graag hulp
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
graag hulp
wat denken julie van die 70cc airsal cilinders? (hier met pakkingen, zuiger en clips voor deze 70cc)
dit had ik op een site gevonden;
D= 45mm, 70cc, aluminium, AC.
Zeer snelle en betrouwbare 70cc voor Maxi.
Incl.: pakkingen, zuiger en clips.
en zou deze beter zijn in vergelijking met de metrakit?
op die airsal zou dus ook nog een 21mm carb komen, de kop wordt behouden, proma circuit...
dit had ik op een site gevonden;
D= 45mm, 70cc, aluminium, AC.
Zeer snelle en betrouwbare 70cc voor Maxi.
Incl.: pakkingen, zuiger en clips.
en zou deze beter zijn in vergelijking met de metrakit?
op die airsal zou dus ook nog een 21mm carb komen, de kop wordt behouden, proma circuit...
Wat betreft Airsal cilinders... Kheb er weinig goeie verhalen over gehoord. Ik zat eerst ook te twijfelen of ik een Airsal cilinder moest kopen voor een scooter van een vriend van me. Ze lijken namelijk allemaal mooi én goedkoop, maar de afwerking schijnt echt brak te zijn. Spoelpoorten die scheef zitten en soms zelfs een loslatende ciliner coating
Daarom is het beter dat je toch maar wat meer geld neer legt, omdat je dan gewoon veel betere kwaliteit hebt.
Je kan de Airsal cilinder wel goed gebruiken als race cilinder....ze zijn al redelijk snel en als je ze helemaal doortuned dat ie echt snel word dan maakt het niet zo uit dat de afwerking brak is omdat je er waarschijnlijk maar 2 wedstrijden mee kan rijden... (als je hem dus ECHT doortuned he..)
Mzzls
Daarom is het beter dat je toch maar wat meer geld neer legt, omdat je dan gewoon veel betere kwaliteit hebt.
Je kan de Airsal cilinder wel goed gebruiken als race cilinder....ze zijn al redelijk snel en als je ze helemaal doortuned dat ie echt snel word dan maakt het niet zo uit dat de afwerking brak is omdat je er waarschijnlijk maar 2 wedstrijden mee kan rijden... (als je hem dus ECHT doortuned he..)
Mzzls
dan ga ik eens horen voor julie menig voor het volgende;
(puch maxi)
-80cc gilardoni
-aangepaste cilinderkop hiervoor
-zuigertje voor de 80cc gilardoni (voor als het er niet bij zou zitten )
-racekrukas
-20mm carburateur dellorto
-spruitstukje voor deze carb.
-race schuimfilter
hiervoor heb ik nu een proma grand prix liggen.
topsnelheid? goed trekken?
Alvast bedankt,
wieter
(puch maxi)
-80cc gilardoni
-aangepaste cilinderkop hiervoor
-zuigertje voor de 80cc gilardoni (voor als het er niet bij zou zitten )
-racekrukas
-20mm carburateur dellorto
-spruitstukje voor deze carb.
-race schuimfilter
hiervoor heb ik nu een proma grand prix liggen.
topsnelheid? goed trekken?
Alvast bedankt,
wieter
Heeft nix met cilinder inhoud te maken. Polini heeft een nogal exotische inlaatpoort met een apparte zuiger, het komt vaak voor dat de polini op de inlaatzijde warmloopt.Markie schreef:hahah echt niet!
die gilardoni cilinders zijn veel beter dan polini 65 cc! ik denk dat die polini's veel sneller vast naaien! die zijn ook maar 65 en gilardoni 74.
dus die polini's zijn veel gevoeliger!
Bij de gilardoni heb je last van het zogenaamde desaxatie aangezien deze cilinder eigenlijk niet voor een maxi blok is maar voor een linksomdraaiend blok. Verder heeft de gilardoni zuiger een L-veer die bij de hogere toerentallen sneller gaat happen. Andere zuiger zou je kunnen nemen van bijvoorbeeld een scoot of een 75cc eurokit zuiger.
Verder moet je echt niet gaan !CENSUUR! met een proma gp op een gila...
Het spruitstuk dat bij de gila zit is groot genoeg voor de 20mm carb en de kop kan je ook goed gebruiken.
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Ik loop niet echt warm voor een proma met een 80 cc. Proma is kwa volume bedoeld voor een 50 cc cilinder en zal met een 80 zeker niet goed zijn. Combinatie zal vast wel lopen, echter je zult nooit het volle vermogen uit je blokje halen. De uitlaatgassen moeten in 1 keer opgenomen worden in je uitlaat. Als je van een 50 naar een 80 gaat, heb je ook 30% meer uitlaatgas. De uitlaat moet dus dikker worden om deze 30% op te vangen.
Laat je de oude uitlaat van je 50 zitten, verstoor je de warmtebalans in je cylinder waardoor bijvoorbeeld de cylinder vast kan lopen.
Ik denk dat 90% van de vastlopers zelf veroorzaakt worden door een verkeerde setup. De andere 10% zijn materiaalfouten zoals inderdaad slechte cylinderwanden en gietfouten in zuigers.
En ja, er zijn veel cylinders met gietfouten. Deze worden meestal met een zandgietproces gegoten waarbij de kern verschuift. Niet alle cylinders uit een serie hebben dit, dus beetje oppassen als je wat koopt. Het is sowieso belangrijk dat je alle poorttimingen checked voordat je de boel definitief dichtschroeft. Hier en daar ff gietrandje weghalen met schuurpapiertje is ook niet verkeerd.
Zelf selecteer ik de cylinders bij aankoop, maak de cylinder 100% pas op het carter en corrigeer timingen waar nodig. Hierna de juiste carburateurafstelling en klaar is kees. He op deze manier zelf nog nooit een vastloper gehad, terwijk ik toch veel met cylinders geëxperimenteerd heb.
Laat je de oude uitlaat van je 50 zitten, verstoor je de warmtebalans in je cylinder waardoor bijvoorbeeld de cylinder vast kan lopen.
Ik denk dat 90% van de vastlopers zelf veroorzaakt worden door een verkeerde setup. De andere 10% zijn materiaalfouten zoals inderdaad slechte cylinderwanden en gietfouten in zuigers.
En ja, er zijn veel cylinders met gietfouten. Deze worden meestal met een zandgietproces gegoten waarbij de kern verschuift. Niet alle cylinders uit een serie hebben dit, dus beetje oppassen als je wat koopt. Het is sowieso belangrijk dat je alle poorttimingen checked voordat je de boel definitief dichtschroeft. Hier en daar ff gietrandje weghalen met schuurpapiertje is ook niet verkeerd.
Zelf selecteer ik de cylinders bij aankoop, maak de cylinder 100% pas op het carter en corrigeer timingen waar nodig. Hierna de juiste carburateurafstelling en klaar is kees. He op deze manier zelf nog nooit een vastloper gehad, terwijk ik toch veel met cylinders geëxperimenteerd heb.
de meeste vastlopers komen volgens mij ook door de zuigerveertjes! sommige mensen vergeten weleens dat een zuigerveer 2 verschillende kantjes heeft oa voor Honda mt (x).
wat ook een meest voorkomende fout is:
een 70 cc inrijden met een 12mm carb omdat ie dan niet zo veel op zijn duvel krijgt! FOUT
dan krijgt ie het een beetje warm! en door een warm loper, kun je na verloop van tijd ook een vastloper hebben.
2e de zuiger verkeerd om plaatsen! het pijltje naar exit. uitlaat dus! anders vallen de zuigerslotjes in de inlaat poort!
wat ook een meest voorkomende fout is:
een 70 cc inrijden met een 12mm carb omdat ie dan niet zo veel op zijn duvel krijgt! FOUT
dan krijgt ie het een beetje warm! en door een warm loper, kun je na verloop van tijd ook een vastloper hebben.
2e de zuiger verkeerd om plaatsen! het pijltje naar exit. uitlaat dus! anders vallen de zuigerslotjes in de inlaat poort!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Ik heb zelf een airsal cilinder 70 CC. Deze cilinder zit er nu al een heel seizoen onder en heb er nog geen problemen mee gehad.wat denken julie van die 70cc airsal cilinders? (hier met pakkingen, zuiger en clips voor deze 70cc)
dit had ik op een site gevonden;
Ik sluit me verder helemaal aan bij het verhaal dat John W schrijft.
Ik heb ook alles nabewerkt in de cilinder en hem goed aan laten sluiten op de karters. Ook heb ik mijn inlaatspuitstuk en uitlaat mooi vloeiend laten verlopen op de in en uitlaat poorten.
Ik ben dus heel tevreden over de prijs kwaliteit verhouding van de airsal.
Ze zijn niet duur, de afwerking wat minder.
Groeten Marius (kloko racing)