Zuiger tegen kop?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Mighty 44
Zuiger tegen kop?
Hey,
ben weer bezig me mini lopend te maken, alleen ben er al lang mee bezig, vanalles nieuw gekocht, maar gisteren had ik m'n cil enz schoongemaakt, en toen zag ik dat de kop veel speling had op de bouten, zal best wel normaal zijn, maar bij mij tikt nu de zuiger tegen de kop aan.
Misschien is dit gelijk de reden dat hij maar steeds niet wil starten.
en er benzine uit de luchttoevoer komt.
Hoe ga ik dit oplossen, ben net al anderhalf uur bezig geweest om hem recht erop te krijgen maar hij verschuift steeds.
Alvast bedankt!
ben weer bezig me mini lopend te maken, alleen ben er al lang mee bezig, vanalles nieuw gekocht, maar gisteren had ik m'n cil enz schoongemaakt, en toen zag ik dat de kop veel speling had op de bouten, zal best wel normaal zijn, maar bij mij tikt nu de zuiger tegen de kop aan.
Hoe ga ik dit oplossen, ben net al anderhalf uur bezig geweest om hem recht erop te krijgen maar hij verschuift steeds.
Alvast bedankt!
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Re: Zuiger tegen kop?
Ik denk dat het een andere reden heeft dat je zuiger tegen de kop aan tikt.Mighty 44 schreef:Hey,
Alvast bedankt!
Wat voor een voetpakking en kop pakking heb je ertussen gedaan ?
Haal je cilinder kop eraf en kijk hoe hoog de zuiger komt en hoeveel ruimte er in je kop is ..
En maak even foto's dat helpt makkelijker
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
-
Mighty 44
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
- Pasini-Mike
- forum gebruiker
- Contacteer:
-
Mighty 44
Nieuw setje pakkingen gehaald, compressie is goed, tikt nie meer, maar nu spuugt hij die benzine gewoon uit het luchtfiltergat.
en als ik er benzine ingooi stroomt het net zo hard weer uit de carb
is dit nu alleen de carb dat ik niet nóg meer geld erin ga steken om hem te laten lopen want ik er zit al zat in.
is dit nu alleen de carb dat ik niet nóg meer geld erin ga steken om hem te laten lopen want ik er zit al zat in.
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Afstellen he . .Mighty 44 schreef:Nieuw setje pakkingen gehaald, compressie is goed, tikt nie meer, maar nu spuugt hij die benzine gewoon uit het luchtfiltergat.
Kost je hooguit een paar sproeiers en wat tijd !
Ik denk dat hij te rijk staat . . . maar dat zul je zelf moeten zien .. overal staat beschreven hoe je hem moet afstellen bijv. www.puchmaxi.nl
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website
hier kun je kijken voor je sproeiers, www.sproeiers.tk
-
Mighty 44
Bedankt, heb net even gekeken, maar de sproeier zit in de buurt.
maar het gekke is dat ik er zo vaak zat mee heb gereden, alles precies hetzelfde.
vlotter zit nu goed, luchtschroef in houd ie bijna alle benzine binnen, als ik hem uit draai veel, maar bij beide wil hij niet starten, bougie word niet eens nat.
hij start ook niet als ik gat met m'n vingers dichtduw.
zal ik anders kijken of ik niet van iemand in de buurt een bing kan lenen ofzo?
alvas bedankt
maar het gekke is dat ik er zo vaak zat mee heb gereden, alles precies hetzelfde.
vlotter zit nu goed, luchtschroef in houd ie bijna alle benzine binnen, als ik hem uit draai veel, maar bij beide wil hij niet starten, bougie word niet eens nat.
alvas bedankt
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Het probleem ligt niet aan de carburateur maar aan jou .. . .Mighty 44 schreef:Bedankt, heb net even gekeken, maar de sproeier zit in de buurt.
alvas bedankt
Je hebt te weinig ervaring om het blijkbaar zelf te doen . .
Loop alles goed na en "denk' na voordat je iets doet begin er niet zomaar aan . . .
Op een bing carburateur zit helemaal geen luchtschroef voor de duidelijkheid . .
Korte uitleg dan maar even :
*heb altijd genoeg sproeiers om te testen anders kan je het al vergeten !
Je kijke op sproeier.tk voor een indicatie van de sproeiermaat. die monteer je . .
De gasnaald zet je op zijn middelste stand !
Je start de motor met je gevoel kan je wel een indicatie krijgen of het de juiste proeier is , dat is gewoon een kwestie van proberen en ervaring . .
Je laat de motor een beetje lopen dat hij ff warm word . .
Dan haal je de boegie eruit en bekijkt de kleur . . zwart --> te groter sproeier . . Wit --> te kleine sproeier koffie bruin is een goede sproeier . .
Dan kan je nog een beetje klooien met de gasnaald om te kijken of je daarmee nog wat winst krijgt . . voornamelijk onderin het vermogen met een bing . .
Met een dellotho e.d. heb je een luchschroef om hem mee af te stellen maar helaas heeft bing dat niet. maar het kan met een bing ook goed werken als je hem maar goed afsteld.
*Lg*
Op puch maxi .nl staat ook hoe je de ontsteking moet afstellen . . hier zul je ook baad bij hebben !
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website