Ik heb zojuist geprobeerd en deze keer heb ik iemand erbij geroepen die me heeft geholpen. Het trekken hadden jullie gelijk in. Dit keer trok ik zo hard als ik kon en hoorde je het geluid ook zoals op andere clips op youtube. Hij schoot ook mijn vinger ervan af wanneer er aan de trekstart werd getrokken. Dus dacht ik het moet wel aan de ontsteker liggen. Deze was erg strak geschroefd en kon nauwelijk eruit. Uiteindelijk toch gelukt om hem eruit te halen alleen is de kabel eraf gesprongen. Ik ga sowieso een nieuwe halen. Hoe kan je controleren of hij blauwe vonken geeft? Ik heb hier een foto van de ontsteker en je ziet dat de veer is vervormd en uit de kabel is geschoten valt dit nog te reparenen?
Bij mijn brommerzaak verkopen ze geen minibike bougie's. Maar dat verzenden is wel irritant ja:P , misschien heeft je vriend nog wel een bougie liggen, en als je gaat verzenden, koop dan meteen 3 bougie's, en 2 ontstekingen ofso, dan kan je weer een tijdje mee:P
Ik heb nog op Ebay een heel bobine gevonden als de mijne niet meer valt te repareren is dat de beste oplossing. Zou het eigenlijk wel aan de bobine kunnen liggen? http://www.ebay.co.uk/itm/380474717820
Naast dat je op de film te langzaam aan het startertouw trok gaf je ook te veel gas. Meer als een streepje gas is niet nodig om te starten en dat zal voorkomen dat ie als ie wel aanslaat er ineens met een wheelie vandoor gaat.
Gewoon een NGK of Champion bougiedop er op en gaan met die banaan.
Na de montage van de bougiedop even de bougie er in steken en met de schroefdraad tegen het metaal van de motor aan leggen. Aan de trekstarter trekkenen kijken of de bougie vonkt. Electrodeafstand moet ongeveer een duimnagel dik zijn.
Je hoeft niet bang te zijn voor de 100 paardjes onder het zadel van een motor
maar kijk uit voor de ezel die erop zit.
Alleen heb ik een klein probleem de bougiedop is zoals je kubt zien op de foto eraf en nu heb ik een veer met de bougie nog over hoe kan ik de veer weer terug zetten aan de kabel van de ontsteker? Kan je de uiteinde van de veer er gewoon insteken en dan afplakken of moet een heel nieuw ontsteker erin. Op de foto kun je goed zien over welk veer ik het heb.
Is dat zo simpel dan? Enige wat ik nu zie is een kabel met een gat erin, dus als ik een bougiedop erop monteer moet het het lukken zonder enig aansluit plaats behalve dat gat? De bougie zelf heb ik al besteld.
Ja ik heb op internet gezocht en heb er eentje in de buurt gevonden daar ga ik vandaag de NGK bougie halen met de NGK bougiedop maar is er ergens een tutorial die laat zien hoe je een bougiedop vervangt?
Ja die sleutel was zelf al gebroken maar ik heb een bougiesleutel thuis liggen alleen had ik geen zin weer terug te lopen. Ik ben nu onderweg om de bougie en bougiedop te halen. Als het goed is is een bm6a een terminal stud dus E kop.