Ik heb voor mijn nieuwe zelfbouw gekozen voor een puch kickstartblok, maar als ik de uitgaande as van het kickstartgedeelte wil monteren, met de veer erop die zorgt dat de kickpendaal weer omhoog komt krijg ik deze er niet fatsoenlijjk op.
Weet iemand hoe ik deze veer fatsoenlijk gemonteerd krijg? Hij springt namelijk altijd terug of gaat half tussen het tandwiel en de veergeleider zitten, waardoor ik het tandwiel niet meer genoeg naar beneden krijg.
Ik kan het moeilijk uitleggen, maar degene die wel eens een kickstartgedeelte van een puch maxi blok gezien heeft snapt het waarschijnlijk wel of weet een manier om de veer te monteren.
Kickstartveer
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
Re: Kickstartveer
Minibike rob schreef:Ik heb voor mijn nieuwe zelfbouw gekozen voor een puch kickstartblok, maar als ik de uitgaande as van het kickstartgedeelte wil monteren, met de veer erop die zorgt dat de kickpendaal weer omhoog komt krijg ik deze er niet fatsoenlijjk op.
Weet iemand hoe ik deze veer fatsoenlijk gemonteerd krijg? Hij springt namelijk altijd terug of gaat half tussen het tandwiel en de veergeleider zitten, waardoor ik het tandwiel niet meer genoeg naar beneden krijg.
Ik kan het moeilijk uitleggen, maar degene die wel eens een kickstartgedeelte van een puch maxi blok gezien heeft snapt het waarschijnlijk wel of weet een manier om de veer te monteren.
okee....uit me hoofd.. wel lang geleden...
je hebt een veer, as met tandwiel en een kunststof bus (veergeleider)
je plaatst eerst de veer...
dan leg je de veergeleider in de veer....veergeleider goed plaatsen..
de grote nok bovenop (die je kunt zien) de veergeleider moet naar beneden staan...
nu plaats je de kick-as met dat halve tandwiel....niet direct zoals het hoort, maar 180 graden verdraaid, zodat je de veer achter het (halve)
tandwiel kunt haken zonder dat je spanning op de veer hebt..
het tandwiel wil nu niet helemaal zakken, omdat ie bovenop de dikke nok van de veergeleider ligt....
als je nu voorzichtig het tandwiel naar rechts draait, dus met aangehaakte veer, en er voor zorgen dat het tandwiel op de dikke nok van de veergeider blijft liggen, kan de veer al nergens meer naar toe...
op het moment dat je in de goeie stand komt hoe het tandwiel moet liggen, moet je 'm wel onder spanning houden...dus naar beneden blijven drukken.....
nu gebeurt het inderdaad vaak dat de veer een beetje knel zit tussen veergeleider en tandwiel.....
als je nu een beetje gaat wrikken aan de veer, terwijl je dus nu steeds het tandwiel onder spanning houd, naar beneden....
schiet ie op een gegeven moment zo op de plek......de as dus...
en als ie 1 keer zit,,,,schiet ie ook niet zomaar weer los.....
Andersom kan ook....alles monteren, en als laatste de onderste haak over de nok heen prutsen.....kan ook, maar het risico van een tik van de veer over je vingers is dan wel erg groot.....
succes ermee...
Wim
-
Minibike rob