wie weet er hoe je 50 a 60 rijd met een minibike
wat moet je er aan doen ?
wil liefst een 50 cc er op doen met 15 mm caruberatuur en spruistuk
en welke tand wiel verhouding moet ik dan doen of set-up ?
heeft iemand hier een leuke setup je voor zou ik het graag horen !
Wat haal ik dan wel met een 50 cc snel met 15 mm caruberatuur en spruistuk en uitlaat ? ik heb nu 16 achter en welke moet ik dan voor nemen om een beetjuh trek en snelheid te krijgen ?
en als ik 50 a 60 wil welke cilinder en caruberatuur moet ik dan nemen met uitlaat ?
maar wat haal ik dan wel met 50 cc snel en 15 mm careburatuur en 15 mm spruistuk en techno uitlaad ? hij moet dan wel een beetjuh trekken en een goede top wat is hier voor daqn een leuke tandwiel verhouding
en 65cc kan ik daar de 50 a 60 nie mee halen ? en de rest 15 mm carb en sprui
Ik denk dat het wel haalbaar is met een 50 cc wel getuned, zie puchforum voor een poortmappie!
met een 65 cc gaat dat makkelijk, er rijden er zat met airsal 65!
die 15 mm, ik zou toch een 18 spaco er op zetten. kost 37,- dat is dus niet super veel!
een goedkope 70 cc kost nu 40,- op j-p-s.nl En daar ga je al stukken harder mee!
idd dat klopt...voor weinig kan je al redelijk hard gaan jah.
en mark....60 op orginele puch is niet 60 op minibike he:)..reken maar met de bandenmaat bij jaaps puchcalculator....
als je met 15mm en zelf een 50cc een beetje kietelt en een techno uitlaat....dan kan je de 50 toch wel halen.
alleen weet ik niet waar je hem kietelt....dus voor trekkracht of voor topsnelheid....en aan de hand daarvan kan je je tandwielverhouding regelen.
dus meer trekkracht in de cilinder....een top vertanding...
meer topsnelheid in de cilinder....een trekvertanding...
zo kan je het combineren enz.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
Ik zal het vanmiddag eens na vragen aan Jan-Willem, die weet wel wat van 50 cc tjes af!
En idd is 60 op puch niet hetzelfde als minibike, hoe dat komt snap ik nog steeds niet. Ik heb het gewoon berekend mijn tandwiel verhouding! ik zou even hard moeten gaan, Maar heb het getest om zo'n 2 speed dus die vertanding in het blok is weer anders!
Maar met een hoop gereken en tandwielen wisselen zou je toch hetzelfde moeten rijden!
nou vink wel mooi alsk met 50 cc en 15 mm carb en sprui ong 50 kan halen ben nu met het frame bezig frame heb ik al voor zn 40 % af
duzz schiet al op blok heb ik al bandjuhs semi race op puch naaf
denk ong over 2 weken heb ik hem klaar gespoten en al
foto's komen nog ! maar op een andere topic
ik reed zelf met een 65 cc airsal rond en dat rijd best wel goed op een mini ik heb er 80 auto teller mee gereden dat was met 18 dell spaco carb en proma cc uitlaat en de koppeling verlicht.
alleen heb ik sinds vandaag het woord warmloper leren kennen. me zuiger is helemaal naar de vernieling.
killerbeast schreef:ik reed zelf met een 65 cc airsal rond en dat rijd best wel goed op een mini ik heb er 80 auto teller mee gereden dat was met 18 dell spaco carb en proma cc uitlaat en de koppeling verlicht.
alleen heb ik sinds vandaag het woord warmloper leren kennen. me zuiger is helemaal naar de vernieling.
dus met een 65cc kan je gemakelijk 60 halen
mzzl eric
ligt toch ook aan je vertanding....
ik haal met 70cc getunend, 20mm mikuni, koppeling verlicht en proma cc zo'n 55 km per uur....met 15-28 tandwielverhouding.
doe ik 15-22 zit ik al aan de 77+ dus tja....het ligt ook echt aan je tandwielverhouding..
en dan moet hij natuurlijk ook nog redelijk trekken
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)