verschil (velgen)

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
nickjannis

verschil (velgen)

Bericht door nickjannis »

wat is eigenlijk het verschil met een imitatievelg en een merkvelg?
zijn deze echt veel slechter?
zo ja: wat is er slechter aan?
is het de moeite waard voor hoeveel ze kosten?
Neluhz

Bericht door Neluhz »

licht eraan waarvoor, imaitatie kan bijvoorbeeld scheuren, of een afweiking hebben, of niet perfect rond zijn.
als je niet serieus gaat racen, volden imho een imi velgje ook wel.
TnTnelis
forum gebruiker

Bericht door TnTnelis »

Ik heb hier chinese deelbare belgjes, dingen zijn perfect in mijn ogen, alleen andere schijven en klauwen zou nodig zijn eigenlijk.

Niels
racertje

Bericht door racertje »

ik ben zeeeer benieuwd hoe een deelbare belg eruit ziet :lol: :lol:

maar ik ben het wel met je eens...
ik heb ook een setje chinese wieltjes erbij, van blata zijn wel gewoon mooier afgewerkt en de velgrand ziet er stevig uit.
de chinese wieltjes met de donker rode binnenkant hebben dat ook en zijn in mijn ogen beter/steviger dan de grijze/zilvere chinese wieltjes.
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

racertje schreef:ik ben zeeeer benieuwd hoe een deelbare belg eruit ziet :lol: :lol:

maar ik ben het wel met je eens...
ik heb ook een setje chinese wieltjes erbij, van blata zijn wel gewoon mooier afgewerkt en de velgrand ziet er stevig uit.
de chinese wieltjes met de donker rode binnenkant hebben dat ook en zijn in mijn ogen beter/steviger dan de grijze/zilvere chinese wieltjes.
Ik heb geen probelemen met mijn velgjes ..

Ik heb ook een polini 6.1" velg van iemand geleend om alles te bekijken maar deze is ook al helemaal uitgelubberd ..

Maar ik twijvel er niet aan dat de chineese velgen van een mindere kaliteit zijn ... denk maar is aan de eigenschappen van het materiaal ..

Voor de normale mini is het goed te gebruien maar ik ga ze straks ook op mijn Dik getunde mini zetten en daar verwacht ik ook niet al te veel problemen mee ...

*Lg*
Laatst gewijzigd door Lg tweewielers op zo 15 jan 2006, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
derbi master

Bericht door derbi master »

Die Chineese velgens zijn zeker van slechtere kwalitijd....

bekijk de velgjes maar eens goed, dat alu is zo broos als de.... je weet wel.
maar voor een leuk rijdende mini is het heus wel goed te doen, aleen op een duur zal het het begeven bij snellere bike's... en ik moet der niet aan denken als je velg in stukken valt als je lekker door de bocht gaat... :roll:

vergelijk maar eens goed een Polini/Blata/GRC enz velg met een Chinees geval... zie je daat werkelijk het verschil.

Heb hier een Setje Blata en GRC velgjes liggen en 2 setjes Chineese gevallen...
racertje

Bericht door racertje »

nou zo vaart zal het allemaal niet lopen, er is prima me te rijden..
wat ik eerder zou verwachten is dat het eerder fout zou gaan bij het(de)monteren van banden in een bandenapparaat.
dan komt er druk op de velgrand.. en deze zijn bij de zilver kleurige chinese velgen wel dunner dan bij de donker rode of van originele velgen.

ze vallen echt niet uit elkaar van ellende hoor!
wat je ter voorbereiding wel kan/moet doen,is bij je tandwiel gaatjes er groter (M6) schroefdraad in maken..

maar ja, die m5 boutjes gingen ook kapot bij mn orginele blata velgen..
zit nu al 1,5 jaar M6 in en zonder problemen.
Plaats reactie