Membraam @ carter.

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Remon
forum gebruiker

Membraam @ carter.

Bericht door Remon »

Hallo,

Na aanleiding van het topic van tonny, dat hij een membraam @ carter.
Zat ik even wat op internet te lezen..
Maar waar is nu de beste plek om de ze te plaatsen..?
Dicht bij de cilinder, of juist achterop zodat het net als normaal gaat met de inlaat alleen nu via membraam kleppen?

Verder ook nog welk membraam is handigst om te gebruiken en welk matriaal om het te maken.. want had op Puchforum gezien dat expony ook werkt..

Barst los.

Gr Remon
basjee
forum gebruiker
Contacteer:

Re: Membraam @ carter.

Bericht door basjee »

Remon schreef:Hallo,

Na aanleiding van het topic van tonny, dat hij een membraam @ carter.
Zat ik even wat op internet te lezen..
Maar waar is nu de beste plek om de ze te plaatsen..?
Dicht bij de cilinder, of juist achterop zodat het net als normaal gaat met de inlaat alleen nu via membraam kleppen?

Verder ook nog welk membraam is handigst om te gebruiken en welk matriaal om het te maken.. want had op Puchforum gezien dat expony ook werkt..

Barst los.

Gr Remon
hier zijn meerdere meningen over, en of het ook al bewezen is wat het beste is kwa plaats weet ik niet.

Meeste mensen plaatsen het membraan zo ver mogelijk naar voren.

Makkelijk te gebruiken is een 4kleps membraam van polini of malossi.
Dit inderdaad icm vloeibaar metaal.

Maar scootermembranen hoeven ook niet lastig te plaatsen zijn icm vloeibaar metaal.

kijk even op www.puchmaxi.nl

staat een mooie uitleg.
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

kerels houd is op over de discussies en over die puchlui ... die lullen een uur in de wind raak .. stelletje weisneuzen, en ondertussen komen ze nergens ...

Gewoon Flow in de gaten houden en spoelrichringen ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
kaj
forum gebruiker

Bericht door kaj »

kijk is in het topic van carzy frog die is er ook mee bezig
cracy frog
reclame makende gebruiker
Minibike:: zelfbouw/zpf replica

Bericht door cracy frog »

weet niet of het bij mij anders is dit was de eenigste plaats waar het paste kon niet meer naar voor of achter had al stukken carter moeten weg hallen zodat het membraam huis paste hoor het wel en mijn gat zit nu in het midden van de krukas wangen

grt tonny :wink:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Remon
forum gebruiker

Bericht door Remon »

Lg tweewielers schreef:kerels houd is op over de discussies en over die puchlui ... die lullen een uur in de wind raak .. stelletje weisneuzen, en ondertussen komen ze nergens ...

*Lg*
Wij of ik weten nog niet alles zoals jou meschien.

Gr Remon
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Remon schreef:
Lg tweewielers schreef:kerels houd is op over de discussies en over die puchlui ... die lullen een uur in de wind raak .. stelletje weisneuzen, en ondertussen komen ze nergens ...

*Lg*

Gr Remon
Punt is dat niemand het weet, iedereen heeft andere theorien, idee etc :wink: Gewoon plek pakken wat het makkelijkst te realiseren is voor jou is vaak gewoon de beste optie :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Raytje192 schreef:
Remon schreef:

*Lg*

Gr Remon
Punt is dat niemand het weet, iedereen heeft andere theorien, idee etc :wink: Gewoon plek pakken wat het makkelijkst te realiseren is voor jou is vaak gewoon de beste optie :wink:
\:D/

Jep .. vaak kan je maar op 1 manier uitkomen ..

Als je het allenmaal nog niet weet ben je nog niet op niveau om het te maken ... spoelrichtingen e.d. is erg basic tuning.

Niemand kan het je leren eigenlijk. Gewoon testen.

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Remon
forum gebruiker

Bericht door Remon »

Daar heb je wel gelijk in.

Gr Remon
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Remon schreef:Daar heb je wel gelijk in.

Gr Remon
Belangrijker is.....dat je er een seizoen probleemloos mee kan rijde, en je brommertje goed afgesteld krijgt.

Mocht DAT goed werken, kun je altijd nog een setje carters op dezelfde manier bewerken, maar je dan nóg meer bezig houden met de positie op het carter :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Lg tweewielers schreef:
Raytje192 schreef:
Remon schreef: Wij of ik weten nog niet alles zoals jou meschien.

Gr Remon
\:D/

Jep .. vaak kan je maar op 1 manier uitkomen ..

Als je het allenmaal nog niet weet ben je nog niet op niveau om het te maken ... spoelrichtingen e.d. is erg basic tuning.

Niemand kan het je leren eigenlijk. Gewoon testen.

*Lg*
Beetje tegenstrijdig, als spoelrichting etc zo basic zou zijn zou iedereen het er wel over eens zijn waar dat ie moet :lol: :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Untiej Mini Racing schreef:
Remon schreef:Daar heb je wel gelijk in.

Gr Remon
Belangrijker is.....dat je er een seizoen probleemloos mee kan rijde, en je brommertje goed afgesteld krijgt.

Mocht DAT goed werken, kun je altijd nog een setje carters op dezelfde manier bewerken, maar je dan nóg meer bezig houden met de positie op het carter :wink:
Ik ben van mening, dat als je weet hoe het moet. Dat je het dan gelijk goed moet doen.
Ik had van tevoren ook geen vertrouwen in dat carter van mij waar die toen vast mee liep.. Zat toen al met de gedachten in me hoofd om het anders te doen; Laten gieten bijv.
En daarmee sta ik nu dus ook aan de start de 1e wedstrijd.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
cracy frog
reclame makende gebruiker
Minibike:: zelfbouw/zpf replica

Bericht door cracy frog »

is als bij mij hij past maar op 1 manier en zo is het gemaakt heb hem alleen iets naar achter gekanteld zodat hij iets naar de spoelers is gericht

grt tonny :wink:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
antonie
forum gebruiker
Minibike:: zelfbouw
Contacteer:

Bericht door antonie »

sorry lars,moet toch even :lol:

dit soort topics blijft altijd grappig om te volgen,zowel hier als op het puch-forum.
vooral de vergelijking met scooters is erg leuk.
membraan naar voren richten is een must voor het meeste vermogen,kijk maar naar een piaggio blok waar ze de meest vermogens uit halen.

dit is een leuke theorie maar wat je niet moet vergeten is dat een puchblok rechtdraaiend is en een piaggio-scooter linksom draait.

nog een nadenkertje:
cartervolume verkleinen in combinatie met een 70cc cilinder
je neemt een blokje waarbij het cartervolume is ontworpen voor een 50cc en je monteerd een 70cc en hierbij ga je ook nog even je cartervolume verkleinen voor een betere spoeldruk?????(kan het zijn dat je carter zowiezo al aan de kleine kant is voor een 70cc).

onderstaande opmerking vind ik ijzersterk:

Mocht DAT goed werken, kun je altijd nog een setje carters op dezelfde manier bewerken, maar je dan nóg meer bezig houden met de positie op het carter
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
John_W
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door John_W »

Volgens mij heb je maar weinig smaken op een Puch carter (mits je een beetje een fatsoenlijk membraan wil plaatsen).

Afbeelding

Hoe te bevestigen moet je maar eens bij ons op de site lezen. Rijden hier nu al lange tijd met twee bikes die zonder problemen hun werk doen.

Rijden met relatief standaard airsal cilinders en schamen ons niet echt voor de prestaties. Zijn nog wel een beetje op zoek naar meer toeren wat ten koste mag gaan van het extreme koppel wat we nu hebben, maar dat heeft niets met het membraanpricipe te maken.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Plaats reactie