Membraam cilinder, welke?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Membraam cilinder, welke?
Hallo,
ik heb al wat cilinders gevonden hier op het forum maar wil toch vragen of iemand ervaring heeft met zo'n cilinder.
athena 70 cc membraam
polini 65/70 cc membraam
gilardoni 74 cc membraam
of de metra kit 80 cc
wie kan helpen/ info geven om een gilardoni 74 cc of 80 cc metrakit erop te leggen, ivm uitfrezen van het blok ( dus niet alleen de spoelpoorten, maar het (gat) waar die cilinder in moet? daar heb ik geen ervaring mee!
ps als je nog zo'n cilinder heb liggen stuur aub even een pbtje?
Groeten Markie
ik heb al wat cilinders gevonden hier op het forum maar wil toch vragen of iemand ervaring heeft met zo'n cilinder.
athena 70 cc membraam
polini 65/70 cc membraam
gilardoni 74 cc membraam
of de metra kit 80 cc
wie kan helpen/ info geven om een gilardoni 74 cc of 80 cc metrakit erop te leggen, ivm uitfrezen van het blok ( dus niet alleen de spoelpoorten, maar het (gat) waar die cilinder in moet? daar heb ik geen ervaring mee!
ps als je nog zo'n cilinder heb liggen stuur aub even een pbtje?
Groeten Markie
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
kheb al vaker van peugeot membraan gehoord dus wil ook weten waarom
topicstarter heb je hier wat aan??
http://forum.minibike.nl/viewtopic.php? ... t=cilinder
topicstarter heb je hier wat aan??
http://forum.minibike.nl/viewtopic.php? ... t=cilinder
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
op dit membraan setje kan je grotere carburateurs monteren, op het orginele spruitstuk/membraan kan je maar tot 15mm. Als je hoger wil kan je makkelijk een membraansetje nemen van een peugeot 103. Je kan dan tot max 20mm oid.
Polini zijn toch vaak verhalen over vastlopen etc, cilinder is wel flink snel alleen je moet hem wel goed behandelen, anders loopt ie aan de inlaatzijde warm/vast.
Eurocilindro zie ik de laatste tijd steeds vaker op puchjes, worden ook flink leuke snelheden meegehaald. Weinig over vastlopen gehoord bij deze cilinder (tot nu toe maar 1 iemand volgens mij, maar die cilinder was dan ook flink aangepast ). Op de eurocilindro cilinders passen volgens mij honda membranen en spruitstukken.
Polini zijn toch vaak verhalen over vastlopen etc, cilinder is wel flink snel alleen je moet hem wel goed behandelen, anders loopt ie aan de inlaatzijde warm/vast.
Eurocilindro zie ik de laatste tijd steeds vaker op puchjes, worden ook flink leuke snelheden meegehaald. Weinig over vastlopen gehoord bij deze cilinder (tot nu toe maar 1 iemand volgens mij, maar die cilinder was dan ook flink aangepast ). Op de eurocilindro cilinders passen volgens mij honda membranen en spruitstukken.
Heey Rossi! dat forum heb ik 100 keer gelezen, want ik zoek echt specifieke informatie over Membraam cilinders,
want ze hebben in dat forum niets gezegd over het uitfrezen van je poorten voor bijv: een 80 cc metra kit,
ze hebben het wel over airsal en eurokitjes, maar ik heb nu het verschil kunnen horen en zien tussen Membraam cilinders en "gewone cilinders"
Membraam cilinders lopen veel beter, en trekken sneller op, ook is het spruitstuk wat beter gemaakt, van een athena Membraam cilinder kan je het ook andersom zetten! bij de "gewone" lukt het niet met je cilinder!!!
Groeten MArkie
want ze hebben in dat forum niets gezegd over het uitfrezen van je poorten voor bijv: een 80 cc metra kit,
ze hebben het wel over airsal en eurokitjes, maar ik heb nu het verschil kunnen horen en zien tussen Membraam cilinders en "gewone cilinders"
Membraam cilinders lopen veel beter, en trekken sneller op, ook is het spruitstuk wat beter gemaakt, van een athena Membraam cilinder kan je het ook andersom zetten! bij de "gewone" lukt het niet met je cilinder!!!
Groeten MArkie
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
zie dik gedrukte.Markie schreef:Heey Rossi! dat forum heb ik 100 keer gelezen, want ik zoek echt specifieke informatie over Membraam cilinders,
want ze hebben in dat forum niets gezegd over het uitfrezen van je poorten voor bijv: een 80 cc metra kit,
Poorten opmaat maken moet je doen met je cilinder erbij, eerst ongeveer aftekenen op je carter en dan beginnen te frezen, daarna telkens de cilinder op de tapeindes schuiven en kijken waar het nog meer weg kan.
ze hebben het wel over airsal en eurokitjes, maar ik heb nu het verschil kunnen horen en zien tussen Membraam cilinders en "gewone cilinders"
Membraam cilinders lopen veel beter, en trekken sneller op,
Membraan zorgt voor een variabele inlaat timing waardoor deze dus beter getimed is voor het toeren tal etc. Zuigergestuurde cilinders kunnen wel beter lopen, ligt maar net aan de rest van de setup/afwerking/tuning
ook is het spruitstuk wat beter gemaakt, van een athena Membraam cilinder kan je het ook andersom zetten! bij de "gewone" lukt het niet met je cilinder!!!
De spruitstukken zijn meestal wel een mooiere vloeiendere vorm wat natuurlijk beter is als de normale haakse spruitstukjes. Verder zul je als je je carburateur naar voren richt de koelribben van je cilinderkop/cilinder moeten halen omdat deze anders niet past, bij gewone cilinders is het ook mogelijk lijkt me.
Groeten MArkie
Hohohoho...... ik ben er nu zelf ook bezig aan! alleen ik gebruik een klein membraam. van een kettingzaag. ik laat je poorttiming zoals ie is maar frees de inlaat zo uit dat het membraam erin past! volgens mij is dat voor jullie ook niet zo moeilijk. ben al een heel eind! zit alleen even te denken hoe ik het spruitstuk erop ga zetten.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Je laat de inlaat timing dus niet zo als hij is... je maakt hem nu variabel en niet afhankelijk van de zuiger. Dit bedoelde ik dus met de nodige kennis ervoor hebben. Je kan namelijk die inlaat poort flink groot maken aangezien het membraan nu de inlaattiming bepaald...Markie schreef:Hohohoho...... ik ben er nu zelf ook bezig aan! alleen ik gebruik een klein membraam. van een kettingzaag. ik laat je poorttiming zoals ie is maar frees de inlaat zo uit dat het membraam erin past! volgens mij is dat voor jullie ook niet zo moeilijk. ben al een heel eind! zit alleen even te denken hoe ik het spruitstuk erop ga zetten.
ik ga even straks thuis een schema maken, zodat je kunt zien dat ik mijn poorttiming laat zoals ie is!
als je door je cilinder kijkt zie je je inlaatpoort. als je dat voor je ziet, kan ik verder. die BLIJFT even groot dus als je poort orgineel 1,5 cm is bij 2 cm BLIJFT hij 1,5 bij 2 cm!!!!
wat ik wel doe is de inlaatpoort die je ziet als je je spruitstuk eraf haald
die maak ik 45 graden steil zodat je (als je horizontaal kijkt) een heuvel ziet! straks meer uitleg!!
als je door je cilinder kijkt zie je je inlaatpoort. als je dat voor je ziet, kan ik verder. die BLIJFT even groot dus als je poort orgineel 1,5 cm is bij 2 cm BLIJFT hij 1,5 bij 2 cm!!!!
wat ik wel doe is de inlaatpoort die je ziet als je je spruitstuk eraf haald
die maak ik 45 graden steil zodat je (als je horizontaal kijkt) een heuvel ziet! straks meer uitleg!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....