ontsteking van crosser

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
tuindorper

ontsteking van crosser

Bericht door tuindorper »

hey

ik ben bezig met het maken van minibike
en ik cross ook
en ben begonnen op een oude suzuki rm 80
en ik was benieuwd of die ontsteking daarvan op een puchblok past
want dat is ook een ontsteking met een binnenrotor
ik hoop dat iemand dat hier weet
want ik heb nu echt geen geld genoeg om een hpi ontsteking te kopen en het leek me wel een leuke oplossing in plaats van een hpi
Gast

Bericht door Gast »

maar er eens een foto van.
wevie666

Bericht door wevie666 »

Je zal waarschijnlijk het een en ander moeten aanpassen maar volgens mij is dat wel te doen
Gast

Bericht door Gast »

Welke andere crosser- of kettingzaagontstekingen zijn eigenlijk makkelijk aan te passen voor puch en wat moet je dan aanpassen.
wevie666

Bericht door wevie666 »

Het lastigste is om de krukas af te draaien, verder is het gewoon een kwestie van proberen en aanpassen
Jopie

Bericht door Jopie »

minibooster schreef:Welke andere crosser- of kettingzaagontstekingen zijn eigenlijk makkelijk aan te passen voor puch en wat moet je dan aanpassen.
Volgens mij kun je beter het vliegwiel uitdraaien dan de krukas afdraaien...

En je moet dus iets van een grondplaat maken zodat je de ontsteking en eventueel losse bobine kwijt kan.
minibike rulez
forum gebruiker
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 09 mar 2003, 23:01
Locatie: udenhout
Contacteer:

Bericht door minibike rulez »

heey,
Ik denk da de conus van een vliegwiel van een crosser veel groter is dan van een puch, dus zou je dit op moeten vullen met een busje,
ik ben der ook meebezig geweest om van een crosser een onsteking op te maken, ik ben toen gaan informeren en er kwam uit da je een
moto-plät onsteking moest hebbe van maiko of van oudere ktm, dat wist hij niet zeker, ik heb toen tog maar een HPI-onsteking gehaalt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Zelfbouw 911
Nieuwe zelfbouw kriebels

check mijn mini op:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=661&start=0[/url]
Nieuwe zelfbouw:[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=15013[/url]
Gast

Bericht door Gast »

En ik heb ondertussen ook gehoord dat een ontsteking van een kawa 80cc crosser behoorlijk makkelijk aan te passen is voor brommers (die zal ook wel een kleine conus hebben).
tuindorper

Bericht door tuindorper »

ja dat is ongeveer hetzelfde als ik heb
suzuki rm 80
maar dan wel een oude
Plaats reactie