Mijn mini, geen zelfbouw...
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Mijn mini, geen zelfbouw...
Aloha,
Ik ben ook een eigenaar van zo'n Japans ding. Zelf heb ik de tijd en het gereedschap (en vooral het geduld ) niet om zelf 1tje te bouwen.
Ik ben zelf volledig autofreak, en zit elke zondag op een meeting. Iedereen heeft daar een muziekinbouw in zijn koffer zitten, dus wilde ik iets anders hebben.
Daarom de pocketbike, kost minder dan muziek er in, en de fun-factor ligt net ietsje hoger dacht ik zo
Natuurlijk heb ik dat ding, net zoals mijn auto, gepersonaliseerd. Alles moet een beetje bij elkaar passen he
Hier de foto's:
Zo was hij nieuw
Direct een kelkje geplaatst
Hier mini nakedbike. Ik heb ook die lelijke rode demper grijs gemaakt...
Hier de plastic geschuurd, klaar om te lakken...
En hier het eindresultaat. Gespoten in de kleur van mijn auto, en een (voorlopig) zadeltje in het kleur van mijn interieur.
Nog wat zooi gepolijst voor het bling-bling gehalte
En hier, in de koffer, en naast de auto.
Ondertussen heb ik een mooier zadeltje gemaakt, maar heb ik geen pics van.
En hij moet nog wat sneller worden.
Polini koppeling en uitlaat, ooit...
En de cilinder + carbu + carter aanpassen, ooit...
Ik wil er ook nog een volledige kuip op, maar dan moet ik eerst ergens blata kappen vinden voor een mooi prijsje
Het uitzicht is er al, en daar hebben we het voor gedaan he
Ik ben ook een eigenaar van zo'n Japans ding. Zelf heb ik de tijd en het gereedschap (en vooral het geduld ) niet om zelf 1tje te bouwen.
Ik ben zelf volledig autofreak, en zit elke zondag op een meeting. Iedereen heeft daar een muziekinbouw in zijn koffer zitten, dus wilde ik iets anders hebben.
Daarom de pocketbike, kost minder dan muziek er in, en de fun-factor ligt net ietsje hoger dacht ik zo
Natuurlijk heb ik dat ding, net zoals mijn auto, gepersonaliseerd. Alles moet een beetje bij elkaar passen he
Hier de foto's:
Zo was hij nieuw
Direct een kelkje geplaatst
Hier mini nakedbike. Ik heb ook die lelijke rode demper grijs gemaakt...
Hier de plastic geschuurd, klaar om te lakken...
En hier het eindresultaat. Gespoten in de kleur van mijn auto, en een (voorlopig) zadeltje in het kleur van mijn interieur.
Nog wat zooi gepolijst voor het bling-bling gehalte
En hier, in de koffer, en naast de auto.
Ondertussen heb ik een mooier zadeltje gemaakt, maar heb ik geen pics van.
En hij moet nog wat sneller worden.
Polini koppeling en uitlaat, ooit...
En de cilinder + carbu + carter aanpassen, ooit...
Ik wil er ook nog een volledige kuip op, maar dan moet ik eerst ergens blata kappen vinden voor een mooi prijsje
Het uitzicht is er al, en daar hebben we het voor gedaan he
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
Schuren, schuren en nog eens schurenrossi-nr.1 schreef:hoe heb je het gepolijst??...met commandant of met zo'n polijstblok voor boormachine?
daarna nog belgom gebruikt?
Dat is de basis van polijsten, en daar kruipt het meeste werk in (heb mijn velgranden ook gedaan vd auto)
Daarna met de boormachine er over geweest met een polijstborstel en wat pasta. Ik heb hier enkele blokjes pasta liggen, maar de pasta die bij een dremel-polijstsetje zit vind ik het beste. Mooiste glans daarmee.
Ben er niet met belgom over geweest, de glans was zo mooi dat belgom zelfs krassen maakte...
Mijn velgen onderhoud ik wel met belgom, daar is dat superspul voor. Geeft een mooie glans, en verwijderd teer en remstof vlekjes.
En daarna doe ik ze met unipol, dat zet er een kleine beschermlaag op tegen vocht enzow.
Enne thx voor de comments. Had niet verwacht dat zo'n china (of japan bike) hier in de smaak zou vallen
Ik bedoelde maar, iedereen hier heeft een pocketbike dat hij zelf gebouwd heeft. Waar dus bloed, zweet en tranen in zitten.
En anderen hebben dan weer een dure Blata of Polini.
En dan kom ik ff pimpen met mijn goedkope bike, daarom dat ik ook mindere reacties had verwacht
En de kwaliteit. Mja, super is het niet te noemen nee. Maar daar is de prijs dan ook wel naar natuurlijk.
Ik heb hem ook niet gekocht om race mee te rijden, of weet ik veel.
Puur het optische er van was belangrijk.
Ik zeg wel "was", want ondertussen ben ik meer bezig met die pocketbike dan met mijn auto, nieuwe passie blijkbaar
Ergens heb ik wel spijt dat ik geen polini of blata heb, maar als je de prijzen ziet van die dingen, begin je te duizelen.
Ooit koop wel ik een deftige pocketbike, maar nu ben ik tevreden met deze
En anderen hebben dan weer een dure Blata of Polini.
En dan kom ik ff pimpen met mijn goedkope bike, daarom dat ik ook mindere reacties had verwacht
En de kwaliteit. Mja, super is het niet te noemen nee. Maar daar is de prijs dan ook wel naar natuurlijk.
Ik heb hem ook niet gekocht om race mee te rijden, of weet ik veel.
Puur het optische er van was belangrijk.
Ik zeg wel "was", want ondertussen ben ik meer bezig met die pocketbike dan met mijn auto, nieuwe passie blijkbaar
Ergens heb ik wel spijt dat ik geen polini of blata heb, maar als je de prijzen ziet van die dingen, begin je te duizelen.
Ooit koop wel ik een deftige pocketbike, maar nu ben ik tevreden met deze
Heb nog wat bezig geweest aan de bike.
- Nieuwe remhendeltjes geplaatst. Veel beter dan standaard.
- Kilometerteller geplaatst. Tot mijn verbazing loopt dat ding maar 45km/h lijkt harder iig.
- Nieuw zadeltje gemaakt
- Proma demper geplaatst want de orginele is er af gevallen (china quality )
- Carbu wat groter gemaakt. Heb het alleen nog niet kunnen testen want het regent hier...
Er komt nog een volledige blata kuip op. Een Dell'orto carbu, en een blata inlaat.
En ik hoop ergens een polini uitlaat en koppeling te bemachtigen (iemand ideeën waar??)
Piczzz:
Nieuw zadeltje
V-brake hendels
Speedo
Oude proma demper, zwart gemaakt want hij zag er niet uit...
En wat blinky stuff
- Nieuwe remhendeltjes geplaatst. Veel beter dan standaard.
- Kilometerteller geplaatst. Tot mijn verbazing loopt dat ding maar 45km/h lijkt harder iig.
- Nieuw zadeltje gemaakt
- Proma demper geplaatst want de orginele is er af gevallen (china quality )
- Carbu wat groter gemaakt. Heb het alleen nog niet kunnen testen want het regent hier...
Er komt nog een volledige blata kuip op. Een Dell'orto carbu, en een blata inlaat.
En ik hoop ergens een polini uitlaat en koppeling te bemachtigen (iemand ideeën waar??)
Piczzz:
Nieuw zadeltje
V-brake hendels
Speedo
Oude proma demper, zwart gemaakt want hij zag er niet uit...
En wat blinky stuff
Dat is de bedoeling ja
Op dat amerikaans forum zijn er toch die er 70km/h weten uit te persen.
Enkel de onderdelen hier vinden is geen makkie blijkbaar.
Ik heb een mailtje gestuurd naar easyparts.nl voor sproeiers en een carbu.
Blijkbaar weten ze niet eens wat voor sproeiers er in hun carbu's zitten.
Heeft iemand hier misschien nog een adresje voor een carbu, en een koppeling en uitlaat enzow? Het meeste mag van polini zijn, en een dell'orto carbu. Ik weet niet of polini-nederland de onderdelen naar Belgie wil opsturen...
En bij hzbromshop krijg ik geen antwoord.... Misschien zijn ze met vakantie ofzo?
Op dat amerikaans forum zijn er toch die er 70km/h weten uit te persen.
Enkel de onderdelen hier vinden is geen makkie blijkbaar.
Ik heb een mailtje gestuurd naar easyparts.nl voor sproeiers en een carbu.
Blijkbaar weten ze niet eens wat voor sproeiers er in hun carbu's zitten.
Heeft iemand hier misschien nog een adresje voor een carbu, en een koppeling en uitlaat enzow? Het meeste mag van polini zijn, en een dell'orto carbu. Ik weet niet of polini-nederland de onderdelen naar Belgie wil opsturen...
En bij hzbromshop krijg ik geen antwoord.... Misschien zijn ze met vakantie ofzo?
Ik zou voor onderdelen die je nodig hebt eens informeren bij hopmotorsport. Zie www.hopmotorsport.nl