Minibike start niet meer...

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Nitrorider
nieuwe gebruiker
Minibike:: Nitro motors

Minibike start niet meer...

Bericht door Nitrorider »

Hallo,

ik ben nieuw op deze forum en ik open deze onderwerp omdat ik deze minibike PAS 2 dagen heb en er scheelt al iets aan....

T'volgende.

Ik heb een Minibike van Nitro motors. Een zwarte 49cc minibike.

Toen m'n motor was ingereden wou ik em eens testen. In't begin heb ik een burnoutje gemaakt en plots valt em uit.
Daarna trek ik steeds aan de trekstarter maar hij wilt gewoon niet meer aanslaan.
Helemaal uit elkaar gehaald. Cilinder is heel glad zonder krassen net zoals de zuiger.
Bougie heb ik los gehaald. Zat al een beetje zwart aan met zo witte puntjes. Terug in elkaar gestopt en hij doet het nog niet. Het ligt zeker iets aan de ontsteking... Help

Bedankt!
Timotje231
forum gebruiker
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep

Re: Minibike start niet meer...

Bericht door Timotje231 »

Haal je bougie uit je motor, doe hem in je bougie dop, en ga met de onderkant van je bougie tegen iets van ijzer/metaal aan, en trek dan aan de trekstarter, zie je dan een vonkje?

Gr Timo
Nitrorider
nieuwe gebruiker

Timotje231 schreef:Haal je bougie uit je motor, doe hem in je bougie dop, en ga met de onderkant van je bougie tegen iets van ijzer/metaal aan, en trek dan aan de trekstarter, zie je dan een vonkje?

Gr Timo
Heb ik gedaan maar dan heb ik de bougie zelf aangeraakt. Hij vonkt niet maar ik voel de schok. Hoe harder ik trek hoe feller de schok.

Update:

Motor heb ik aan de praat gekregen maar nu trekstarter en vliegwiel kapot. Ik draai de vliegwiel en 75% gaat heel erg stroef. Nu, gelukkig dat ik reserve onderdelen heb. Maar tis echt van de ene probleem na de andere.
Nitrorider
nieuwe gebruiker

Weet iemand trouwens hoe je een vliegwiel demonteert en monteert?
Plaats reactie