AFSTAND TUSSEN KROONPLATEN BIJ PUCH VOORVORK

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

AFSTAND TUSSEN KROONPLATEN BIJ PUCH VOORVORK

Bericht door Gast »

BESTE MINIBIKERS,

IK BEN MOMENTEEL BEZIG MET DE BOUW VAN MIJN EERSTE MINIBIKE.

HET FRAME IS A LA POLINI 911, IS INMIDDELS OOK KLAAR.

NU WORD ER VEEL GEVRAAGD EN GESCHREVEN OVER VOORVORKEN VAN EEN PUCH, MAAR ER WORD 1 DING NIET BESPROKEN, NAMELIJK OVER HET INKORTEN VAN DE DELEN TUSSEN DE KROONPLATEN IN.

DE ORIGINELE LENGTE IS CIRCA 20 CM, DIT VIND IK VEEL TE LANG..

HEEFT IEMAND ERVARING MET HET INKORTEN VAN DE VORK TUSSEN DE KROONPLATEN IN..???

EERST IN 2-EN EN DAN AAN IEDER KANT EXACT HETZELFDE ERAF DRAAIEN EN WEER VASTLASSEN ????

MARK
wevie666

Bericht door wevie666 »

ik heb toen dat bovenste stuk net boven de onderste kroonplaat losgezaagd en die een stuk ingekort.. (hoeveel weet ik niet meer) Toen heb ik ook het balhoofd losgehaald van de onderste kroonplaat, ook dit ingekort en weer vastgelast.. KLAAR
Gast

VOORVORK

Bericht door Gast »

ZIET ER VAST EEN STUK BETER UIT!!! HEB JE ER EEN FOTO VAN, BEN ERG BENIEUWD..

MARK

IK ZAL OOK EFFE FOTO'S POSTEN VAN MIJN PROJECT

LATERZZ
wevie666

Bericht door wevie666 »

heb er geen foto meer van dit heb ik bij mn oude minibike gedaan.. ben nu met een 2e mini bezig met een zelf gemaakte voorvork
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

gebruikt de search effe want ik heb een tijd geleden een how to op het forum gezet hoe het moet.

heb hem gevonden voor je
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... t=voorvork


mzzl eric
wevie666

Re: AFSTAND TUSSEN KROONPLATEN BIJ PUCH VOORVORK

Bericht door wevie666 »

minimark schreef: MAAR ER WORD 1 DING NIET BESPROKEN, NAMELIJK OVER HET INKORTEN VAN DE DELEN TUSSEN DE KROONPLATEN IN.
Dat stuk van killerbeast gaat over het gedeelte onder de onderste kroonplaten
Gast

goed opgelet wevie

Bericht door Gast »

idd, ik bedoel tussen de kroonplaten in.

als je dit inkort heeft dit als voordeel dat de binnenste poten zo kort worden, dat je niet zo'n rare lasnaad heb op de grens van binnen naar buiten vorkpoot.

ik heb het nu gedaan, ziet er heel goed uit.!!!
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

voorvork

Bericht door Ronnie »

Ik weet precies wat je bedoeld.
Ik heb bovenste kroonplaat er af gehaald en heb het bovenste stukje van de poten er afgezaagd.
Nu zaag je nog een stukje van de bovenste poten af en las je bovenste stukjes er weer op.
Maar nu komt het moeilijke,,,,,,, je moet ook de balhoofdas inkorten, dit heb ik als volgt gedaan.
De balhoofdas loopt door de onderste kroonplaat heen en is vanonderen helemaal rond gelast, deze las slijp je helemaal weg.
Nu kun je met een beetje wrikken zo de hele as er uit halen.
Nu zaag je dus exact dezelfde lengte (net als van de buitenpoten) aan de onderkant hier ook af.
nu plaats je deze balhoofdas weer terug in de onderste kroonplaat en las je hem weer vast.
Vergeet hierbij niet dat je eerst je bovenste kroonplaat er weer op zet en dan pas het balhoofd weer vastlast.
Zo voorkom je dat hij krom trekt.


Dit is mijn eerste minibike, deze minibike is gebouwd in 1993
Van deze minibike is ook de voorvork ingekort tussen de kroonplaten
(balhoofd is 10cm bij deze minibike)
De voorvork en de achtervork veren ook nog.
Toen kon je nog helemaal geen minibikes kopen, en is dus ook alles zelfgemaakt (ook de tank, zitje en spatbordjes zijn zelf gemaakt)
Afbeelding
Plaats reactie