AFSTAND TUSSEN KROONPLATEN BIJ PUCH VOORVORK
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
AFSTAND TUSSEN KROONPLATEN BIJ PUCH VOORVORK
BESTE MINIBIKERS,
IK BEN MOMENTEEL BEZIG MET DE BOUW VAN MIJN EERSTE MINIBIKE.
HET FRAME IS A LA POLINI 911, IS INMIDDELS OOK KLAAR.
NU WORD ER VEEL GEVRAAGD EN GESCHREVEN OVER VOORVORKEN VAN EEN PUCH, MAAR ER WORD 1 DING NIET BESPROKEN, NAMELIJK OVER HET INKORTEN VAN DE DELEN TUSSEN DE KROONPLATEN IN.
DE ORIGINELE LENGTE IS CIRCA 20 CM, DIT VIND IK VEEL TE LANG..
HEEFT IEMAND ERVARING MET HET INKORTEN VAN DE VORK TUSSEN DE KROONPLATEN IN..???
EERST IN 2-EN EN DAN AAN IEDER KANT EXACT HETZELFDE ERAF DRAAIEN EN WEER VASTLASSEN ????
MARK
IK BEN MOMENTEEL BEZIG MET DE BOUW VAN MIJN EERSTE MINIBIKE.
HET FRAME IS A LA POLINI 911, IS INMIDDELS OOK KLAAR.
NU WORD ER VEEL GEVRAAGD EN GESCHREVEN OVER VOORVORKEN VAN EEN PUCH, MAAR ER WORD 1 DING NIET BESPROKEN, NAMELIJK OVER HET INKORTEN VAN DE DELEN TUSSEN DE KROONPLATEN IN.
DE ORIGINELE LENGTE IS CIRCA 20 CM, DIT VIND IK VEEL TE LANG..
HEEFT IEMAND ERVARING MET HET INKORTEN VAN DE VORK TUSSEN DE KROONPLATEN IN..???
EERST IN 2-EN EN DAN AAN IEDER KANT EXACT HETZELFDE ERAF DRAAIEN EN WEER VASTLASSEN ????
MARK
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
gebruikt de search effe want ik heb een tijd geleden een how to op het forum gezet hoe het moet.
heb hem gevonden voor je
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... t=voorvork
mzzl eric
heb hem gevonden voor je
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... t=voorvork
mzzl eric
Re: AFSTAND TUSSEN KROONPLATEN BIJ PUCH VOORVORK
Dat stuk van killerbeast gaat over het gedeelte onder de onderste kroonplatenminimark schreef: MAAR ER WORD 1 DING NIET BESPROKEN, NAMELIJK OVER HET INKORTEN VAN DE DELEN TUSSEN DE KROONPLATEN IN.
goed opgelet wevie
idd, ik bedoel tussen de kroonplaten in.
als je dit inkort heeft dit als voordeel dat de binnenste poten zo kort worden, dat je niet zo'n rare lasnaad heb op de grens van binnen naar buiten vorkpoot.
ik heb het nu gedaan, ziet er heel goed uit.!!!
als je dit inkort heeft dit als voordeel dat de binnenste poten zo kort worden, dat je niet zo'n rare lasnaad heb op de grens van binnen naar buiten vorkpoot.
ik heb het nu gedaan, ziet er heel goed uit.!!!
voorvork
Ik weet precies wat je bedoeld.
Ik heb bovenste kroonplaat er af gehaald en heb het bovenste stukje van de poten er afgezaagd.
Nu zaag je nog een stukje van de bovenste poten af en las je bovenste stukjes er weer op.
Maar nu komt het moeilijke,,,,,,, je moet ook de balhoofdas inkorten, dit heb ik als volgt gedaan.
De balhoofdas loopt door de onderste kroonplaat heen en is vanonderen helemaal rond gelast, deze las slijp je helemaal weg.
Nu kun je met een beetje wrikken zo de hele as er uit halen.
Nu zaag je dus exact dezelfde lengte (net als van de buitenpoten) aan de onderkant hier ook af.
nu plaats je deze balhoofdas weer terug in de onderste kroonplaat en las je hem weer vast.
Vergeet hierbij niet dat je eerst je bovenste kroonplaat er weer op zet en dan pas het balhoofd weer vastlast.
Zo voorkom je dat hij krom trekt.
Dit is mijn eerste minibike, deze minibike is gebouwd in 1993
Van deze minibike is ook de voorvork ingekort tussen de kroonplaten
(balhoofd is 10cm bij deze minibike)
De voorvork en de achtervork veren ook nog.
Toen kon je nog helemaal geen minibikes kopen, en is dus ook alles zelfgemaakt (ook de tank, zitje en spatbordjes zijn zelf gemaakt)
Ik heb bovenste kroonplaat er af gehaald en heb het bovenste stukje van de poten er afgezaagd.
Nu zaag je nog een stukje van de bovenste poten af en las je bovenste stukjes er weer op.
Maar nu komt het moeilijke,,,,,,, je moet ook de balhoofdas inkorten, dit heb ik als volgt gedaan.
De balhoofdas loopt door de onderste kroonplaat heen en is vanonderen helemaal rond gelast, deze las slijp je helemaal weg.
Nu kun je met een beetje wrikken zo de hele as er uit halen.
Nu zaag je dus exact dezelfde lengte (net als van de buitenpoten) aan de onderkant hier ook af.
nu plaats je deze balhoofdas weer terug in de onderste kroonplaat en las je hem weer vast.
Vergeet hierbij niet dat je eerst je bovenste kroonplaat er weer op zet en dan pas het balhoofd weer vastlast.
Zo voorkom je dat hij krom trekt.
Dit is mijn eerste minibike, deze minibike is gebouwd in 1993
Van deze minibike is ook de voorvork ingekort tussen de kroonplaten
(balhoofd is 10cm bij deze minibike)
De voorvork en de achtervork veren ook nog.
Toen kon je nog helemaal geen minibikes kopen, en is dus ook alles zelfgemaakt (ook de tank, zitje en spatbordjes zijn zelf gemaakt)