Ervaring met 6,5" sendai velgen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Ervaring met 6,5" sendai velgen
Wie heeft er een beetje ervaring met 6,5" sendai velgen? Ik zit er namelijk sterk aan te denken om deze te kopen voor mn zelfbouw mini.. is dit wat en zijn deze goed te bevestigen (tandwiel enzo).
ltr wevie
ltr wevie
- killerbeast
- forum gebruiker
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
- killerbeast
- forum gebruiker
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
Yowevie666 schreef:jos heeft of dure sendai of heel goedkope blata velgen.. als het sendai velgen bij jos zijn zou het mooi zijn want dan hebben ze de zelfde aansluiting (tandwiel enzo) als blata... dan fiks je die banden er zo in
ik heb ook velgen van Jos Dijkman
Blata remschijven passen net niet!!
polini wel, er zit ietje verschil in de steekcirkel van de bevestigingsgaatjes, ook bij Blata en polini!
klein rond vijltje, 20 minuutjes, en alles past!!
velgen zijn goed!! alleen dichten de banden niet netjes af, lopen snel leeg!
GGrrttzz
Wim
Je kunt beter gewoon orginele velgen van Polini kopen met PMT banden erbij ofzo. Hier betaal je mss een paar tientjes meer voor, maar zijn een stuk makkelijker te monteren + dat je er veel langer plezier van hebt en deze dichten WEL goed
!!!
Ik heb ze vorige week ook besteld en had ze de volgende dag in huis en tot nu toe hebk er een goede ervaring mee! En volges mij zijn er weinig mensen die over deze velgen klagen...
(hoop dat ik niet off topic ging
)

Ik heb ze vorige week ook besteld en had ze de volgende dag in huis en tot nu toe hebk er een goede ervaring mee! En volges mij zijn er weinig mensen die over deze velgen klagen...
(hoop dat ik niet off topic ging

- Koen
- forum gebruiker
- Contacteer:
Dat ben ik niet helemaal met je eens..
Het niet afdichten is niet echt een probleem, als je een pomp of een compressor meeneemt kun je ze altijd weer oppompen.
Polini heeft alleen nog maar deelbare velgen. Ook al zijn ze nieuw, ze lekken ook.. Check de spanning maar eens na 1 week..
Bij alle nieuwe minibikes bestaan de velgen uit 1 gedeelte. De banden kun je op een wedstrijd er op laten draaien (bij Vincent Hop) of zelf doen met een paar lepels.. Polini velgen splitsen en weer in elkaar zetten kost meer tijd.. Ik heb vorige week nog 4 nieuwe banden op polini velgen gelegt..
Het verwisselen van banden doe je, bij intensief gebruik, misschien twee keer per jaar.. Dus waar maak je je druk om..
De sendai velgen en banden zijn een stuk goedkoper als PMT banden en polini velgen. Dus een goed alternatief als je een fun-bike hebt of als je weinig rijdt..
Het niet afdichten is niet echt een probleem, als je een pomp of een compressor meeneemt kun je ze altijd weer oppompen.
Polini heeft alleen nog maar deelbare velgen. Ook al zijn ze nieuw, ze lekken ook.. Check de spanning maar eens na 1 week..
Bij alle nieuwe minibikes bestaan de velgen uit 1 gedeelte. De banden kun je op een wedstrijd er op laten draaien (bij Vincent Hop) of zelf doen met een paar lepels.. Polini velgen splitsen en weer in elkaar zetten kost meer tijd.. Ik heb vorige week nog 4 nieuwe banden op polini velgen gelegt..
Het verwisselen van banden doe je, bij intensief gebruik, misschien twee keer per jaar.. Dus waar maak je je druk om..
De sendai velgen en banden zijn een stuk goedkoper als PMT banden en polini velgen. Dus een goed alternatief als je een fun-bike hebt of als je weinig rijdt..
Mwoaah, ik vind die deelbare velgen wel rielekst. Bij mij liepen ze echt niet binnen een week leeg. Heb er 2 jaar meegereden en nooit problemen.
En over het verwisselen van banden, op Zwolle reed ik vorig jaar mijn wiellagers kapot en toen moest de velg uit elkaar, binnen kwartiertje was het wiel eraf, uitelkaar, inelkaar en weer gemonteerd
Met een beetj goeie wil gaat dat ook heel snel.
En over het verwisselen van banden, op Zwolle reed ik vorig jaar mijn wiellagers kapot en toen moest de velg uit elkaar, binnen kwartiertje was het wiel eraf, uitelkaar, inelkaar en weer gemonteerd

Maar van welk merk minibike komen deze velgen nou af dan? dat ze leeglopen maakt me niet erg uit.. kan je zo weer oppompen. Het gaat mij erom of ze goed te monteren zijn.Wim schreef:Yowevie666 schreef:jos heeft of dure sendai of heel goedkope blata velgen.. als het sendai velgen bij jos zijn zou het mooi zijn want dan hebben ze de zelfde aansluiting (tandwiel enzo) als blata... dan fiks je die banden er zo in
polini wel, er zit ietje verschil in de steekcirkel van de bevestigingsgaatjes, ook bij Blata en polini!
GGrrttzz
Wim
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
wevie666 schreef:Maar van welk merk minibike komen deze velgen nou af dan? dat ze leeglopen maakt me niet erg uit.. kan je zo weer oppompen. Het gaat mij erom of ze goed te monteren zijn.Wim schreef:Yowevie666 schreef:jos heeft of dure sendai of heel goedkope blata velgen.. als het sendai velgen bij jos zijn zou het mooi zijn want dan hebben ze de zelfde aansluiting (tandwiel enzo) als blata... dan fiks je die banden er zo in
GGrrttzz
Wim
merk... geen idee, geen sendai!!
Ja goed te monteren...maar. dat had ik al gezegd!
- Wim
- forum gebruiker
- Contacteer:
kwevie666 schreef:oke.. bedankt! ik ga binnenkort even bij jos dijkman langs en die velgen van dichtbij bekijke
veel plezier
weet je waar 't is?
voor 't gemak:
zwolle richting nijverdal,
afslag Lemelerveld links af
na pompstation net voor lemelerveld links
Tsplitsing links
1e weg rechts
weg volgen (slingert een beetje)
Jos Dijkman zit dan aan je rechterhand!
veel plezier!
Ggrrttzz