how-to van puch voovork een minibike geveerde voorvork maken
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- killerbeast
- forum gebruiker
how-to van puch voovork een minibike geveerde voorvork maken
omdat ik effe tijd over had en mensen steeds vragen hoe je nou een puch voorvork moet verbouwen zal ik het effe uitleggen.
stap 1: haal de voorvork helemaal uit elkaar
stap 2: je hebt nu 2 voorvork poten. je maakt ze allebei 32.5 cm zonder veer gerekent dus. je haald niks van je veren af. zie foto 1
stap 3: pak een grote gas brander verhit het uiteinde van de pot als hij gaat gloeien doe hem dan tussen de bankschroef en draai de banschoef dicht zodat de poot weer dicht is. doe dit bij beide poten
stap 4: frees in de plat gemaakte stukken weer een sleuf om je vooras is te doen. doe dit bij beide poten
stap 5: om de clip die weergeven is met een rode pijl op foto 1. die moet je weer vast klikken. je moet daar eerst weer een gaatje voor boren in de poot doe dit bij beide poten.
stap 6: om je rem tegen tehouden moet je een nieuw stripje lassen aan 1 poot.
stap 7: het boven gedeelde maat die 22cm dus gemeten van boven tot onder. gewoon eraf slijpen. zie foto
stap 8: draai de poten weer in het boven gedeelte.
stap 9: het hele bovengedeelte spuiten naar gewenste kleur
stap 10: monteren aan je frame met balhoofd en de kroonplaat erop als je nu je voorband of velg erop zet heb je als goed is vering.
foto 1
foto 2
ik hoop dat julllie er wijs uit kunnen als je het niet kan hoor ik het graag. als het eventueel verbeterd kan worden ook.
Mvg Eric
Mod edit: sticky van gemaakt ivm maken van een FaQ
stap 1: haal de voorvork helemaal uit elkaar
stap 2: je hebt nu 2 voorvork poten. je maakt ze allebei 32.5 cm zonder veer gerekent dus. je haald niks van je veren af. zie foto 1
stap 3: pak een grote gas brander verhit het uiteinde van de pot als hij gaat gloeien doe hem dan tussen de bankschroef en draai de banschoef dicht zodat de poot weer dicht is. doe dit bij beide poten
stap 4: frees in de plat gemaakte stukken weer een sleuf om je vooras is te doen. doe dit bij beide poten
stap 5: om de clip die weergeven is met een rode pijl op foto 1. die moet je weer vast klikken. je moet daar eerst weer een gaatje voor boren in de poot doe dit bij beide poten.
stap 6: om je rem tegen tehouden moet je een nieuw stripje lassen aan 1 poot.
stap 7: het boven gedeelde maat die 22cm dus gemeten van boven tot onder. gewoon eraf slijpen. zie foto
stap 8: draai de poten weer in het boven gedeelte.
stap 9: het hele bovengedeelte spuiten naar gewenste kleur
stap 10: monteren aan je frame met balhoofd en de kroonplaat erop als je nu je voorband of velg erop zet heb je als goed is vering.
foto 1
foto 2
ik hoop dat julllie er wijs uit kunnen als je het niet kan hoor ik het graag. als het eventueel verbeterd kan worden ook.
Mvg Eric
Mod edit: sticky van gemaakt ivm maken van een FaQ
Laatst gewijzigd door killerbeast op zo 26 dec 2004, 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- killerbeast
- forum gebruiker
- killerbeast
- forum gebruiker
- killerbeast
- forum gebruiker
Meet hoelang hij nu is en kijk hoe lang (of kort) hij moet worden en dat stuk kort je hem in.hoeveel moet je dan inkorten?
Dat kan maar je moet dan wel het stukje waar de spiraal (vering) ingedraaid zit weer terug aan de ingekorte poten lassen. Anders valt je vork eruit als je een wheelie maakten dan gewoon van boven afzagen toch
- killerbeast
- forum gebruiker