Minibike start niet na 1x lopen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Bramsmit2009
nieuwe gebruiker
Minibike:: 49CC Chinees

Minibike start niet na 1x lopen

Bericht door Bramsmit2009 »

Goedenavond,
Dit is mijn eerste post hier, ik heb even de moeite genomen om eerst de zoekfunctie te gebruiken, alleen kwam er niets in de buurt van mijn probleem.

Ik heb een 47-49 CC Chinese minibike.
Deze liep voorheen altijd goed. Nadat de carb begon te lekken deze vervangen ( was ook gescheurd ) door een standaard carb. Hij heeft ongeveer 4 maanden stil gestaan, toen heb ik pas een nieuwe carb erop gezet.

Verder heeft de minibike een sportief uitlaatje. En een nieuwe trekstarter.

Dan nu het probleem: het begon 3 dagen geleden. Ik had de nieuwe carb erop gezet. De stationair schroef helemaal ingedraad, en daarna 2 1/2 slag naar buiten. Choke naar beneden en starten, niks. Choke omhoog, niks.

Daarna gasnaald een standje omlaag gezet , bougie gecheckt en vervangen. En nogsteeds niks.
Ik heb de carburateur nu meerdere malen gecheckt vlotter gecontroleerd op blijven hangen. Sproeier is brandschoon, en de carb is vuil vrij.

Ik heb vandaag het motortje eruit gehaald en pakkingen gecontroleerd en om te controleren op scheuren. Daarna weer opgebouwd. Starten en succes hij liep. Wel wat hoog dus wat bijgesteld, daarna even een klein rondje gereden (2 min) hij trok als een malle, zat dan ook bijna in de schutting met mn voorwiel. Daarna was mn broertje zo dom om hem af te zetten en daarna heeft hij niet meer gelopen. K heb ook die onderbreker gecontroleerd.

Ik ben ten einde raad, ik heb nu 3 dagen besteed aan dit speeltje, daarom vraag ik jullie ten raad.

Alvast hartelijk bedankt!
Timotje231
forum gebruiker
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep

Re: Minibike start niet na 1x lopen

Bericht door Timotje231 »

Ik gok dat je broertje vergeten is om de benzinekraan uit tr zetten, dus even je bougie eruit hale , en heel vaak trekken., als ie uiteindelijk redelijk droog is, dan kan je hem weer starten, en je kan ook evt wat motorstart spuiten op je bougie of luchtfilter om hem wat makkelijker te laten starten.

Gr Timo
Bramsmit2009
nieuwe gebruiker

Hallo Timo,

Dat heb ik al geprobeerd en ook de schroef onder op de carburateur eruit gedraaid. Helaas heeft het geen effect hij start 1x en daarna niet meer..

Ik heb alleen benzine op de bougie gedaan
Timotje231
forum gebruiker
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep

Vonkte je bougie ook nog nadat je broertje erop heeft gereden?
Bramsmit2009
nieuwe gebruiker

Jazeker, daarna nog even drooggeslingerd (bougie eruit, kraan dicht en rustig de krukas omdraaien met de trekstart

(Ik was trouwens degene die reed haha)
Met andere woorden ik weet dat er brandstof is, lucht en een vonk.. Heb het getest door bougie eruit te halen, in de dop te doen en trekken.

Ik heb ook even een nieuwe pakking gehaald voor de carburateur aangezien er een klein scheurtje in zat, helaas geen succes.
Timotje231
forum gebruiker

Ik zou eigelijk niet weten wat er fout zou kunnen zijn dan., je ontsteking is goed omdat hij ervoor goed liep. Je cillinder krijgt benzine, je hebt een vonk...

Misschien moet je even kijken of je blok valse lucht zuigt...
En vonkt je bougie vel of een heel klein vonkje?

Gr Timo
Bramsmit2009
nieuwe gebruiker

Dat is precies de reden dat ik hier om advies kom vragen haha,

Ik weet het ook niet meer. Inderdaad zou mn laatste optie zijn dat hij valse lucht aan zuigt. Alleen ik heb het blokje uitgebouwd, en gecontroleerd op scheuren. Ook de zuiger op een gebroken veer of iets dergelijks. Daarna weer in elkaar gezet en hij liep. Ja dat was meteen de laatste keer.

De bougie vonkt vel, ook was deze mooi koffie met melk kleurig na het lopen (eerste wat ik deed toen ie aansloeg omdat dat het laatste was wat ik kon bedenken i.vm. Verhouding olie benzine.

Bedankt voor je hulpt trouwens mede alkmaarder haha
anonops1
forum gebruiker
Minibike:: chinese mini dirt/trail bike

Bericht door anonops1 »

probeer een stuk of 10 keer te trekken, is hij nog steeds niet aangeslagen haal dan je bougie eruit als de bougie droog is, ligt het aan de benzine toevoer en dat hij soms maar een klein beetje krijg dat hij soms eventjes start
Bramsmit2009
nieuwe gebruiker

Ik ga het morgen even proberen! Is een goede tip heb nog niet naar de bougie gekeken na het starten
anonops1
forum gebruiker
Minibike:: chinese mini dirt/trail bike

Bericht door anonops1 »

heb het probleem ook gehad, bougie was kurk droog, spoot wat remreiniger op me bougie en draaiden hem er weer in trok 1keer en hij sloeg meteen aan maar na 5sec alweer uit dus dat betekent je benzine toevoe
Bramsmit2009
nieuwe gebruiker

Nou ik had er wel mee gereden , hij accelereert als een malle, maar eenmaal uit is uit dan krijg je hem niet meer aan. Ik ga het morgen proberen en dan laat ik natuurlijk even het resultaat weten
Bramsmit2009
nieuwe gebruiker

Nou vandaag remmenreiniger op de bougie gespoten en proberen te starten, helemaal niks.
Toen heb ik in de luchtinlaat gespoten en hij liep meteen en elke keer dat ik hem volspuit start ie voor 5 seconden en valt dan uit.
De carb is een week oud en betwijfel dan ook dat deze defect is.
Hij lekt echter wel benzine en de sproeier is 100% schoon maar toch krijgt hij geen brandstof.
Moet ik hem terugbrengen en een nieuwe vragen?
Plaats reactie