Minibike rijd lekker, maar paar probleemtjes...
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Minibike rijd lekker, maar paar probleemtjes...
Een paar probleempjes...
1. Ontsteking verschuift steeds na een tijd rijden, waardoor ik m opnieuw moet afstellen steeds...
2. In de cilinder zit een bout die er nie uitwil. Kennelijk heeft de vorige eigenaar er een helicoil ingedraaid al een keer, en daarna een RVS bout, en die is afgebroken en nu echt glashard! Krijg m nie uitgeboord, nie uitgefreesd, we hebben er een moer opgelast maar die brak ook steeds af... Krijg m er met geen mogelijkheid uit.
3. Dat aanfietstandwiel heeft t het hele weekend volgehouden maar is nu toch net losgeschoten
Maar ik rijd de electroscooter van een vriend van me eruit, en die reed 60, en heb nog vrij weinig afgesteld... geen luchtfilter, geen uitlaat, etc...
1. Ontsteking verschuift steeds na een tijd rijden, waardoor ik m opnieuw moet afstellen steeds...
2. In de cilinder zit een bout die er nie uitwil. Kennelijk heeft de vorige eigenaar er een helicoil ingedraaid al een keer, en daarna een RVS bout, en die is afgebroken en nu echt glashard! Krijg m nie uitgeboord, nie uitgefreesd, we hebben er een moer opgelast maar die brak ook steeds af... Krijg m er met geen mogelijkheid uit.
3. Dat aanfietstandwiel heeft t het hele weekend volgehouden maar is nu toch net losgeschoten
Maar ik rijd de electroscooter van een vriend van me eruit, en die reed 60, en heb nog vrij weinig afgesteld... geen luchtfilter, geen uitlaat, etc...
dat eerste probleem, nah ja probleem, uhm gewoon er borgringetjes tussen doen, of opnieuw tappen!
uhm 2e bout in cil???????? een bout in je cilinder? je bedoelt van je spruitstuk aansluiting ? of je uitlaatpoort?
wat bedoel je met niet uitboren? is het matriaal te hard?
uhm 2e bout in cil???????? een bout in je cilinder? je bedoelt van je spruitstuk aansluiting ? of je uitlaatpoort?
wat bedoel je met niet uitboren? is het matriaal te hard?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
da kan kloppe als je rvs boutjes gebruikt moet je d'r eerst kopervet op smere,want rvs vreet vast.
en dat je die niet eruit kan boren kan ook kloppe,as die rood heet is geweest kom je d'r met geen mogelijkheid door heen.
je zou kunne probere met tig het boutje weer warm te krijge,dan kun je weer met een boor erin kome,je moet alleen oppassen dan het alu nie smelt
en dat je die niet eruit kan boren kan ook kloppe,as die rood heet is geweest kom je d'r met geen mogelijkheid door heen.
je zou kunne probere met tig het boutje weer warm te krijge,dan kun je weer met een boor erin kome,je moet alleen oppassen dan het alu nie smelt
In de uitlaatpoort jah, en markie niet te bijdehand, je snapt heus wel dat het in een poort zit, welke doet er nie toe, hij moet eruit!
En het materiaal is te hard geworden ja. Die bout was eerst schuin afgebroken, dus ik had hem op school vlakgefreesd, zodat ik m kon centeren. Ik centerpons erop, tikje met de hamer, nie eens hard, en toen leek het wel of het midden van de bout recht naar beneden ging 2mm. En de rest bleef zitten, dat vond ik al vreemd. En dat materiaal is zo hard geworden dat binnenste, met de boor kom ik er nie doorheen, met gloednieuwe boren niet! Toen geprobeerd op een freesbank er recht naar beneden in frezen, ging ook niet. Jah, tot dat stukje wat naar beneden gezakt was... Daar bleef die, kreeg de frees er nie dieper in, had t idee dat het middenste meedraaid met de frees. Maar naast dat gat van die bout is nog wel wat ruimte...
denk dat ik daar een nieuw gat tap, en er een plaatje overheen maak, van 15mm dik ofzo, en daarin weer een gat op de oude plaats tap.
En hoe zetten jullie dat aanfietstandwiel vast???
Kzal vanavond effe fototje op het forum zetten van mn bike!
greetz
En het materiaal is te hard geworden ja. Die bout was eerst schuin afgebroken, dus ik had hem op school vlakgefreesd, zodat ik m kon centeren. Ik centerpons erop, tikje met de hamer, nie eens hard, en toen leek het wel of het midden van de bout recht naar beneden ging 2mm. En de rest bleef zitten, dat vond ik al vreemd. En dat materiaal is zo hard geworden dat binnenste, met de boor kom ik er nie doorheen, met gloednieuwe boren niet! Toen geprobeerd op een freesbank er recht naar beneden in frezen, ging ook niet. Jah, tot dat stukje wat naar beneden gezakt was... Daar bleef die, kreeg de frees er nie dieper in, had t idee dat het middenste meedraaid met de frees. Maar naast dat gat van die bout is nog wel wat ruimte...
denk dat ik daar een nieuw gat tap, en er een plaatje overheen maak, van 15mm dik ofzo, en daarin weer een gat op de oude plaats tap.
En hoe zetten jullie dat aanfietstandwiel vast???
Kzal vanavond effe fototje op het forum zetten van mn bike!
greetz
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
ja sorry, ik snapte er even helemaal niets van. een bout in je cilinder.....
toen begon het een beetje te dagen!
uhm heb je hem al in gespoten met kruip olie ? of Cola? en is het geen hard stalen bout? ik weet idd dat die rvs bouten vast gaan zitten, maar daar zou je toch gewoon in kunnen boren, ik weet wel wat, maar das wel drastisch. Dat is dat je naast de bout, 4 kleine gaten boort en zo de bout uitbalans kan slaan, boor niet te grote gaten want dan kan je mischien er niets meer intappen. mocht ie dan met 4 gaten er naast nog niet los gaan ga je over op 6! ik denk dat je het beste boortje 1mm kan gebruiken dan kan je het mischien nog oplossen met een nieuwe m8!
Het rooie zijn de 4 gaten!!
toen begon het een beetje te dagen!
uhm heb je hem al in gespoten met kruip olie ? of Cola? en is het geen hard stalen bout? ik weet idd dat die rvs bouten vast gaan zitten, maar daar zou je toch gewoon in kunnen boren, ik weet wel wat, maar das wel drastisch. Dat is dat je naast de bout, 4 kleine gaten boort en zo de bout uitbalans kan slaan, boor niet te grote gaten want dan kan je mischien er niets meer intappen. mocht ie dan met 4 gaten er naast nog niet los gaan ga je over op 6! ik denk dat je het beste boortje 1mm kan gebruiken dan kan je het mischien nog oplossen met een nieuwe m8!
Het rooie zijn de 4 gaten!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ik heb ook het aanfietstandwiel dat losschoot
waarschijnlijk heb je speling zoals ik ook had.
dan moet je ze ff opnieuw boren met zo'n verdeelapparaat onder de boor(zodat je precies het aantal graden enz. in kan stellen tov van elk gat)
ik heb er ook nog KIT ingedaan als een soort borging.
nu met meer trekkr8 dan eerst zit hij nogsteeds muurvast.
gr.
erwin
ps: gebruik ook goeie boutjes zoals inbus ofzo ipv kruiskopboutjes die je helemaal verrot draait aan bovenkant.
waarschijnlijk heb je speling zoals ik ook had.
dan moet je ze ff opnieuw boren met zo'n verdeelapparaat onder de boor(zodat je precies het aantal graden enz. in kan stellen tov van elk gat)
ik heb er ook nog KIT ingedaan als een soort borging.
nu met meer trekkr8 dan eerst zit hij nogsteeds muurvast.
gr.
erwin
ps: gebruik ook goeie boutjes zoals inbus ofzo ipv kruiskopboutjes die je helemaal verrot draait aan bovenkant.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
@ Killerbeast:
Ik heb het over het aanfietstandwiel, die zit erop geschroeft, alleen is die losgeschoten aangezien die nu als aandrijftandwiel word gebruikt. Mn pa had m vanmiddag weer vastgedraaid, en m strakker erop getikt. NEt effe gereden, hij bleef wel zitten, maar jah, voor hoelang...
Maar voor dit tandwiel is toch geen adapter of wel? En die adapter, zit die dan op de plek van de rem? Want ik wil nog wel die trommelremmen blijven gebruiken voorlopig. Het velgje was zaterdag zo heet dat ik m nie meer kon aanraken, maar t bandje bleef heel, en heb er niks tussenzitten, dus denk dat dat klappen van die bandjes wel meevalt allemaal. Ik heb de voorrem nog nie aangesloten, dus rem alleen nog met achter... En nog nergens lastvan.
@Markie:
gaten eromheen boren heb ik nog niet geprobeerd. Dat moet kunnen denk ik ja! Desnoods zoveel gaten dat er dalijk alleen nog M10 of 12 van te maken is bijvoorbeeld, en dan gewoon een stuk draadeind erin, en daarin M6 weer tappen. Dat kan ook. Ik ga dat eens proberen binnenkort. Want die !CENCUUR! doet echt pijn aan de oren, het piept nu al weer... En met uitlaat zal die ook wel wat harder lopen (haalt nu al 60, valt me nog nie tegen)
Ik heb het over het aanfietstandwiel, die zit erop geschroeft, alleen is die losgeschoten aangezien die nu als aandrijftandwiel word gebruikt. Mn pa had m vanmiddag weer vastgedraaid, en m strakker erop getikt. NEt effe gereden, hij bleef wel zitten, maar jah, voor hoelang...
Maar voor dit tandwiel is toch geen adapter of wel? En die adapter, zit die dan op de plek van de rem? Want ik wil nog wel die trommelremmen blijven gebruiken voorlopig. Het velgje was zaterdag zo heet dat ik m nie meer kon aanraken, maar t bandje bleef heel, en heb er niks tussenzitten, dus denk dat dat klappen van die bandjes wel meevalt allemaal. Ik heb de voorrem nog nie aangesloten, dus rem alleen nog met achter... En nog nergens lastvan.
@Markie:
gaten eromheen boren heb ik nog niet geprobeerd. Dat moet kunnen denk ik ja! Desnoods zoveel gaten dat er dalijk alleen nog M10 of 12 van te maken is bijvoorbeeld, en dan gewoon een stuk draadeind erin, en daarin M6 weer tappen. Dat kan ook. Ik ga dat eens proberen binnenkort. Want die !CENCUUR! doet echt pijn aan de oren, het piept nu al weer... En met uitlaat zal die ook wel wat harder lopen (haalt nu al 60, valt me nog nie tegen)
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand