ketting te los dit de oplossing.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
ketting te los dit de oplossing.
Hoi iedereen me zelfbouw minibike is weer thuis.maar ze,n ketting ligt erg los en er zitten geen stellers aan zeg maar.hij loopt er heel de tijd achter af.maar als ik nu 2 ronden stukken karton knip en maak die vast aan de linker en rechterkant van de ketting waardoor de ketting alleen nog maar recht door gaat zou dat lukken . ik wil namelijk geen geld voorlopig uitgeven want ik ben aant sparen voor een blata 2.5.
groetjes van ruud remmers
groetjes van ruud remmers
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
- killerbeast
- forum gebruiker
- John_W
- forum gebruiker
- Contacteer:
Sleufgat in achterbrug zagen en paar puchspannertjes erop ???? Beetje rondkijken op forum en er zijn ideeën genoeg. Spantandwiel/geleiderblok lijk me minder geslaagde oplossing. In slechte geval las je ff paar strippen teven frame om de sleufgaten mogelijk te maken. Wil je helemaal goedkoop klaar zijn kun je ook eventueel spanners weglaten en met de hand spannen (is altijd beter als geleiderblok)
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
- killerbeast
- forum gebruiker
Het zijn gewoon ringetjes die om je asje gaan, waar een stuk draadeind aan vast zit. Als je een stuk strip hebt met een sleuf van 13mm erin, om je wiel in te bouten, dan heb je een stripje wat 2x omgebogen zit, zodat die precies over de achterkant van die strip heen valt, en dus over het sleufje. In het midden zit een gat, daardoorheen gaat het stukje draadeind, en zo kun je met een moertje dus je as naar achteren trekken/spannen...
Ik had toevallig nog dat ringetje met draadeind en omgebogen stripje liggen, kun je gewoon bij de fietsenmaker halen...
Ik had toevallig nog dat ringetje met draadeind en omgebogen stripje liggen, kun je gewoon bij de fietsenmaker halen...
- John_W
- forum gebruiker
- Contacteer:
Verhaal wordt er geloof ik niet duidelijker op. Gewoon ff bij bikes van leden spieken.
Hier ff een willekeurig voorbeeld http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=657
of kijk eens goed bij een fiets. Kan allemaal erg eenvoudig.
Hier ff een willekeurig voorbeeld http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=657
of kijk eens goed bij een fiets. Kan allemaal erg eenvoudig.