ik was laast bij een vriend geweest om te kijken naar zijn minibike ,hij zij tegen mij dat het voortandwieltje kapot was maar dat was niet het enigste geval.Als je hem aan wou trekken duurde het vet lang voordat je hem aankreeg,als je hem ineenmaal aankreeg leek het net alsof hij volop in de toeren gaat voor 5 sec. en dan weer laag in de toeren en daarna weer ineenkeer hoog (echt onregelmatig) en hij piepte ontzettend erg ik dacht wat is dit nou ? (nooit gehad namelijk want het was niet hetzelfde als de gaskabel niet afgesteld is want dan trekt hij hem alleen volop in de toeren) nou ik verder naar die minibike kijken bleek dat de bougie er gewoon los in zat ik kon hem zo heen en weer bewegen en normaal heb je ja zoown draad die naar de bougie dop gaat en die dop kun je zoow op de bougie klikken en dan moet het goed wezen maar hier was die dop helemaal niet erbij en was het gewoon een kabeltje met een verrot stukje ijzerdraadje er aan getwist naar de bougie toe (dan kan ik me voorstellen dat hij totaal niet lekker loopt !) maar ik had dus dat verotte stukje kabel erafgeknipt en nieuw stukje aangestript en die bougie dop met besherm kapje erweer opgemaakt zoals het normaal hoort en zit en de bougie nu wel goed vastgedraaid in het blok en die dop eropgeklikt toen daarna wou ik hem starten maar hij wou nieteens meer starten ... ik heb geen flauw idee wat ik verkeerd heb gedaan het lijkt mij dat ik het beter heb gemaakt inplaats van slechter ..
zo ik heb hem vandaag helemaal uitelkaar gehaald en alles schoongespoten en ook de carbarateur en bougie schoongemaakt daarna alles goed vast er weer ingezet maaaaar hij doet het niet echt super hij loopt nou wel weer maar je krijgt hem heel moeilijk aan en als hij aan is stottert hij heel erg en als ik de choke naar beneden doe gaat hij zelfs uit.. ik weet het ff niet meer iemand van jullie mischien ?
oke ik heb zonet alles WEER schoongemaakt maar deze keer ook de sproeier eruit gehaald en schoongemaakt en schoongespoten. ik nou weer met goede hoop alles in elkaar zetten ..nou mooi alles inelkaar benzine er in ,ik trekken en trekken en hij wil maar niet aan. eerst wou die moeilijk aan en liep hij beroert nou dus helemaal niks
ik bougie eruit nou vomkt de bougie niet eens meer en ik heb er 2 een nieuwe van Torch en een nieuwe van NGK.dat draad waar die dop aanzit die je op bougie klikt die is heeeel erg kort maakt dat wat uit voor de vonk ?
Waarschijnlijkt blijft het uitknopje hangen als hij niet vonkt, haal eens het draadje van de bobine die naar je uitknopje gaat en kijk of hij dan vonkt.
oke ik ben er weer even verder mee geweest, eerst ik was er flauw van $... ik heb het hele blokje er van af gehaal en ik kwam er achter dat er een dik gat aan de onderkant van het blokje zat ...geen wonder dat hij heeel moelijk aan wou ! maar hij vonkt ook weer ik denk ook dat het aan dat uitkknopje lag maar nu hebben we het volgende ik heb allemaal nieuwe onderdelen erin gemaakt met hulp van een kameraad ,nieuwe carters ,nieuwe carbarateur andere sproeiers en nieuw vlotterbakje en zowat heel het binnenwerk is nieuw kortom er zit nou zowat een heel nieuw blokje onder maaarrrr dat vervloekte ding doet het nog steeds niet hij wil nou wel weer aan enzo maar naar 1000x trekken en dan heel eventjes en dan gaat hij weer uit. maar je hoort wel dat hij nou echt lekker loopt enzo (als hij dan even aan is) ik heb er geen raad meer mee maar ik heb geen zin om te zeggen dat ik hem niet kan maken want ik heb stuk of 9 minibikes gehad die helemaal kapot waren en zo heb gemaakt, maar waarom deze niet wil weet ik ook niet
mischien heeft een van jullie dit ook wel gehad hoop dat jullie me kunnen helpen