Beginnersvraagjes
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Navy Green
- forum gebruiker
-
Masis
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
- Hengelo Biker
- forum gebruiker
1) Is dit een goede bike? Volgens de verkoper was hij afgesteld, en gewoon rijklaar. Ik wil er mee offroad gaan.
Nee, geen goede bike. Niet offroad gaan.
2) Wat gaat er eigenlijk in? Gewoon benzine, of nitro? Nitro kost nl. 15,- per liter . En wat kost dat? Wat verbruikt hij ongeveer?
Er gaat gewoon euro 95 met mengsmering in ( mengsmering 8 euro ofzo)
volgens mij verbruik je iets van 1:15 ofzo.
3) Iemand nog andere tips?
Kijk om Marktplaats naar bijvoorbeeld een goede replica bijvoorbeeld de Blata replica.
Dit zijn al veel betere bike's en ongeveer 200 euro tweedehands.
Ik zou wel eerst een blokje uit elkaar gaan halen en in elkaar beetje schoon maken.
Want je begint net en dan moet je wel leren de carb. goed schoon te kunnen maken.
Groeten
Nee, geen goede bike. Niet offroad gaan.
2) Wat gaat er eigenlijk in? Gewoon benzine, of nitro? Nitro kost nl. 15,- per liter . En wat kost dat? Wat verbruikt hij ongeveer?
Er gaat gewoon euro 95 met mengsmering in ( mengsmering 8 euro ofzo)
volgens mij verbruik je iets van 1:15 ofzo.
3) Iemand nog andere tips?
Kijk om Marktplaats naar bijvoorbeeld een goede replica bijvoorbeeld de Blata replica.
Dit zijn al veel betere bike's en ongeveer 200 euro tweedehands.
Ik zou wel eerst een blokje uit elkaar gaan halen en in elkaar beetje schoon maken.
Want je begint net en dan moet je wel leren de carb. goed schoon te kunnen maken.
Groeten
[size=75]hang[/size] [size=75]over[/size] [size=75]the[/size] [size=75]wall[/size] [size=75]like[/size] [size=75]a[/size] [size=150] [color=red]V.I.P[/color] [/size]
-
Masis
- steef1
- forum gebruiker
Troep.Masis schreef:Bedankt voor alle reactie's.
Ik heb gekeken naar de Blata, mooie dingen, maar ik wil er echt offroad mee gaan, dus wordt waarschijnlijk een crosser/pitbike...
Wat mij opvalt is dat ze niet erg duur zijn, ongeveer 200,-. Is dat dan allemaal troep?
Een fatsoenlijke pitbike (Rsr, Thumpstar, monstermoto, terramoto) betaal je 2 de hands ook nog gouw een 1000 euro voor. Maar dan heb je wel kwaliteit.
YZ250F
-
iaaf
-
Masis
Dus gewoon de model van 175,- uit mijn eerste postje? Dat is dezelfde soort neem ik aan....iaaf schreef:Ik vote voor crosser, like my model!Masis schreef:Bedankt voor alle reactie's.
Ik heb gekeken naar de Blata, mooie dingen, maar ik wil er echt offroad mee gaan, dus wordt waarschijnlijk een crosser/pitbike...
Wat mij opvalt is dat ze niet erg duur zijn, ongeveer 200,-. Is dat dan allemaal troep?
Moeilijk, iedereen zegt wat anders
- Minibike-Tuner
- forum gebruiker
kijk, die minicrossers zijn gemaakt voor de lol, niet om echt mee teMasis schreef:Dus gewoon de model van 175,- uit mijn eerste postje? Dat is dezelfde soort neem ik aan....iaaf schreef:Ik vote voor crosser, like my model!Masis schreef:Bedankt voor alle reactie's.
Moeilijk, iedereen zegt wat anders
gaan crossen
Wil je echt gaan crossen, dan moet je opzoek gaan naar een pitbike of een crossmotor
Greetz. Minibike-Tuner
-
Masis
- -René-
- forum gebruiker
Hopeloos dit...
Je mag niet op de openbare weg, dus ook niet op een openbaar terrein, tenzij dit van jezelf is of afgesloten is en eigendom van iemand die jou toestemming heeft gegeven daar te rijden. Zo niet, pech voor jou als de politie komt want dan ben je hem kwijt en heb je 400,- boete.
Iets wat 175,- nieuw kost om mee te rijden is NIET goed, 1 keer is leuk, 2e keer vindt je het al minder en daarna staat hij stof te happen in de schuur. Als je wilt crossen en geen crossmotor wilt kopen, kijk dan voor een 50cc of 80cc kindercrosser ofzo, staan voor niet al te veel geld op marktplaats.
Verder lopen die dingen gewoon op normale benzine aangemend met olie, 1/40 ongeveer. Je kunt er altijd nitro ingooien, laat dan wel even weten hoe dit verlopen is, ben ik wel benieuwd naar...

Je mag niet op de openbare weg, dus ook niet op een openbaar terrein, tenzij dit van jezelf is of afgesloten is en eigendom van iemand die jou toestemming heeft gegeven daar te rijden. Zo niet, pech voor jou als de politie komt want dan ben je hem kwijt en heb je 400,- boete.
Iets wat 175,- nieuw kost om mee te rijden is NIET goed, 1 keer is leuk, 2e keer vindt je het al minder en daarna staat hij stof te happen in de schuur. Als je wilt crossen en geen crossmotor wilt kopen, kijk dan voor een 50cc of 80cc kindercrosser ofzo, staan voor niet al te veel geld op marktplaats.
Verder lopen die dingen gewoon op normale benzine aangemend met olie, 1/40 ongeveer. Je kunt er altijd nitro ingooien, laat dan wel even weten hoe dit verlopen is, ben ik wel benieuwd naar...
I don't drive fast, I fly low....
Blata Elite 14 WRS
[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
Blata Elite 14 WRS
[img]http://img88.imageshack.us/img88/2870/8114368234783819275afaxu1.gif[/img]
-
iaaf