Exact wat ik hem verteld heb, als ik dan uren moet gaan rekenen wordt het gewoon veel te duur.Untiej Mini Racing schreef:
Allemaal dingen waar ik zelf van denk, dat je nog niet voldoende van af weet.... En om dit alles te laten doen door een tunings bedrijf... dat wordt naar mijn mening te duur..
Vraag over membraan @ carter - inlaat kanaalen ..
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Contacteer:
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Informeer naar de scherpe prijzen.....
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
tuurlijk .... maar als je eerst op een simpele bike gaat rijden en dan met wedstrijden mee wilt doen dan moet je wel gewent zijn aan een snelle bike ....Wim schreef:Hoi
nog ff iets anders...
"met de top mee kunnen doen"
doe je niet met een snel blok, maar met rij-ervaring en talent.
@ Ab ...
Wat moet ik dan doenExact wat ik hem verteld heb, als ik dan uren moet gaan rekenen wordt het gewoon veel te duur.
Het is dus gewoon een kwestie van veel geld hebben ... of zie ik dit fout .
@ mikey ...
Die zijn wel tot mijn beschikking hoor ... stom vreesje
@ dokter Dre ..
Als ik een erg snelle bike wil zou het wel moeten lijkt mij .. er zal vast wel vermogen mee te winnen zijn ...Maar over die extra inlaatpoort.
Je kunt een extra spoeler maken en die door de inlaatpoort heen naar je boosterpoortjes laten lopen. En van je boosterpoorten een spoelpoort maken.
Je moet dan je inlaatpoort opvullen met devcon, en bovenop het blok eigenlijk ook wat devcon op alu oplassen.
Om alleen een kanaal te maken naar je inlaatpoort en verder niet heeft totaal geen nut.(naar mijn mening dan,maarja wat is mijn mening )
Zijn er ook bijv. NK rijders met een membraam @ carter die dit niet hebben
@ Untiej mini Racing :
ervanring moet iedereen op doen .... ik denk dat ik ga voor het toeren berijk en dat ik dat iets ga verhogen ... maar dat is ook iets dat ik later ga doen ... dat staat los van dit verhaal .." Zelf de cilinder tunen ga ik een keer op een "test" cilinder doen .. "
Dvm welke berekeningen ga jij deze test-cilinder "tunen" ? Welke matterialen ga je gebruiken ? Wat is je doel ? Wat wil je bereiken ? Toeren gebied, vermogen, koppel, aantal PK`s... ??
Je zegt wel Wat wil je ermee berijken als je niet eens weet waarom je het er op smeert of last .Maar er moet een stuk op het blok gelast worden cilinder moet met defcon ofzo "
Wat wil je hiermee bereiken als je niet eens weet waarom je het er op smeert en last ? Wat denk jij dat het nut ervan is en hoe wil je het uitvoeren ? Waar wil je het Defcon aanbrengen ??
Allemaal dingen waar ik zelf van denk, dat je nog niet voldoende van af weet.... En om dit alles te laten doen door een tunings bedrijf... dat wordt naar mijn mening te duur..
Dit vind ik een erg domme uitspraak ... Kijk is naar mijn vragen die ik stel
Met zo'n andwoord kom je dan helemaal nergens ...
@ richard D
Hoe weet je wat ik wel en/of niet hebHelemaal mee eens,
en al zou je het snappen moet je ook nog eens de machines en gereedschappen hebben
Tevens is er ook veel te koop ...
@ all
zoals ik het hier lees weten velen van jullie wel hoe het moet .... jullie moeten het ook ergens geleerd hebben ,, "Ja toch " hoe wil je er anders achter komen
Kan niemand een uitleg geven hoe je te werk moet gaan ... wat er nodig is .. tekeningen
En als dat echt niet werkt ... dan moet het maar naar een tuner ofzo ...
Het moet uit te leggen zijn ... jullie helpen niet alleen mij maar ook andere die dit willen weten en jullie kunnen elkaars meningen veranderen misschien kom je dan zelf wel tot een beter resultaat
Alvast bedankt
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
Op dit en andere fora is veel informatie te vinden over het efficiënter maken, danwel veranderen van je motor.
Een mooie site is:
http://www.macdizzy.com of http://www.macdizzy.com/formulas.htm
Je moet, zoals untiej al zegt, jezelf afvragen wat je wilt bewerkstelligen.
Er is genoeg te vinden, voor een 2-takt, over welke veranderingen welk effect hebben.
Een voorbeeld hiervan zijn bijvoorbeeld de poorten, verhoog je deze dan stijgt het toerental van de motor. Dit kan door het opfrezen van de uitlaatpoort of het ophogen van de cilinder d.m.v. een extra pakking (dit alles heet ook wel het veranderen van poorttimingen).
In *Hank* zijn topic is ook goed te lezen hoe hij hiermee ge-experimenteerd heeft.
De poorttiming kan je verder natuurlijk weer uitdrukken in graden en je kan spreken over het aantal graden dat de uitlaat open is. Bij mijn SOBW-topscooter was dat volgens mij 194 graden, maar het is al weer een hele tijd geleden dat ik met 2-takt gewerkt heb.
Het credo in dit geval is dan ook lees eerst een boel voordat je met vragen komt. Dan kan je je vragen misschien ook wat gerichter stellen.
Een mooie site is:
http://www.macdizzy.com of http://www.macdizzy.com/formulas.htm
Je moet, zoals untiej al zegt, jezelf afvragen wat je wilt bewerkstelligen.
Er is genoeg te vinden, voor een 2-takt, over welke veranderingen welk effect hebben.
Een voorbeeld hiervan zijn bijvoorbeeld de poorten, verhoog je deze dan stijgt het toerental van de motor. Dit kan door het opfrezen van de uitlaatpoort of het ophogen van de cilinder d.m.v. een extra pakking (dit alles heet ook wel het veranderen van poorttimingen).
In *Hank* zijn topic is ook goed te lezen hoe hij hiermee ge-experimenteerd heeft.
De poorttiming kan je verder natuurlijk weer uitdrukken in graden en je kan spreken over het aantal graden dat de uitlaat open is. Bij mijn SOBW-topscooter was dat volgens mij 194 graden, maar het is al weer een hele tijd geleden dat ik met 2-takt gewerkt heb.
Het credo in dit geval is dan ook lees eerst een boel voordat je met vragen komt. Dan kan je je vragen misschien ook wat gerichter stellen.
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Kijk LG, Het idee is, dat ik vraag waarom je het erop wilt smeren, waar je alles aan wilt brengen... Wat je wilt bereiken en HOE je dat gaat doen !Lg tweewielers schreef: @ Untiej mini Racing :Je zegt wel Wat wil je ermee berijken als je niet eens weet waarom je het er op smeert of last .Maar er moet een stuk op het blok gelast worden cilinder moet met defcon ofzo "
Wat wil je hiermee bereiken als je niet eens weet waarom je het er op smeert en last ? Wat denk jij dat het nut ervan is en hoe wil je het uitvoeren ? Waar wil je het Defcon aanbrengen ??
Dit vind ik een erg domme uitspraak ... Kijk is naar mijn vragen die ik stel"ik vraag juist hoe en wat ik moet doen
![]()
*Lg*
Als je nu nog geen idee hebt hoe je alles moet uitvoeren, mag je eerst wel eens een goede basis leggen met betrekking tot 2 takt tuning en de werking van sommige aanpassingen.
Je zult moeten weten: wat gebeurd er, als ik dit of dat doe... Wat zijn de resultaten hiervan, Wat is het nut om dit aan te passen / weg te frezen / op te vullen / te veranderen..
Als je zulk soort dingen weet, en je weet het principe van werken met graden en timingen, hoever kan ik gaan, wat blijft veilig, DAN kan je naar mijn mening je echt eens bezig gaan houden met een eigen, super snel blok te fabriceren.
Ik vind het absoluut geen dom antwoord van mezelf, ik probeer je alleen dingen duidelijk te maken
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Dat begrijp ik , maar wat ik zeg ... zonder lesstof is er ook geen kennisUntiej Mini Racing schreef:Kijk LG, Het idee is, dat ik vraag waarom je het erop wilt smeren, waar je alles aan wilt brengen... Wat je wilt bereiken en HOE je dat gaat doen !Lg tweewielers schreef: @ Untiej mini Racing :Je zegt wel Wat wil je ermee berijken als je niet eens weet waarom je het er op smeert of last .Maar er moet een stuk op het blok gelast worden cilinder moet met defcon ofzo "
Dit vind ik een erg domme uitspraak ... Kijk is naar mijn vragen die ik stel"ik vraag juist hoe en wat ik moet doen
![]()
*Lg*
Als je nu nog geen idee hebt hoe je alles moet uitvoeren, mag je eerst wel eens een goede basis leggen met betrekking tot 2 takt tuning en de werking van sommige aanpassingen.
Je zult moeten weten: wat gebeurd er, als ik dit of dat doe... Wat zijn de resultaten hiervan, Wat is het nut om dit aan te passen / weg te frezen / op te vullen / te veranderen..
Als je zulk soort dingen weet, en je weet het principe van werken met graden en timingen, hoever kan ik gaan, wat blijft veilig, DAN kan je naar mijn mening je echt eens bezig gaan houden met een eigen, super snel blok te fabriceren.
Ik vind het absoluut geen dom antwoord van mezelf, ik probeer je alleen dingen duidelijk te maken
Het tunen laat ik doen door AB ( lekker reclame
Maar nu wil ik weten welke aanpassingen ik zelf kan doen aan mijn blok ... er moet gelast worden ... defcon - waarom moet dat ...
Dit staat nog redelijk los van de PRO tuning ...
Via via krijg ik misschien betere informatie waar ik wel wat en heb en ook foto's ..
De kosten liggen zo hoog dat ik zelf de voorberijding wel wil doen ..
Niet dat ik het niet kan betalen ... maar het moet nog wel een beetje normaal worden ..
snapt Du ..
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website
Tja, nu heb je het toch echt over stromingsleer in HTS tot TU-vorm.
Tuurlijk kan je hier delen van oppikken en leren.
Maar jij verwacht dat alles op 1 A4-tje past. Ik zou er niet aangaan beginnen om dingen op te lassen of op te vullen als je niet weet wat je hiermee van plan bent.
Als je het echt zo graag wilt, hier dan een lijstje met elementaire basisstof:
*Toegepaste Thermodynamica - G. van der Linden en P. van Loon
*Eenvoudige Stromingsleer 1 - Ir N.H. Dekkers en Ir J.M.H. Wijnen
Vooral het Carnot-proces gaat op voor verbrandingsmotoren.
Als je ECHT wilt weten waar je mee bezig bent ben je wel een aantal jaar bezig, echter is het ook mogelijk om alles in een meer praktische en kleinschaligere manier te bestuderen zoals bijvoorbeeld op de site die ik je aanrijkte.
Wederom mijn credo, ga eerst eens uitzoeken waarom de "grote" jongens de veranderingen doen i.p.v. het "stoer" naäpen
Tuurlijk kan je hier delen van oppikken en leren.
Maar jij verwacht dat alles op 1 A4-tje past. Ik zou er niet aangaan beginnen om dingen op te lassen of op te vullen als je niet weet wat je hiermee van plan bent.
Als je het echt zo graag wilt, hier dan een lijstje met elementaire basisstof:
*Toegepaste Thermodynamica - G. van der Linden en P. van Loon
*Eenvoudige Stromingsleer 1 - Ir N.H. Dekkers en Ir J.M.H. Wijnen
Vooral het Carnot-proces gaat op voor verbrandingsmotoren.
Als je ECHT wilt weten waar je mee bezig bent ben je wel een aantal jaar bezig, echter is het ook mogelijk om alles in een meer praktische en kleinschaligere manier te bestuderen zoals bijvoorbeeld op de site die ik je aanrijkte.
Wederom mijn credo, ga eerst eens uitzoeken waarom de "grote" jongens de veranderingen doen i.p.v. het "stoer" naäpen
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
LG, dit moet je dus niet lullig opvatten.Stenley schreef: Wederom mijn credo, ga eerst eens uitzoeken waarom de "grote" jongens de veranderingen doen i.p.v. het "stoer" naäpen
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
-
Neluhz
had nog even wat voor je opgezocht, en ik denk dat je op zoek moet naar een suzu RM van '76 tot '80, die zijn dus fabriekswege uitgevoetd met powerporting.
bekijk zon cilinder goed, en kom tot de conclusie dat je het beter kan laten.
owja, en als je deze dingen dus allemaal zelf wil doen, of iig wat wil bijleeren mbt 2takt, ga op zoek naar deze boeken
John Robinson, "Motorcycle Tuning"
A.Graham Bell, "Performance Tuning in Theory & Practice"
Gordon .P. Blair, "Design & Simulation of Two-Stroke Engines"
vooral die laatste is intressant, alleen beetje aan de prijs, en moeilijk.
bekijk zon cilinder goed, en kom tot de conclusie dat je het beter kan laten.
owja, en als je deze dingen dus allemaal zelf wil doen, of iig wat wil bijleeren mbt 2takt, ga op zoek naar deze boeken
John Robinson, "Motorcycle Tuning"
A.Graham Bell, "Performance Tuning in Theory & Practice"
Gordon .P. Blair, "Design & Simulation of Two-Stroke Engines"
vooral die laatste is intressant, alleen beetje aan de prijs, en moeilijk.
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
@ untiej ...
Laten we dat maar even negeren en als off topic zien
.... ik leer het wel een keer
@ neluhz ..
Ja dat is misschien wel verstandig maar een beetje te uitgebreid voor mijn doel ....
Met de opleinding die ik doe komen ook geen delen over het tuning's gebied e.d. moet jij weten ..... en ik ga er zelf ook niet zo erg mee door dus ik laat het meeste doen ...
Ik wil nu alleen wel een voorberijding maken wat wel mogelijk moet zijn ....
*Lg*
LG, dit moet je dus niet lullig opvatten.
Laten we dat maar even negeren en als off topic zien
@ neluhz ..
Ja dat is misschien wel verstandig maar een beetje te uitgebreid voor mijn doel ....
Met de opleinding die ik doe komen ook geen delen over het tuning's gebied e.d. moet jij weten ..... en ik ga er zelf ook niet zo erg mee door dus ik laat het meeste doen ...
Ik wil nu alleen wel een voorberijding maken wat wel mogelijk moet zijn ....
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website
-
Neluhz
neej ik weet dat in jou opleiding geen tuning aan bod komt, daarom hebben ze het woord zelfstudie uigevonden.
aangezien je lg "tweewielers" heet, leek het logisch dat je iets met tweewielers wil doen of wou doen, en dan is een beetje tweetakt kennis wel handig.
ik wil trouwens ook geen 2takt tuner worden, maar ik heb ook al een euro of 80 uitgegeven aan boekjes...
aangezien je lg "tweewielers" heet, leek het logisch dat je iets met tweewielers wil doen of wou doen, en dan is een beetje tweetakt kennis wel handig.
ik wil trouwens ook geen 2takt tuner worden, maar ik heb ook al een euro of 80 uitgegeven aan boekjes...
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Hoeft niet .....Neluhz schreef:neej ik weet dat in jou opleiding geen tuning aan bod komt, daarom hebben ze het woord zelfstudie uigevonden.
Waarom zou ik dat allenmaal leren als ik het toch voor zo'n 80% laat doen ...
Zelf studie heeft hier totaal niks te zoeken .. dit is al een gedeelte van zelfstudie .. het vragen op het forum
Als jij de expert bent met je boekjes ... leg het dan ff uit
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website
-
Neluhz
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
ja ik weet dat het niet zo 1,2,3, gaat ... laat maar ..Neluhz schreef:hmmmm, is er een max aan pagina's wat je vol mag typen?
je kunt het niet 123 uitleggen, maar kijk maar op macdizzy als je meer wilt weten, ik ben geen leraar
iedereen weet het maar niemand noemt het ze houden het een soort "geheim van de smit "
Ik heb mijn contacten al gevonden ..
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website