Zo gezegd zo gedaan, ik heb dus een Chinese minibike besteld voor hem met aluminium trekstarter, dodemansknop met koord. Voordat ik eindeloos aan zo een ding begin te sleutelen wil ik paar dingen gelijk vervangen, ik heb al weinig tijd omdat ik vaak bezig ben met mijn auto tunen.
Ik heb laatste dagen veel gelezen hier op het forum, en meest voorkomend geval is dat de ketting vaak eraf loopt dus goed richten van de tandwielen is een pre, maar om te verstevigen wil ik gelijk andere tandwielen en ketting op zetten. Voor de rest las ik dat de carburateur vaak snel vervuilt, dus een goede benzine filter zou ook beter zijn.
Ik las niet veel andere problemen met Chinese minibikes, hebben jullie nog paar andere suggesties om te verstevigen?
Hij mag ook niet te hard gaan in het begin, ik vind 30 a 35km/h al meer dan zat dus ik zou gelijk andere verhouding tandwielen op moeten zetten, dan trekt het een beetje harder maar top snelheid blijft lager, ik weet nog niet welke tandwielen onder zit dus ik moet even wachten tot ik de minibike heb, ik zou ook de pakking bij de uitlaat kunnen verkleinen. Ik wil niet aan de gaskabel zitten, die moet gewoon strak blijven.
Alle tips zijn welkom.
Als het allemaal bevalt en mijn zoon vind het leuk om met zo een ding rijden gaan we over naar een fabriek minibike.
Minibike komt uit Duitsland en zo ziet het eruit: