luchtfilter en spruitstuk vraagje
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
luchtfilter en spruitstuk vraagje
hallo
ik heb wat vraagjes
ik heb net me minibike voor 80% in elkaar gezet maar nu heb ik een klein probleempje.
het probleem is dat me luchtfilter niet op me standaard cabrateur past omdat ik een racefilter heb en die past niet omdat ik ruimte te kort heb
dus mijn vraag is kan ik zelf een luchtfilter maken
en ik heb wel erg weinig ruimte om me cabrateur kwijt te kunnen nou is mijn 2de vraag kan ik me spruitstuk niet door zagen en op nieuw lassen zodat hij aan de zijkant komt?
alvast bedankt
groetjes leroy
ik heb wat vraagjes
ik heb net me minibike voor 80% in elkaar gezet maar nu heb ik een klein probleempje.
het probleem is dat me luchtfilter niet op me standaard cabrateur past omdat ik een racefilter heb en die past niet omdat ik ruimte te kort heb
dus mijn vraag is kan ik zelf een luchtfilter maken
en ik heb wel erg weinig ruimte om me cabrateur kwijt te kunnen nou is mijn 2de vraag kan ik me spruitstuk niet door zagen en op nieuw lassen zodat hij aan de zijkant komt?
alvast bedankt
groetjes leroy
Zo kun je zien hoe je het kunt doen. Let wel op.. De spruitstukken die je in de winkel koopt zijn gemaakt van een zeer slechte kwaliteit aluminium. Het aan elkaar lassen gaat niet erg makkelijk, het wordt erg bros.. Het beste is helemaal een nieuwe maken.. Als je je spruitstuk heb doorgezaagd kun je hem meteen pas maken op de cilinder.. Voor de rest heb ik een kunstof bus gedraaid en deze op de carburateur gemaakt i.v.m. met 30mm gat van luchtfilter..
Ervaringen met de carburateur in de originele stand zijn er natuurlijk genoeg. Alle normale puchjes op de weg hebben dat. Bij mij kon het luchtfilter er niet meer op. Kon het luchtfilter wel naar achteren plaatsen, maar met ongeveer 15cm slang. Aangezien je alles zo kort mogelijk moet houden, heb ik hem boven de cilinder gezet. Heb vandaag het spruitstuk van binnen en buiten even gepolijst!
MIG = Metal Inert Gas (Kooldioxide - CO2)
MAG = Metal Active Gas (80% Argon + 20% CO2 en andere mengsels). MIG/MAG gebruikt een dunnne electrode die met een motor naar het mondstuk wordt gevoerd. De electrode smelt bij het lassen. De electrode kan van roestvrij of andere staalsoorten zijn
TIG = Tungsten Inert Gas, werkt met een vaste Wolfraam (=Tungsten) electrode die niet smelt. en een aparte lasdraad die tijdens het lassen in het smeltbad wordt gedompeld. Met TIG is het mogelijk om aluminium/rvs te lassen.
Zoals je leest, je moet TIG lassen i.p.v. MIG. Ik heb beide hier
MAG = Metal Active Gas (80% Argon + 20% CO2 en andere mengsels). MIG/MAG gebruikt een dunnne electrode die met een motor naar het mondstuk wordt gevoerd. De electrode smelt bij het lassen. De electrode kan van roestvrij of andere staalsoorten zijn
TIG = Tungsten Inert Gas, werkt met een vaste Wolfraam (=Tungsten) electrode die niet smelt. en een aparte lasdraad die tijdens het lassen in het smeltbad wordt gedompeld. Met TIG is het mogelijk om aluminium/rvs te lassen.
Zoals je leest, je moet TIG lassen i.p.v. MIG. Ik heb beide hier