2 vraagjes over zelfbouw

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

2 vraagjes over zelfbouw

Bericht door Gast »

ik zit te denken om zelf een bike te bouwen.
Nu zat ik ff te kijken en te rekenen en ik kwam rond de 500 euro, maar ik had geen extreem mooie spullen gebruikt in mijn aantekeningen...
Kan ik beter gewoon een normale bike rijden?

En: het lijkt niet heel erg moeilijk om een bike te bouwen valt dat tegen?
Carlos Keutel
forum gebruiker

Re: 2 vraagjes over zelfbouw

Bericht door Carlos Keutel »

Towlie schreef:ik zit te denken om zelf een bike te bouwen.
Nu zat ik ff te kijken en te rekenen en ik kwam rond de 500 euro, maar ik had geen extreem mooie spullen gebruikt in mijn aantekeningen...
Kan ik beter gewoon een normale bike rijden?

En: het lijkt niet heel erg moeilijk om een bike te bouwen valt dat tegen?
Ja het valt zwaar tegen maar het is de ervaring waard ;) 500 euro heb je niet genoeg aan. Je hebt minstens 700 nodig voor een beetje een bike
Jah zo is het.
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Je kan je bike zo duur maken als je zelf wil

Kan je zelf wielen maken / draaien / frezen, dan word het al goedkoper..
Voorvork zelf maken,

Kappen zelf maken..

Goedkoop puchblok met zeer laag geprijsde onderdelen

Dan zou je voor 500 klaar kunnen zijn, dit is echter wel lastig en volgens mij niet de juiste werkwijze.

Wil je een redelijk goede Motor voor de NKs ( zelfbouw, luchtgekoeld Puhcie ) ben je al snel 1000e kwijt.

En het bouwen lijkt niet moeilijk.. tot je er mee bezig gaat.. dan komen de problemen :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Carlos Keutel
forum gebruiker

Untiej Mini Racing schreef:Je kan je bike zo duur maken als je zelf wil

Kan je zelf wielen maken / draaien / frezen, dan word het al goedkoper..
Voorvork zelf maken,

Kappen zelf maken..

Goedkoop puchblok met zeer laag geprijsde onderdelen

Dan zou je voor 500 klaar kunnen zijn, dit is echter wel lastig en volgens mij niet de juiste werkwijze.

Wil je een redelijk goede Motor voor de NKs ( zelfbouw, luchtgekoeld Puhcie ) ben je al snel 1000e kwijt.

En het bouwen lijkt niet moeilijk.. tot je er mee bezig gaat.. dan komen de problemen :wink:
Als je geluk helemaal me zit dan kun je mischien een bike voor 500 euro klaarkrijgen. alleen ik weet niet of deze dan ook een snelle cilinder etc heeft. Ik denk dat je dan iets van een 50 origineel met 15 carb hebtl;
Jah zo is het.
puchrider

Bericht door puchrider »

nouw ik heb voor ongeveer 300 euro een mooie bike in elkaar gezet:

50 snel
12 bing
getunde carters (zelf)
getunde Koppeling (zelf)
proma cc
--> samen 80 euro

kappen polini 911
--> 45 euro

frame + voorvork
--> 50 euro

6.5 inch wielen + remmery + toebehoren
--> 100 euro

andere kleine prut
--> 25 euro

----------- +
300 euro ongeveer en het loopt mooi.... :D :D , maar het is wel allemaal 2de hands......
racertje

Bericht door racertje »

ik denk ook dat je met 500 erg krap berekend ben..
wat ik ook een nadeel vind,maar dat is misschien persoonlijk...,is dat als je met goedkoop spul een bike maakt en ermee gaat racen, dat je al snel betere en snellere spullen wilt hebben..
als je die daarna allemaal weer koopt ben je veeeel meer geld kwijt als dat je het meteen doet.

ik heb mijne bijna 2 keer gekocht :lol: (oke dat is wat overdreven)
ik ben het met jeroen eens dit keer :wink: als je direct een beetje goed spul koopt kan je met 1000 euro aardig weg komen.
Neluhz

Bericht door Neluhz »

60 euro, in mijn geval :P
Twan
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Twan »

puchrider schreef:nouw ik heb voor ongeveer 300 euro een mooie bike in elkaar gezet
ik denk dat het bedrag voor iedereen anders is. Het gaat er om hoe en wat wil je.

Kijk ik naar mijn bike kom ik er niet met 1000 euro en ook niet met 1250 euro. Zo simpel is het. Maar ik heb mijn eigen eisen gewoon hoog liggen en dat kan voor iedereen verschillen.
[url=http://www.dtpracing.nl][img]http://www.dtpracing.nl/imagesnieuws/advatarbike.jpg[/img][/url]
puchrider

Bericht door puchrider »

Twan schreef:
puchrider schreef:nouw ik heb voor ongeveer 300 euro een mooie bike in elkaar gezet
ik denk dat het bedrag voor iedereen anders is. Het gaat er om hoe en wat wil je.

Kijk ik naar mijn bike kom ik er niet met 1000 euro en ook niet met 1250 euro. Zo simpel is het. Maar ik heb mijn eigen eisen gewoon hoog liggen en dat kan voor iedereen verschillen.
ja klopt, ik gebruik hem ook alleen om wat voor de fun rond te rijden, niet echt voor races enzo
Carlos Keutel
forum gebruiker

puchrider schreef:nouw ik heb voor ongeveer 300 euro een mooie bike in elkaar gezet:

50 snel
12 bing
getunde carters (zelf)
getunde Koppeling (zelf)
proma cc
--> samen 80 euro

kappen polini 911
--> 45 euro

frame + voorvork
--> 50 euro

6.5 inch wielen + remmery + toebehoren
--> 100 euro

andere kleine prut
--> 25 euro

----------- +
300 euro ongeveer en het loopt mooi.... :D :D , maar het is wel allemaal 2de hands......
Hij had dus geluk :P
Jah zo is het.
racertje

Bericht door racertje »

het is idd ook maar net wat je wilt, een top bike bouw je idd ook niet voor 1000 of 1200 euries, maar je kan er wel wat leuks voor maken,toch :?:
Gast

Bericht door Gast »

nouja ik woon in een dorp waar allemaal puch maxis rijden dus onderdelen zijn hier lekker goedkoop... Miss zijn ze dan ook niet helemaal illegaal gehaald door die mensen maar tog :P
Snel puchblok hier? 50 euro...
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

racertje schreef: ik ben het met jeroen eens dit keer :wink:
Nohhh..

"dit keer" :cry:

Niet lief heh :wink:

Maar voor 1000 / 1200 heb je een mooie machine :) MAAR... ligt er ook aan wat je zelf kunt ( tuning, opbouw, lassen, bouwen, afstellen, 2 takt kennis )
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
basjee
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door basjee »

en natuurlijk de gereedschappen die je nodig hebt!
je kan ook een lelijke zelfbou kopen voor rond de 150 euro en dan opbouwen naar een mooiere!
ik heb een zelfbouw gekocht voor 150 euro ( was niet super lelijk) en ben nu andere dingen erop aant zetten:
Minibike zelf €150
mooie nieuwe kappenset €115
6,5 inch velgen € 70
en je bent klaar voor €335
en van de rest kan je weer leuke kleine dingen kopen zoals details!
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Plaats reactie