heej jongens ik heb het al ik had de koppelingshuisje af gehaald.
wat bleek was dat de vering los zat en het moertje ook:idea:
die heb ik in elkaar weer gedaan
en hij rijd nu goed.
allemaal heel erg bedankt!
weet hier nou niemand dat als je zonder luchtfilter dat je blok beschadigt?:S
Er hoeft maar een korretje zand door je carburateur te komen, en raad eens waar die eindigt?
juist in je cilinder, en wat gebeurt er dan:
Zand krijg je krassen in je wand, met totaal versleten/kapotte cilinder tot gevolg.
Steentje zou direct je blok laten vastlopen, omdat het steentje dan boven je zuiger komt, en dat steentje komt dan tegen de kop (waardoor je zuiger beschadigt en vastloopt).
3. Een luchtfilter moet je zeker hebben! Zonder luchtfilter kan er vuil in
je carb en zelfs in je blok komen
Grtz. Daniel
1to3 schreef:
Mijn broer heeft zelf een x gehad dat hij met een scooter zonder lucht filter reed ( 3weken lang)
en de cilinder zo erg uitgesleten was door vuil wat naar binnen was gezogen , dat je met je vinger een heel randje er i kon voelen :O
Hij had z weinig compressie dat hij bij een scooter tune shop een neiuwe ging halen en zij waarom dat de scooter zaak eigenaar zij : Die krijg je nooit meer aan ! Mijn broer : wedde van wel , uit eindelijk wel gelukt maar wel een agt in zn rechter scoen van de kick start allen hij bleef maar 3 sec. lopen ..
srry voor t halve off topic verhaal , maar zo zie hoe erg t kan zijn als je zonder lucht filter rijd
oussama schreef:Hoi ik was gisteren aan het rijden, en ging na10 minuten goed rijden heel goed self.
maar daarna viel hij uit, en de achterband bleef haken,en maak een raar geluid als ik er mee loop en stopt soms self haakt ofso .
denken jllie misgien dat het de koppeling is?misgien sie tie los ofso?
ik hoor iets in het huisje!(koppelingshuisje).
het lijkt net als of er iets wordt geshuurd ofso?
en als ik hem aan wil doen dus trekken,draait me achterband meen en solms haak tie
plzzz kan iemand mij helpen......
alvast bedankt!
Heb je gasgeven en geremt tegelijk ?
daar kan het ook aan liggen.