Tandwiel.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- basjee
- forum gebruiker
- Contacteer:
Tandwiel.
Hallo.
aangezien mijn velg de krachten van de motor niet meer aankon zijn bij het rijden 2 van de 3 bout gaten in mijn velg afgebroken.
ik heb hetvolgende gedaan:
in de 3 spaken een gat geboord met een dikke moer met schroefdraad en aan de andere kant van de velg 2 borgmoeren per bout.
deze heb ik op mijn tandwiel aangesloten.
hij zit nu vast met
-3 bouten in de spaken
-1 bout in de velg
-2 bouten zitten ook in de velg maar daar zit geen schroefdraad op
(ik heb de 2 kapotte bouten eruit geboord maar geen schroefdraad getapt maar gewoon 2 bouten ingedaan)
wat denken jullie?
houd het het een tijdje?
ik heb er geen pol bij gedaan, want ik wil ook jullie mening hebben.
bedankt bas
aangezien mijn velg de krachten van de motor niet meer aankon zijn bij het rijden 2 van de 3 bout gaten in mijn velg afgebroken.
ik heb hetvolgende gedaan:
in de 3 spaken een gat geboord met een dikke moer met schroefdraad en aan de andere kant van de velg 2 borgmoeren per bout.
deze heb ik op mijn tandwiel aangesloten.
hij zit nu vast met
-3 bouten in de spaken
-1 bout in de velg
-2 bouten zitten ook in de velg maar daar zit geen schroefdraad op
(ik heb de 2 kapotte bouten eruit geboord maar geen schroefdraad getapt maar gewoon 2 bouten ingedaan)
wat denken jullie?
houd het het een tijdje?
ik heb er geen pol bij gedaan, want ik wil ook jullie mening hebben.
bedankt bas
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
- mini-biker15
- forum gebruiker
Maar sommige zelfbouwers rijden ook met chinese velgen... en die zijn wel sneller als jouw bike maar die houden het toch ook?basjee schreef:sorry ik heb geen camera.
het zit wel lekker stevig.
en als ik een andere velg koop zit ik weer met hetzelfde probleem dat hij de krachten niet houdt.
En mischien anders een idee om een blata velg ofzo aan te schaffe?
wilt weer een minibike :P
- Richard D
- forum gebruiker
- Contacteer:
koop gewoon goeie velgen, heb ik vandaag ook gedaan.
kost wat maar dan heb je ook wat
kost wat maar dan heb je ook wat
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
-
racertje
ik heb zowel een blata als een bami achtervelg en ze houden het prima..
ik denk eerder dat er een of meer boutjes een beetje los zijn gaan zitten waardoor het tandwiel gaat jutteren en dan gaan ze breken.
dat heb ik zelf ook gehad, en heb er toen meteen M6 in getapt, en rij er gewoon probleemloos mee rond.
ik denk eerder dat er een of meer boutjes een beetje los zijn gaan zitten waardoor het tandwiel gaat jutteren en dan gaan ze breken.
dat heb ik zelf ook gehad, en heb er toen meteen M6 in getapt, en rij er gewoon probleemloos mee rond.
-
racertje