Membraam @ carter.

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Weinig plaatsen om een fatsoenlijk membraan te plaatsen ??
Een beetje creatief zijn en het ziet er zo uit :P

Afbeelding
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

[quote="antonie"][/quote]

Een heel verhaal maar ik zie nergens een kern, waarvan je kan zeggen dat het waar zou kunnen zijn ..

Volumes voor 50cc ? en dan nog teveel volume hebben met een 70cc ?

De plaatsing van jullie membraan is zeker niet optimaal. Kijk eerder naar de foto van jordy.

Dat zeg ik eindeloze discussie maar je schiet er niks mee op ..

----

Lijp cartertje Jordy .. heb je alleen het huis laten gieten? Dat zou gewoon hetzelfde zijn als een mooi huis maken of niet?
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Lijp cartertje Jordy .. heb je alleen het huis laten gieten? Dat zou gewoon hetzelfde zijn als een mooi huis maken of niet?
Dat blokkie onder het membraan is gegoten.
Zelf huis maken kan ook.
Maardan moet je weer gaan lassen. (Endaar willen we dus vanaf!) Je trekt het nooit dicht op elkaar met alleen bouten.
Nu dus wel! Het blokkie heeft precies de vorm van het carter. Dus lekker smeren met vloeibare pakking en dicht trekken maar !!
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Bertus
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Bertus »

Mischien moet eens een gek 2 carters maken met 2 verschillend gerichte membraampjes, en dan even op de testbank...

8)
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bertus schreef:Mischien moet eens een gek 2 carters maken met 2 verschillend gerichte membraampjes, en dan even op de testbank...

8)
Zal een optie zijn maar kost veel werk en tijd ....

@ remon ,

Probeer gewoon is na te gaan wat er afspeeld in je blokjes en hoe het werkt als er een membraan opzit. Dan weet je voor jezelf al gouw waar het membraan moet komen.

Zelf uitzoeken kan je ook, en iets namaken van iemand die het ook zelf uitgedokterd heeft kan iedereen ..en je schiet er niets mee op ..

Als je carter maar netjes en luchtdicht is :wink:

Edit .. beetje basic info kan je via de zoek functie vinden. Zon topic komt elk jaar wel een keer aan bod :lol:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
cracy frog
reclame makende gebruiker
Minibike:: zelfbouw/zpf replica

Bericht door cracy frog »

ik heb het zo gedacht krukas draaid rechtsom dus als je met de stroming
van de krukas mee gaat is je flow dan toch goed gaat dan altijd richting spoelers maakt het toch niet uit of je membraam voor of verder naar achter zit
grt tonny :wink:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

cracy frog schreef:ik heb het zo gedacht krukas draaid rechtsom dus als je met de stroming
van de krukas mee gaat is je flow dan toch goed gaat dan altijd richting spoelers maakt het toch niet uit of je membraam voor of verder naar achter zit
Wel als je dan bedenkt dat je mengsel dan de langste weg aflegt, en de ruimte achter de krukas nogal erg beperkt is :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
cracy frog

tijden de uitlaatslag word je mengsel toch ook naar achter gedrukt om vervolgens tijdens je inlslag veer omhoog geperst te worden met de aanzuiging van je verse mengsel

Afbeelding
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

cracy frog schreef:tijden de uitlaatslag word je mengsel toch ook naar achter gedrukt om vervolgens tijdens je inlslag veer omhoog geperst te worden met de aanzuiging van je verse mengsel

Maar hoe snel gaat dat, heb je echt tijd om steeds het gehele carter te vullen ?

Daarom is de druk wel redelijk belangerijk.. grote spoelsdruk is ook weer gelijk aan een grotere vuldruk. Max vullingsgraad moet zo hoog mogelijk zijn. Je zou dus geen te "kleine" carterdruk hebben. Als je het precies wilt weten zul je uit moeten zoeken wat de vulling is en deze vergelijken met het beschikbare volume, om er zo achter te komen wat je volume theorerisch zou moeten zijn.

Daar zijn wel manieren voor maar het meest word toch proefondervindelijk bewezen.

Je kan zowiezo wel de conclusie maken dat je membraan zo ver mogelijk naar voren moet zitten om hier zoveel mogelijk winst te behalen bij het vulen van de verbrandingskamer / cilinder. Of het gehele carter elke slag weer volledig gevult word zou ik niet weten. In het carter kijken word moeilijk. Maar het geld wel als een mooie buffer.

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
cracy frog

volgens mij word niet steets je hele carter gevuld .tijdens je arbeids slag ,zuigt hij rechtstreeks uit het membraam aan dus kan hij nooit je hele carter vullen zal zo zijn dat de achtergebleven brandstof dat niet aan gezogen is in je carter blijft dus buffer waardoor je dus ook weer carterdruk opbouwd door dat het cater gevuld is met brandstof maar membraam meer naar voren is de korste weg naar de spoelers ben ik met je eens

Afbeelding
John_W
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door John_W »

mmmhhhhh, wat een discussie. Volgens mij weer eens tijd voor een aantal mensen het een en ander aan literatuur door te gaan lezen. Eerste tip is het boek van Graham Bell, maar er zijn er een paar extra leuke te vinden.

Ohja, spoeldrukken is ook een thema met bijzondere aandacht, voor de liefhebbers. Heeft iets met verliezen richting uitlaatpoort van doen (moderne poortvormen en oudere) maarja dat stond ergens in die boeken :wink:
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

John_W schreef:mmmhhhhh, wat een discussie. Volgens mij weer eens tijd voor een aantal mensen het een en ander aan literatuur door te gaan lezen. Eerste tip is het boek van Graham Bell, maar er zijn er een paar extra leuke te vinden.

Ohja, spoeldrukken is ook een thema met bijzondere aandacht, voor de liefhebbers. Heeft iets met verliezen richting uitlaatpoort van doen (moderne poortvormen en oudere) maarja dat stond ergens in die boeken :wink:
?
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
cracy frog

ja john dat is zo, maar het is toch leuk om over te praten zo kun je je eigen idee opdoen om het te maken ook al is het idee die iemand al geprobeert heeft en dat goed werkt .maar zo is het bij mij ,had een groot membraamhuis dus had maar een plaats waar het past,en dat was midden boven de krukas wangen daarom heb ik hem iets gekantelt richting spoelers zodat hij toch iets dichter bij komt

Afbeelding
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Lg tweewielers schreef:
John_W schreef:mmmhhhhh, wat een discussie. Volgens mij weer eens tijd voor een aantal mensen het een en ander aan literatuur door te gaan lezen. Eerste tip is het boek van Graham Bell, maar er zijn er een paar extra leuke te vinden.

?
1 van die dingen is een hele hoge carterdrukken in samenwerking met hoge timingen waardoor je hele hoge vermogens kan halen alleen geen powerband over houd :wink: Door hoge spoelsnelheid knalt je nieuwe mengsel je uitlaatgassen dr uit waardoor je geen "vuile" verbranding heb, nadeel veel spoel verlies in de uitlaatpoort, oude techniek die op de race schakelkreidlers gebruikt werd bv, stond ook in een boek beschreven
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
antonie
forum gebruiker
Minibike:: zelfbouw
Contacteer:

Bericht door antonie »

Raytje192 schreef:
Lg tweewielers schreef:

?
1 van die dingen is een hele hoge carterdrukken in samenwerking met hoge timingen waardoor je hele hoge vermogens kan halen alleen geen powerband over houd :wink: Door hoge spoelsnelheid knalt je nieuwe mengsel je uitlaatgassen dr uit waardoor je geen "vuile" verbranding heb, nadeel veel spoel verlies in de uitlaatpoort, oude techniek die op de race schakelkreidlers gebruikt werd bv, stond ook in een boek beschreven

=D>

nog een nadenkertje:
cartervolume verkleinen in combinatie met een 70cc cilinder
je neemt een blokje waarbij het cartervolume is ontworpen voor een 50cc en je monteerd een 70cc en hierbij ga je ook nog even je cartervolume verkleinen voor een betere spoeldruk?????(kan het zijn dat je carter zowiezo al aan de kleine kant is voor een 70cc).
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Plaats reactie