hallo,
ik ben nu al aan tijdje heel internet aan het afstruinen naar alles wat maar belangrijk is om een mini te bouwen.
ik heb tekeningen genoeg gezien en ook duidelijk,
ik wil een polini 911 bouwen ( jah die zijn er nog niet genoeg )
ik heb de geometrie uitgetekend op autocad en alle voor schriften c.q gegevens toegepast. het resultaat is een verhouding die niet klopt.
het probleem is mij niet zichtbaar.
ik zou graag willen vragen aan de mini deskundigen die autocad bezitten,
om naar de tekening te kijken. ik kan die tekening kan mailen of iemand zou hem op dit forum kunnen zetten zodat iedereen zich er over kan buigen.
groetjes mark
deskundige gevraagd
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
ik ben geen autocad kenner maar waarom alles tekenen in autocad? Als je aan het bouwen bent loop je toch wel weer ergens tegen aan waar je niet aan hebt gedacht! Ik bedoel een 911 is een makkelijk te bouwen mini, die je niet echt hoeft uit te tekenen in autocad. Ik heb toe nu toe genoeg aan de bestaande bouwtekeningen op internet.. je moet vooral creatief zijn!
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Ik ben zelf bezig met deze bike (Polini 911 met volle kuip):
en heb daar deze tekeningen voor gebruikt
Het frame :
http://members.home.nl/j.wiggemans/frame.pdf
De samenbouw van het zitje en het frame
http://members.home.nl/j.wiggemans/samenbouw.pdf
Wat nog niet op deze tekening staat zijn de motorsteun, de drager voor het achterspatbord en de stuuruitslagbegrenzer. De voorvork is een zelfbouwvariant.
Meeste dingen staan in CAD maar zijn nog niet netjes als tekening uitgewerkt. Plot zelf veel dingen 1:1 uit en maak ze na uit staalplaat of profiel. Pas wel op, veel dingen kunnen afwijken en koop daarom eerst de kappen en maar de rest pas waar nodig.
succes met bouwen,
John
en heb daar deze tekeningen voor gebruikt
Het frame :
http://members.home.nl/j.wiggemans/frame.pdf
De samenbouw van het zitje en het frame
http://members.home.nl/j.wiggemans/samenbouw.pdf
Wat nog niet op deze tekening staat zijn de motorsteun, de drager voor het achterspatbord en de stuuruitslagbegrenzer. De voorvork is een zelfbouwvariant.
Meeste dingen staan in CAD maar zijn nog niet netjes als tekening uitgewerkt. Plot zelf veel dingen 1:1 uit en maak ze na uit staalplaat of profiel. Pas wel op, veel dingen kunnen afwijken en koop daarom eerst de kappen en maar de rest pas waar nodig.
succes met bouwen,
John
ja oke tijdens het bouwen zou het wel op te lossen zijn maar deze tekening van de geometrie wilde ik maken om te kijken hoe hij in verhoudingen er uit zou zien. ik kom alleen niet aan een mooi beeld terwijl ik de maten aanhou die men zeg maar overal toepast.
@john_w : ik heb ook die tekening gekozen als rode draad. het frame is geen punt maar, mij is nergens duidelijk hoelang ik de vork moet maken en dat wilde ik even uittekenen.
groetjes mark
@john_w : ik heb ook die tekening gekozen als rode draad. het frame is geen punt maar, mij is nergens duidelijk hoelang ik de vork moet maken en dat wilde ik even uittekenen.
groetjes mark
frame
De lengte van voorvork ligt tussen de 39 en 42 cm.
En onder een hoek van 24 Graden vanuit de verticale lijn.
De wielbasis ligt tussen de 68 en 72cm.
Als je deze maten op de tekening zet moet het goed komen.
Je zithoogte moet dan op plus/minus 45cm uitkomen.
Vanaf bovenkant balhoofd loopt het frame in een rechte lijn naar het achterwiel toe.
Dit is alles wat je moet weten om zo'n tekening op te kunnen zetten.
kijk daarna goed naar de hoogte en plaatsing van je blok, houd daarbij rekening met; hoe en waar de carburateur komt te zitten, en welke uitlaat je gaat gebruiken.
En onder een hoek van 24 Graden vanuit de verticale lijn.
De wielbasis ligt tussen de 68 en 72cm.
Als je deze maten op de tekening zet moet het goed komen.
Je zithoogte moet dan op plus/minus 45cm uitkomen.
Vanaf bovenkant balhoofd loopt het frame in een rechte lijn naar het achterwiel toe.
Dit is alles wat je moet weten om zo'n tekening op te kunnen zetten.
kijk daarna goed naar de hoogte en plaatsing van je blok, houd daarbij rekening met; hoe en waar de carburateur komt te zitten, en welke uitlaat je gaat gebruiken.