slijtage verschil steekwagenbandjes en race bandjes
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
slijtage verschil steekwagenbandjes en race bandjes
moh
ik heb nu steekwagenbandjes onder mn mini maar die slijten onwijs hard na 2 dagjes rijden kan ik ze alweer vervangen .
Heeft er hier iemand ervaring met echte racebandjes ,slijten die minder hard ?Ze zijn natuurlijk wel duurder maar als je 100 keer steekwagen bandjes van 5 euro moet kopen ben je na een tijdje misschien wel duurder uit .
ik hoort wel mzl
ik heb nu steekwagenbandjes onder mn mini maar die slijten onwijs hard na 2 dagjes rijden kan ik ze alweer vervangen .
Heeft er hier iemand ervaring met echte racebandjes ,slijten die minder hard ?Ze zijn natuurlijk wel duurder maar als je 100 keer steekwagen bandjes van 5 euro moet kopen ben je na een tijdje misschien wel duurder uit .
ik hoort wel mzl
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
bandjes
Dan rijdt jou mini niet hard genoeg, of je remt niet!
Ik heb al menig steekwagen bandje zien openscheuren, met alle nare gevolgen van dien.
Ik zou bij het opvoeren gewoon de mini-racing bandjes gebruiken, en deze niet verder oppompen dan 2 Bar.
Uit ervaring doe ik dit ook want je binnenband komt in aanraking met de remtrommel waardoor de lucht warm wordt en de binnenband uitzet.
Bij te hard oppompen klapt deze dan kapot.
Ik heb al menig steekwagen bandje zien openscheuren, met alle nare gevolgen van dien.
Ik zou bij het opvoeren gewoon de mini-racing bandjes gebruiken, en deze niet verder oppompen dan 2 Bar.
Uit ervaring doe ik dit ook want je binnenband komt in aanraking met de remtrommel waardoor de lucht warm wordt en de binnenband uitzet.
Bij te hard oppompen klapt deze dan kapot.
mijn eerste minibike had caravan neuswielbandjes! en die zijn erg goed slijten niet snel, en zijn lekker sterk. nu rijdt ik met echte racebandjes wat dat is natuurlijk wel beter, maar als je minder geld wil uitgeven zijn die neuswielbandjes goedkoper. tekoop bij caravan Gorter in Heinkenszand, ze zullen vast ook wel ergenst anders te halen zijn.
maar als je wat meer geld heb zou ik voor echte bandjes gaan! dat rijst erg super!
maar als je wat meer geld heb zou ik voor echte bandjes gaan! dat rijst erg super!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Ik zou toch echt voor race bandjes gaan.
Voor puch naafjes kun je gewoon 4" banden kopen.
er zijn verschillende soorten van hardheid en profiel/slicks. Ook de prijs hiervan is verschillend.
Te koop bij de importeur van polini-minibike spullen.
Ik heb zelf 6.5"velgen met T4 slicks erop.
Ik kan ook gemakkelijk een seizoen dan met een set banden.
Als ik wat meer tijd heb zal ik het adres en telefoon nummer voor je eens opzoeken.
Groeten
Voor puch naafjes kun je gewoon 4" banden kopen.
er zijn verschillende soorten van hardheid en profiel/slicks. Ook de prijs hiervan is verschillend.
Te koop bij de importeur van polini-minibike spullen.
Ik heb zelf 6.5"velgen met T4 slicks erop.
Ik kan ook gemakkelijk een seizoen dan met een set banden.
Als ik wat meer tijd heb zal ik het adres en telefoon nummer voor je eens opzoeken.
Groeten