welk richting carb???
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
welk richting carb???
Hey ik wilde weten welke richting de beste is voor me carb, ik heb een zelfbouw spruitstuk hij moet nog gelast worden dus de carb kan nog alle kanten op. Ik heb een tomos blok en ik gebruik ook de ophanging van een tomos en aan de carb zit een tomos powerfilter. "dus welke richting/kant mensen?".
alvast bedankt iedereen.
alvast bedankt iedereen.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ligt eraan waar je de meeste plek heb
ik kon hem niet naar 8eren zetten dus zit hij nu boven me cilinder.
je kan hem ook iets aan de zijkant uit laten komen dat is makkelijk met sproeier verwisselen enz.
let wel op dat als hij boven de carb. hangt, dat hij dan in de carb al kan ontbranden door warmte enz.
plaatje ofzo er tussen.
gr.
erwin
ik kon hem niet naar 8eren zetten dus zit hij nu boven me cilinder.
je kan hem ook iets aan de zijkant uit laten komen dat is makkelijk met sproeier verwisselen enz.
let wel op dat als hij boven de carb. hangt, dat hij dan in de carb al kan ontbranden door warmte enz.
plaatje ofzo er tussen.
gr.
erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
zoals rossi al zegt waar je de meeste ruimte hebt.ik had geen ruimte naar achteren en ook niet echt naar voren dus ik heb hem tussen me onsteking hangen en cilinder dus naar buiten. handig voor me spoeier wisselen.
zoals je op de foto kan zien staat dus naar buiten gericht.
als je meer pics wil van me carb en spuitstk hoor ik het wel van je
mzzl eric
zoals je op de foto kan zien staat dus naar buiten gericht.
als je meer pics wil van me carb en spuitstk hoor ik het wel van je
mzzl eric
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hey killerbeast
ik zat er aan te denken om er ook een te maken zoals jouw, voor het gemak van sproeiers enz. te wisselen.
alleen zit ik te denken of het niet een beetje ver uitsteekt met powerfilter erop.
heb je daar een foto van?
gr.
erwin
ik zat er aan te denken om er ook een te maken zoals jouw, voor het gemak van sproeiers enz. te wisselen.
alleen zit ik te denken of het niet een beetje ver uitsteekt met powerfilter erop.
heb je daar een foto van?
gr.
erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
Wij hebben 'm naar voren. Da's ook handiger voor je gaskabel..
Ik heb het hier over een Dellorto 16 op Polini 65cc (Puch, uiteraard).
Dat zit dan aan elkaar met een spruitstukje. Mijn broer heeft een 4kleps Malossi membraam met spruitstukje voor Peugeot SP. Ik heb zelf een Polini 2-kleps, ook voor Peugeot, iets goedkoper, maar minstens net zo snel.
Ik heb het hier over een Dellorto 16 op Polini 65cc (Puch, uiteraard).
Dat zit dan aan elkaar met een spruitstukje. Mijn broer heeft een 4kleps Malossi membraam met spruitstukje voor Peugeot SP. Ik heb zelf een Polini 2-kleps, ook voor Peugeot, iets goedkoper, maar minstens net zo snel.
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
offtopic: Zijn die foto's bewogen Ik word er scheel van als ik ernaar kijkkillerbeast schreef:hier zijn wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
ik dus geen last van me powerfilter en ik denk hem dus ook niet af. hij krijgt genoeg lucht.
mzzl eric
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Zo met powerfilter naar buiten lijkt me beetje tricky. Bij eerste de beste schuiver is je carburateur beschadigd. Moet zelf ook nog spruitstuk maken, maar bij mij gaat de inlaat zoals het nu uitziet naar voor of naar achter wijzen. Een en ander zal nog van de uitlaat afhangen (wil voorkomen dat het blok te warme lucht aanzuigt)
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
lama ik zie het wel goed op de foto's dus je hoeft voor mij geen nieuwe te maken.killerbeast schreef:das dan mooi pech want die ene kon niet anders als je er op zit er niemand thuis is moet je die van je zelf maken als je erop zit dus das moeilijk kan ik je vertellen. zal eens kijken of ik morgen betere kan maken.
mzzl eric
tnx
@ john: we gaan er natuurlijk niet van uit dat we vallen
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Pas met het zijwaarts monteren van de carburateur op het zogenaamde schoorsteen effect. Als lucht langs een opening beweegt trekt het de lucht mee (rook uit schoorsteen). Of dit echt merkbaar is op je mini weet ik natuurlijk niet. Puur theoretisch. Het zou echter kunnen lijden tot het te weinig benzine krijgen.
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Bij gebruik van een luchtfilter heb je geen schoorsteeneffecten. Hooguit een betere vuling bij hoge snelheden. Suzuki zou het bij zijn motoren RAM-AIR noemen
Schoorsteeneffecten onstaan naar mijn idee alleen bij lange buizen met scherpe overgangen (buis met wind onder 90 graden) en waarbij grote temperaturverschillen voor drukverschillen zorgen. Een luchtfilter zorgt juist voor verstoring van deze scherpe vorm.
Heb zelf met Kreidler (met superbreitwand gereden) met Mikuni carburateur (alleen open kelk, geen luchtfilter). Deze carburateur stond haaks op de zijkant van het frame en had geen enkel probleem met schoorsteen-effecten. Mijn ervaring gaat helaas niet verder als 125 km/h, echter verwacht hierdoor weinig problemen bij minibike's.
Schoorsteeneffecten onstaan naar mijn idee alleen bij lange buizen met scherpe overgangen (buis met wind onder 90 graden) en waarbij grote temperaturverschillen voor drukverschillen zorgen. Een luchtfilter zorgt juist voor verstoring van deze scherpe vorm.
Heb zelf met Kreidler (met superbreitwand gereden) met Mikuni carburateur (alleen open kelk, geen luchtfilter). Deze carburateur stond haaks op de zijkant van het frame en had geen enkel probleem met schoorsteen-effecten. Mijn ervaring gaat helaas niet verder als 125 km/h, echter verwacht hierdoor weinig problemen bij minibike's.