hey, kzou graag een grotere luchtfilter steken(ook betere)
maar dus ook een grotere sproeier,om het blok goed te kunnen laten lopen. ik zat te denken aan:
1) een twinair schuimfilter(filterd beter,kan ik in de regen rijden)
2) airbox(als het past,en "zinvol" is)
maar, als ik een groter luchtfilter pak en een grotere sproeier neem moet men cilinder het nog kunnen trekken toch ?, en dus wou ik graag weten wat het max is
Niek94 schreef:Meer vermogen ga je idd niet echtmerken hoor
Misschien dat je bike alleen wat mooier loopt als je met sproeiers gaat rommelen
Je kan dan beter voor een andere carburateur gaan daar merk je wel verschil in pk's
ah,raar,had het op een ander forum gelezen,dat als je een grotere luchtfilter steekt,je blok meer lucht krijgt(moet je dan ook grotere sproeier steken)en dan hij dan meer mengsel te verbranden heeft...
wat men carb betreft,er steekt een 17.5 delorto op
Niek94 schreef:Maar waarom zou je een andere sproeier erin steken als hij nu goed loopt.
Een twinair filter kan zowiezo geen kwaad
Maar meer pk's nee
als ik een grotere filter steek,gaat hij met de originele sproeier niet meer goed rijden, dan krijgt hij te veel lucht,de verhoudingen moeten hetzelfde blijven he.
maar het is niet alleen meer pk's he,gewoon,dat net ietsje meer...
en ook wel voor de show,dus ja...
(hij gaat zowiezo wat meer mengsel in de cilin krijgen he,als men zuiger het wil trekken,en de vacuumpuls van de expansieuitlaat)
Laatst gewijzigd door bram_015 op vr 19 feb 2010, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit zal je waarschijnlijk op een scooterforum hebben gelezen gok ik zo.
De std luchtfilters op scooters zijn hele boxen.
Dan maakt zo luchtfilter als twinair een heel verschil!
Dan heb je iets meer vermogen en moet je inderdaag omhoog in sproeier.
Ik zou niet beginnen aan een twinair.
Aanschaf van filter + spuitbussen is erg duur voor een luchtfiler.
Ik heb zelf een airbox, leuk apparaartje is weer net dat beetje stiller.
Maar of dit op jouw machine past?
Is gemaakt voor een del'lortho phbg aanstluiting. Voor zover ik weet de 18mm uitvoering.
BERT#31 schreef:Dit zal je waarschijnlijk op een scooterforum hebben gelezen gok ik zo.
De std luchtfilters op scooters zijn hele boxen.
Dan maakt zo luchtfilter als twinair een heel verschil!
Dan heb je iets meer vermogen en moet je inderdaag omhoog in sproeier.
Ik zou niet beginnen aan een twinair.
Aanschaf van filter + spuitbussen is erg duur voor een luchtfiler.
Ik heb zelf een airbox, leuk apparaartje is weer net dat beetje stiller.
Maar of dit op jouw machine past?
Is gemaakt voor een del'lortho phbg aanstluiting. Voor zover ik weet de 18mm uitvoering.
Ik zou het gewoon mooi zo laten.
ik heb zo overal zitten lezen,maar van die pulsen in de expansie komt niet van een scooterforum hoor
(had tijdens school eens gelezen,vorige week )
maar ik wil ook een grotere filter voor de show...
Oh dat van die expansie bedoel ik ook niet.
Nou voor de show kan je een twinair nemen enkel dat kost wel wat geld.
Maar zoals je al aangaf je kan wel allemaal leuk een grotere sproeier monteren maar er zit natuurlijk een limiet aan de zuigkracht in je cilinder.
BERT#31 schreef:Oh dat van die expansie bedoel ik ook niet.
Nou voor de show kan je een twinair nemen enkel dat kost wel wat geld.
Maar zoals je al aangaf je kan wel allemaal leuk een grotere sproeier monteren maar er zit natuurlijk een limiet aan de zuigkracht in je cilinder.
ja,tis dat... en ik wil er wel niet slechter op gaan rijden,daarom de vraag aan jullie...vzn de prijs heb ik geen flauw idee,van een airbox wel,maar een goede twinair?