Minibike project vragen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Mrkva
forum gebruiker

Minibike project vragen

Bericht door Mrkva »

Hoi,

Ik heb een minibike besteld die ik snel zal binnenkrijgen.

Ik heb echhter wel een paar vragen:

1. Waar kan ik een wit kapje kopen dat je op de voorvork kan plaatsen, zoals op het voorbeeld (op het voorbeeld is het betreffende kapje blauw) naar welk uiterlijk ik streef te bereiken.

2. Die 'wave-remschijven' vind ik erg lelijk. Ik heb liever deze normale remschijven, die ook vaak te zien zijn op echte motoren: http://*geen sponsor*/index.php?su ... mer=100303

Mijn vraag is nu: Waarom zijn die wave-remschijven duurder/beter? Is dat alleen vanwege het uiterlijk dat ze duurder zijn, of zijn ze duurder omdat je met zulke remschijven beter/sterker kunt remmen?

3. En mijn laatste vraag is of het mogelijk is om deze minicrosser-remschijven te plaatsen op mijn minibike: http://*geen sponsor*/index.php?su ... mer=102328

Ze lijken namelijk dezelfde steek te hebben als die standaard minibike remschijven.

Zo, dat is het. Hopelijk krijg ik snel antwoord. ;)
Laatst gewijzigd door Mrkva op vr 26 nov 2010, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
xDanielsendai
forum gebruiker

Re: Minibike project vragen

Bericht door xDanielsendai »

Mrkva schreef:Hoi,

Ik heb een minibike besteld die ik snel zal binnenkrijgen.

Ik heb echhter wel een paar vragen:

1. Waar kan ik een wit kapje kopen dat je op de voorvork kan plaatsen, zoals op het voorbeeld (op het voorbeeld is het betreffende kapje blauw) naar welk uiterlijk ik streef te bereiken.

Afbeelding

2. Die 'wave-remschijven' vind ik erg lelijk. Ik heb liever deze normale remschijven, die ook vaak te zien zijn op echte motoren: http://*geen sponsor*/index.php?su ... mer=100303

Mijn vraag is nu: Waarom zijn die wave-remschijven duurder/beter? Is dat alleen vanwege het uiterlijk dat ze duurder zijn, of zijn ze duurder omdat je met zulke remschijven beter/sterker kunt remmen?

3. En mijn laatste vraag is of het mogelijk is om deze minicrosser-remschijven te plaatsen op mijn minibike: http://*geen sponsor*/index.php?su ... mer=102328

Ze lijken namelijk dezelfde steek te hebben als die standaard minibike remschijven.

Zo, dat is het. Hopelijk krijg ik snel antwoord. ;)

1ste vraag antwoord :P

zon wit kapje weet ik niet waar je dat kan kopen.
ik denk zelf maken .

die wave remschijven zijn idd stront lelijk
je kan gewoon andere erop zetten.

en ja je kan gewoon die minicrosser remschijven erop zetten.

groeten

(ps , als je die minibike hebt kan je dan je project topic maken en posten in het paddock- chinees topic
want dan kan je iedereen op de hoogte houden wat je allemaal veranderen gaat enz.

wel met foto's he :P
Groeten Daniel
Afbeelding
Mrkva
forum gebruiker

Bericht door Mrkva »

Muah, hehe. Toch bedankt voor je antwoord op de eerste vraag. :P

.. Ja, lelijk he. Echter, ik zie dat die minicrosser-remschijf een diameter heeft van 32,5mm en het standaard heeft een diameter van 35mm.. Dat zou toch problemen kunnen opleveren? Ach, boeien, anders koop ik gewoon dat mooiere ronde standaardmodel. #-o

.. Ik denk niet dat een topic daarover nodig is, hehe. Ik heb hem net besteld en morgen krijg ik hem binnen als het goed is. Dan is het alleen nog maar een zaak van de chromen sierstrip weg te halen, de velgen zwart te spuiten en de gekochte onderdelen erop te monteren.

Gekochte onderdelen:
- 14mm Dol. imitatie carburateur kit.
- Racekoppeling met verstelbare schoentjes.
- Luchtfilter.
- Rocketkey.
- Fiberglass racemembraan.
- Gouden benzinefilter die je open kan maken om hem schoon te maken.
- Benzineslang kleur rood, 1 meter.
- Semi-synthetische motorolie voor de minibike.

Het standaardmodel rijdt rond de 50 á 55 km/h (volgens MS-Bikes). Na het plaatsen van alle hierboven genoemde onderdelen, hoeveel denk je dat 'ie dan zal rijden?

Onderdelen die ik nog ga kopen:
- De mooiere en 'normalere' voor- en achterremschijven.
- Gouden voor- en achterremkabels en een gouden gaskabel.
- Kilometerteller van de HEMA.

Dan zal 'ie wel af zijn. ;) Vervolgens zal ik hem dan in de zomer meenemen naar Bosnië, want daar in de buurt van ons huis kan met zeer weinig verkeer en hele mooie slingerende wegen lekker voluit gaan. Politie? Ik heb ze maar één keer gezien toen er geruchten gingen dat er was geschoten (niet op mensen, maar gewoon voor de lol). En ik kom daar al 12 jaren. Zij komen blijkbaar niet graag in een deel van een de buitenstad waar 99% van de bevolking moslim is, want de politiemachten daar bestaan 99,9999999% uit Serviërs.
xDanielsendai
forum gebruiker

Mrkva schreef:Muah, hehe. Toch bedankt voor je antwoord op de eerste vraag. :P

.. Ja, lelijk he. Echter, ik zie dat die minicrosser-remschijf een diameter heeft van 32,5mm en het standaard heeft een diameter van 35mm.. Dat zou toch problemen kunnen opleveren? Ach, boeien, anders koop ik gewoon dat mooiere ronde standaardmodel. #-o

.. Ik denk niet dat een topic daarover nodig is, hehe. Ik heb hem net besteld en morgen krijg ik hem binnen als het goed is. Dan is het alleen nog maar een zaak van de chromen sierstrip weg te halen, de velgen zwart te spuiten en de gekochte onderdelen erop te monteren.

Gekochte onderdelen:
- Luchtfilter.
- Rocketkey.

Het standaardmodel rijdt rond de 50 á 55 km/h (volgens MS-Bikes). Na het plaatsen van alle hierboven genoemde onderdelen, hoeveel denk je dat 'ie dan zal rijden?

Onderdelen die ik nog ga kopen:
- De mooiere en 'normalere' voor- en achterremschijven.
- Gouden voor- en achterremkabels en een gouden gaskabel.
- Kilometerteller van de HEMA.

Dan zal 'ie wel af zijn. ;) Vervolgens zal ik hem dan in de zomer meenemen naar Bosnië, want daar in de buurt van ons huis kan met zeer weinig verkeer en hele mooie slingende wegen lekker voluit gaan. Politie? Ik heb ze maar één keer gezien toen er geruchten gingen dat er was geschoten (niet op mensen, maar gewoon voor de lol). Zij komen blijkbaar niet graag in een deel van een de buitenstad waar 99% van de bevolking moslim is, want de politiemachten daar bestaan 99,9999999% uit Serviërs.

Haha ok.

lijkt wel wat op mijn Setup van mijn oude minicrosser

- Luchtfilter.
- Rocketkey.

ik had er ook een dellorto 14mm imi onder zitten.
en rocketkey,

maar ff om terug te komen op die snelheid. ik denk dat hij nu misschien iets van 60 gaat.
door die onderdelen gaat hij niet zozeer harder lopen.
maar hij gaat wel mooier lopen.
maar als jij hem goed afsteld dan kan je wel vermogen winnen.

vooral met die dellorto.

trouwens , MS bikes is een top winkel. heb ik ook een minicrosser vandaan.
echt een goede service , en ze zijn niet de duurste.

Groeteeeeeeeh
Groeten Daniel
Afbeelding
Mrkva
forum gebruiker

Bericht door Mrkva »

Holy shit, 60 km/h is wel een lekkere winst. Was ik vergeten erbij te zetten: Ik ga volgend jaar (pas) ook een Big Bore-kit kopen -> MS-Bikes €50,- *geen sponsor* €40.- en dan zal is vast wel in de buurt van 70 km/h kunnen, neem ik aan?

En hoe moet je een carburateur afstellen? Heb ik niet zo'n verstand van, hehe.

.. Ja, idd. Hele goede service en hele mooie producten. Bij *geen sponsor* zijn de bezorgkosten €75.- !!!!! Maar bij MS-bikes maar €13.- en wereld van verschil man... :!:
xDanielsendai
forum gebruiker

bedoel je dat nu sarcastisch xd?
bigbore heb ik ook.
maar zit er niet meer op.
ik ga ook een miniBIKE kopen.
en dan die helemaal opvoeren met de onderdelen die ik heb liggen.
want ik wil nu eens wat anders dan een minicrosser.

heb er 2 gehad en weer verkocht
en nu heb ik er nog 2 dus in totaal 4 gehad.

edit

een carburateur stel je af met sproeiers
Daarmee kan je regelen hoeveel benzine die krijgt.
Groeten Daniel
Afbeelding
Mrkva
forum gebruiker

Bericht door Mrkva »

Oja, die sproeiers. Open of dicht draaien?

..Ja, dat wel sarcastisch. :P Maar 65km/h moet wel lukken toch. Want een standaard bike met Bigbore-kit gaat volgens MS-Bikes rond de 65 km/h, dus met die dol. carburateur kit, racemembraan, rocketkey en die racekoppeling moet 'ie dan toc hharder gaan dan 65 km/h? :P :P
xDanielsendai
forum gebruiker

mwa
t zou kunnen maar ik geef je geen zekerheid
je merkt het vanzelf :P
Groeten Daniel
Afbeelding
xxx
forum gebruiker

Bericht door xxx »

hallo,

je krijgt zon ding nooooooit van je leven 65 lopen als je geluk hebt 50 :wink:

ze lopen standaart 45 en als je zon zogenaamde ''bigbore'' kit koopt loopt hij niet harder alleen hij trekt iets sneller op en loopt ietsje beter :wink:

groetjes harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!
Mrkva
forum gebruiker

Bericht door Mrkva »

Hmm.. Ik snap niet waarom iedereen hier zo negatief is over chinese bikes. Heb zelf een Lucky 7 gehad, en die liep helemaal standaard meer dan 55 km/h...
minipower
Beheerder
Beheerder
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.

Bericht door minipower »

xxx schreef:hallo,

je krijgt zon ding nooooooit van je leven 65 lopen als je geluk hebt 50 :wink:

ze lopen standaart 45 en als je zon zogenaamde ''bigbore'' kit koopt loopt hij niet harder alleen hij trekt iets sneller op en loopt ietsje beter :wink:

groetjes harm.c
dan heb je weer geen ervaring met iets harm... ik heb een keer zoon blok getuned en een hele flow vorm in de carters enzo gemaakt zodat hij hoger toerig werd ( max 12000 toeren... ) en toen liep hij met standaart cilinder 70 :roll:

ik zou niet met bigbore kits enzo begginen trouwens :wink: gewoon snellere bike kopen als je sneller wil zoals een mooie replica/fabrieks =D>

niels
Keep the forum alive =D>
Mrkva
forum gebruiker

Bericht door Mrkva »

Kijk aan. Ik begon bijna de hoop op te geven. Als hij maar rond de 60 km/h rijdt is het genoeg voor mij. Ik ga gewoon elke morgen een stuk er mee rijden zodat ik lekker wakker word en dat is het. Ik ga gee nraces doen ofzo, en om die reden heb ik geen fabrieks nodig snap je.
Mrkva
forum gebruiker

Bericht door Mrkva »

Verder vind ik het dan ook erg jammer als die verkopers allemaal zeggen dat je met die carburateur kit, met die racekoppeling en met het fiberglass racemembraan een hogere topsnelheid krijgt. :|
xxx
forum gebruiker

Bericht door xxx »

hallo,

gewoon zon ding halen en heb er plezier van :lol: :lol:

groetjes harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!
Mrkva
forum gebruiker

Bericht door Mrkva »

Owja, ook nog ff gezocht maar ik kon weinig vinden. Ik lees dat na het instellen van onderdelen je bike moet inrijden? Wat wordt daarmee bedoelt (bijvoorbeeld het inrijden van de koppeling....)?

En hoe moet je een sproeier afstellen?
Plaats reactie