de compressie te verminderen door een extra voetpakking te plaatsen ?

Extra koppakking lijkt mij niet echt aangezien het O-ringetje bijna verwaarloosbaar is qua dikte...

Oplossingen ????
Justin
forum gebruiker

Bericht door Justin »

Zoals je zelf zegt: extra voetpakking is een goede oplossing.
Probeer verschilende diktes tot je tevreden bent :wink:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
markjuhh
forum gebruiker

Bericht door markjuhh »

vergeet niet dat veel compressie eigenlijk een goed iets is!
Italbike pro 996 2006
Bigbore Kit met Boosterpoort MVH Tuned
15 mm Bing Carburateur
Powerfilter
Yasuni Demper
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

markjuhh schreef:vergeet niet dat veel compressie eigenlijk een goed iets is!
Dat ligt er ook nog aan , je zult moeten meten om te weten of je squish goedstaat dan heb je een goede indicatie of de compressie goed is aangezien je kop e.d. aan elkaar gelijk gemaakt zijn ..

Echt uitmeten is het beste maar dat heeft geen zin ...

Squish waarde even opmeten of die niet klein is ..

FF zoeken op google hoe je de squish moet opmeten .. onder de 0.7 zou ik niet gaan zitten met de chinees ..

Ik weet ook niet hoe sterk je bent maar meerstal hebben de kinderen van 14 wel moeite met het aantrekken :wink: dat kan het ook zijn he ...

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
compi-s

Bericht door compi-s »

Ik ben geen 14 meer ... helaas :wink: , maar je mot je minibike toch op een normale manier aan kunnen trekken en niet zo dat je je minibike mee omhoog trekt en de blaren op je hand staan ... :roll:

Ik zal dat woordje squish eens opzoeken, want dat ken ik niet ...
taz22
forum gebruiker

Bericht door taz22 »

het zit tog ook zo, hoe hoger je compressie is hoe sneller hij trekt, maar lagere top, heb je een lagere compressie dan trekt hij langzamer als met hoge compressie, maar heeft wel weer een iets hogere top?

dit heb ik ergens gehoord en weet het niet zeker.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

taz22 schreef:het zit tog ook zo, hoe hoger je compressie is hoe sneller hij trekt, maar lagere top, heb je een lagere compressie dan trekt hij langzamer als met hoge compressie, maar heeft wel weer een iets hogere top?

dit heb ik ergens gehoord en weet het niet zeker.

gr
mmmmmmm valt wel mee ...

Er zit wel een kern van waarheid in maar met de minibike wil je een goede compressie omdat je veel vermogen wilt ... zuigersnelheden worden wat groter met minder compressie maar als je alles goed heb dan is het weer gelijk .. je moet een beetje het belans vinden ertussen ...

maar dat is het niet met een chinees dat is als je een kopje gaat maken :wink:

voor squish kijk www.zelfbouwbikes.nl :!:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

ik ben 13 en krijg me broertjes zun bike ook met echt superveel compressie aangetrokken want als hij loopt loopt hij gwn metteen super goed :wink:
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
Plaats reactie