Banden B1 rep
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Timotje231
- forum gebruiker
- Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Banden B1 rep
hallo,
ik had paar dagen geleden me voorwiel ervanaf gehaald, om te kijken of alles nog goed was, en toen wou ik hem er weer op zetten, en toen sloeg ik perongeluk me wiellager's eruit, en nu wilt ie er wel in, maar voor de helft ongeveer, weet iemand wat ik nu moet doen, omdat hij hangt er nu wel onder, maar hij rijdt best zwaar..
gr timo
ik had paar dagen geleden me voorwiel ervanaf gehaald, om te kijken of alles nog goed was, en toen wou ik hem er weer op zetten, en toen sloeg ik perongeluk me wiellager's eruit, en nu wilt ie er wel in, maar voor de helft ongeveer, weet iemand wat ik nu moet doen, omdat hij hangt er nu wel onder, maar hij rijdt best zwaar..
gr timo
-
Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Re: Banden B1 rep
Alles demonteren, lagers en de zittingen in de velg goed schoonmaken. Pasbus e.c.
Stelt niks voor gewoon een tikje geven * nooit op het hart van het lager tikken.
Goed monteren voordat je de velg kapot maakt.
Gr,
Stelt niks voor gewoon een tikje geven * nooit op het hart van het lager tikken.
Goed monteren voordat je de velg kapot maakt.
Gr,
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
-
Timotje231
- forum gebruiker
- Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
wat zijn zittingen??
, maar die lager heb ik al helemaal shoongemaakt, en de pasbus ook, ook in het olie gezet, maar er lijkt gewoon ruimte gebrek...
maar ik zal het wel weer proberen
gr timo
maar ik zal het wel weer proberen
gr timo
-
Picobello
- forum gebruiker
- Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6 - Locatie: Oss
De lagerzitting is het gat waar het lager in moet.
Lager met een dop uit je doppenset met dezelfde diameter als het lager en een hamer er in tikken. Zorg dat ie niet schuin gaat dus gelijkmatig over de gehele rand de tikken verdelen zodat het lager er gewoon recht in komt te zitten. Met een draadeind en twee carosserieringen en twee moeren gaat het ook, dan kun je hem er mooi intrekken. Wel ringen gebruiken die ook op de buitenste ring van het lager dragen.
Lager met een dop uit je doppenset met dezelfde diameter als het lager en een hamer er in tikken. Zorg dat ie niet schuin gaat dus gelijkmatig over de gehele rand de tikken verdelen zodat het lager er gewoon recht in komt te zitten. Met een draadeind en twee carosserieringen en twee moeren gaat het ook, dan kun je hem er mooi intrekken. Wel ringen gebruiken die ook op de buitenste ring van het lager dragen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
-
Timotje231
- forum gebruiker
dat had ik zelf ook al geprobeert, maar dan gaat de wiellager van de andere kant weer eruit...
-
Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?f=42&t=24766
Miss heb je hier wat aan...
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?f=42&t=24766
Miss heb je hier wat aan...
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website
-
Timotje231
- forum gebruiker
morgen zal ik foto's maken
-
Timotje231
- forum gebruiker
Het is gelukt, ik moest een stukje van de afstandbus afslijpen (dat kleine ronde buisje, wat aan de buitenkant van de wiellager zit)
En toen even de rem goed afgesteld, en die remt ook weer perfect, Het band draait niet als de beste, maar ben blij met het resultaat
Bedankt iedereen, En vooral Piccobello en Mleer58
En toen even de rem goed afgesteld, en die remt ook weer perfect, Het band draait niet als de beste, maar ben blij met het resultaat
Bedankt iedereen, En vooral Piccobello en Mleer58
-
Picobello
- forum gebruiker
- Minibike:: GRC GP Midi replica
Blata Minimotard 2.6 - Locatie: Oss
Daar is het forum toch voor, het uitwisselen van kennis.
Ik heb genoeg ervaring opgedaan in de motorcross, de 50cc racerij en in de RD350 tweetaktscene maar ben nieuw in de Minibike-wereld en heb daarvoor soms ook hulp nodig die ik hier hoop te vinden zodat ik de minibike van mijn zoon optimaal kan maken. Tegenprestatie is dan dat ik probeer om mijn kennis over te dragen aan anderen.
Ik heb genoeg ervaring opgedaan in de motorcross, de 50cc racerij en in de RD350 tweetaktscene maar ben nieuw in de Minibike-wereld en heb daarvoor soms ook hulp nodig die ik hier hoop te vinden zodat ik de minibike van mijn zoon optimaal kan maken. Tegenprestatie is dan dat ik probeer om mijn kennis over te dragen aan anderen.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
-
Timotje231
- forum gebruiker
Yup, daar is de forum voor, alleen ik kwam net me nog een probleem, als ik de remkabel een beetje bewees, dan blijft de band weer vastzitten, en als ik hem weer op een andere positie doe, dan is ie weer een beetje goed
Iemand suggesties?, (Zo irritant die chinezen!)
Mvg Timo
Iemand suggesties?, (Zo irritant die chinezen!)
Mvg Timo
-
Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Ligt er echt niet aan dat het een chinees is.. Chinese bikes kunnen best leuk zijn als je alles goed monteerd.
Eerst kijken of je kabel goed gangbaar is. Dan kijken of de remklauw goed gangbaar is.. dan even afstellen.
Gr,
Eerst kijken of je kabel goed gangbaar is. Dan kijken of de remklauw goed gangbaar is.. dan even afstellen.
Gr,
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website
-
Timotje231
- forum gebruiker
De remklauw functioneerd goed, en remt ook goed, Maar de remkabel is wel wat mis mee volgensmij, Omdat als ik wil gaan remmen, dan blijft ie haken bij de rem vindt ik, en ik kan de rem niet openhalen, omdat 3 schroefjes helemaal vast zitten, en zit helemaal geen mogelijkheid in om die ervanaf te halen, en als ik in het schroefje boor, ben ik bang dat ik de kem ook gelijk kapot maak,
heeft iemand misschien paar foto's van de voorkant van zijn band??, dan kan ik even weten hoe alles ongeveer hoort...?
Mvg Timo
heeft iemand misschien paar foto's van de voorkant van zijn band??, dan kan ik even weten hoe alles ongeveer hoort...?
Mvg Timo