hallo, ik heb net mijn minicrosser weer in elkaar gestoken. eerst starte hij niet, maar dan met benzine in cilinder te doen werkte hij toch. hij lekt wel nog uit het overloopslangetje, maarja..
maar mijn vraag: de moter maakt een bepaald geluid en het komt van bij de cilinder, het carter. daar ergens. het is een ratelend geluid, krrrrrr doet het precies... niet luid maar ik vraag me af of het kwaad kan?
alvast bedankt !
motor ratelt
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Re: motor ratelt
start hij nu wel gewoon met trekstarter
en heb je het blok schoon in elkaar gezet
en heb je het blok schoon in elkaar gezet
- delfinminiracer
- forum gebruiker
hehe natuurlijk start hij met de trekstarter dat zei hij toch??? je lagers zijn goed of weet je dat niet?? daar kom je achter als er speling op de krukas zit...
''torque is for acceleration,horsepower is what you keeps going''
www.minibikeinfo.webs.com (UNDER CONSTRUCTION!!)
www.minibikeinfo.webs.com (UNDER CONSTRUCTION!!)
-
laurens
- forum gebruiker
ja die zijn goed..delfinminiracer schreef:hehe natuurlijk start hij met de trekstarter dat zei hij toch??? je lagers zijn goed of weet je dat niet?? daar kom je achter als er speling op de krukas zit...
- tuning101
- forum gebruiker
is het echt ratelent...? of meer tikkend
ik heb het met mn xpea racertje gehad dat mn bougie niet goed was hij vonkte goed liep ook
alleen de bougie was te groot dus tikte mn zuiger tegen de bougie aan waardoor hij tikt
toen heb ik er een ngk ingezet en was het over?
was met mn rode minibike die ik in mn paddock heb staan
succes
ik heb het met mn xpea racertje gehad dat mn bougie niet goed was hij vonkte goed liep ook
alleen de bougie was te groot dus tikte mn zuiger tegen de bougie aan waardoor hij tikt
toen heb ik er een ngk ingezet en was het over?
was met mn rode minibike die ik in mn paddock heb staan
succes
-
raggendeman1
- nieuwe gebruiker
Ten eerste haal je carb uit elkaar en maak hem grondig schoon.
Dat ratelen zijn je krukaslagers hoogst waarschijnlijk.
Haal de cilinder eraf en kijk of er iets in zit wat er niet hoort en voel of er speling op de as zit en je naaldlager nog goed is.
Dat ratelen zijn je krukaslagers hoogst waarschijnlijk.
Haal de cilinder eraf en kijk of er iets in zit wat er niet hoort en voel of er speling op de as zit en je naaldlager nog goed is.
ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht dat het van mijn cylinder kwam, maar het gewoon van de trekstart kwam (schroefjes te groot)