Zelfbouw minibike Mighty 44

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Mighty 44

Zelfbouw minibike Mighty 44

Bericht door Mighty 44 »

Nou, hier mijn minibike ook es neerzetten dan.

na veel gezeur en gezeik bij m'n ouders toch al wielen en een voorvork mogen kopen van iemand vant forum.
toen na veel gebeun en zonder maten een framepje gelast, dat kwam er zo uit te zien:
Afbeelding

Daarna heb ik een standaard blokje gekocht, en die liep best netjes, maar na 2 middagjes wankel rijde viel het blok
eronderuit en was ik hem beu,
Afbeelding

dus de volgende dag 2meter 20x40 gekocht en toen begonnen een nieuw frame te maken, en
al snel zag het er zo uit:
Afbeelding

toen heb ik kappen overgekocht van iemand op het forum, blok eronder, en zag er zo uit:
Afbeelding
Daarmee even gereden, maar vond het niks

toen heb ik een bijna nieuwe 70cc rgd overgekocht, omdat de tapeinden van de std cil helemaal kapot waren.
M'n 12mm was ook niet meer in orde en kreeg van iemand een opgeboorde die 14mm was.
dat erop gezet en reed best goed, alleen hij zoog geen benzine aan, wat dus best vaag was.

Heletijd is me camera kapot geweest, dus heb geen foto's kunnen maken van dat.

Nu heb ik vandaag me nieuwe carb lopend gekregen, 17mm amal, spruitstuk ff gebeunt, en loopt best lekker nu, 32.4km
op halfgas (heb nog niet harder kunnen rijden)

vanmiddag nieuwe foto's gemaakt en dit is hoe hij er nu uitziet:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moet nog de kappen spuiten, en nog vanalles, maar k wil gewoon eerst goed gereden hebben dan ga ik wel verder.

(ja kweet het hij ziet er eigelijk ook niet uit maar k ben ook maar 14) :oops:
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

nou ikkan je vertellen het ziet er beter uit als de bovenste motor wat een oerlelijk ding.De motor die je nu hebt is zeker niet verkeert hoor.Spuit hem eens een keer mooi gooi er een proma circuit onder en 6,5 velgen en pmttjes en ik denk dat je een klasse bike hebt :!: :wink:
Succes ermee :)
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Mighty 44

Bericht door Mighty 44 »

Tnx :D

ja ik had al gekeken voor een proma, maar ik heb zelf geen co2, misschien haalt m'n pa binnekort eentje, dan schaf ik wel een proma aan!
Spuiten doe ik over maand ofzo wel denk ik,

maar 6,5 inch weet ik niet, is wel mooi maar dat afdraaien en alles zie ik niet zitten, ben veel te ongeduldig dus als er weer iets verkeerd gaat ist ook weer zonde.
nylus
forum gebruiker

Bericht door nylus »

ruud schreef:nou ikkan je vertellen het ziet er beter uit als de bovenste motor wat een oerlelijk ding.De motor die je nu hebt is zeker niet verkeert hoor.Spuit hem eens een keer mooi gooi er een proma circuit onder en 6,5 velgen en pmttjes en ik denk dat je een klasse bike hebt :!: :wink:
Succes ermee :)
idd. uit een expansie uitlaat kan je veel vermogen halen. nu heb je er eigenlijk min of meer geen uitlaat aan zitten alleen een demper.

verder ff mooi verf beurtje geven en je hebt een mooi motortje.

veel plezier er nog mee! :)
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
--ralph--

Bericht door --ralph-- »

heej heej,

ziet er goed uit, en inderdaad een verf beurtje zal hem zeer zeker een mooier uiterlijk geven.
een ander uitlaatje is ook niet verkeerd, je kan ook een scooteruitlaatje er onder proberen te krijgen, werkt best goed!

veel suc6 groeten ralph
jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Ziet er grappig uit.. :wink:
Maar inderdaad, Effe ander uitlaatje..
En het zouw ook leuk staan als je je frame nog een beetje in zou korten.. :wink:
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
hiuy
forum gebruiker

Bericht door hiuy »

petje af voor 14jaar te zijn :wink: .
veel succes met je project'je 8) .

groeten steven.
love my GSXR k7
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Ziet er leuk uit hoor :!:

FF een paar tips voor als je jezelf verveeld :P

* een andere uitlaat geef 3 keer zoveel vermogen bijvoorbeeld een leovince ZR of een promo circuit ..

* je carburateur staat te ver naar voren , je moet een aantal van je koelvinnen bewerken om het goed naar voren te krijgen , kortere inlaat is beter voor meerdere factoren :wink:

*ik weet niet wat voor een koppeling of dat je hebt maar als je deze aanpast ( verlicht ) dan loopt je bike weer wat spepeler !

Dat zijn dingen die je voor relatief weinig geld kan doen en het verschil merk je meteen .
6.5 inch velgen is wel leuk maar dan moet je wel mensen kennen met een draaibank e.d. en ik vind dat de bandjes die jij hebt ook zeer goed mee te rijden zijn !

Veel suc6

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Mighty 44

Bericht door Mighty 44 »

Tnx :D

Ja ik verveel me nu al :roll:
kan nog nergens rijden nu, hier langs het huis op het pad kan ik niet harder dan 13km want het is veeel te kort.

Ik heb de koppelingsveren helemaal ingedraaid en 2 slagen terug, verder niks geboord of geslepen want ik was bang dat dan de segmenten van elkaar gingen verschillen ofzo

uitlaat kan ik idd ook nog wel doen, moet alleen eerst wachten op me loon :P want het geld is op!!

spruitstukje laat ik nog wel maken, bij me pa op het werk kunnen ze dat wel draaien en buiten, Ik wou hem ongeveer laten lopen zoals die Bike van Scalibur geloof ik. Ik had ff niks anders.

6,5 inch is idd ook kei mooi maar dat word denk ik te duur en teveel geklooi, kan het wel af laten draaien, kweet nog niet.
The Monster

Bericht door The Monster »

die uitlaat ziet er wel cool uit ,hoe dat die onder de kont uitkomt....
maar geen vermogen
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

The Monster schreef:die uitlaat ziet er wel cool uit ,hoe dat die onder de kont uitkomt....
maar geen vermogen
Zelfde effect heb je met een proma circuit :wink: en dan heb je ook nog is leuk vermogen erbij ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
basjee
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door basjee »

en dan heb je ook een mooi expansie gedeelte.
en hij trekt lekker
Grote kerels op een belachelijk klein fietsje
Mighty 44

Bericht door Mighty 44 »

toch maar proma halen dan :P
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Ik denk niet dat 6,5 " bij jou gaan passen achterband gaat dan tegen uitlaat aankoemen en oorband tegen ja motor

Maar als je het toch doet waarom koop je dan geen chineese 6,5 bandjes ben je maar iets van 40,- euro kwijt 2dehands
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Volgens mij hebben veel mensen nog nooit op een zelfbouw met blata banden en en puch naven gereden .....

je hebt er verschikkelijke goede wegligging mee doordat het zwaarte punt lager licht en ik vind het wel heel vijn rijden

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
Plaats reactie