Hallo, ik heb een vraagje over de onderstaande minibike.
Ik heb gezien dat ze standaart maar 55 km gaan, dit wil ik nartuurlijk wel veranderen.
Dus mijn vraag, zijn er snelle spullen voor dit brommertje te koop?
Hieronder een link naar het fototje.
http://www.v-com.nl/media/minibike_funshop.jpg
gegroet michel
47cc Pocket racer
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Er is vanalles voor te verkrijgen, maar niet hier... In Nieuw zeeland is er iemand heftig mee bezig. En Amerika zijn er verschillende tuners met onderdelen.
Maar het lijkt mij onbegonnen werk om die dingen te laten overkomen.
Ik zal ff een lijstje opsommen met mods dat hier te verkrijgen zijn.
- Polini 6.2 uitlaat, die moet wel aangepast worden. Maar met wat las en slijpwerk gaat ie er onder. En geeft een goed resultaat onder dat brommertje
- Polini verstelbare koppeling, past min of meer. Er moet een soort adapter of boutje gemaakt worden, en dan gaat ie er op.
Voordeel daar van is het regelen van de koppeling. De orginele gaat open bij 3000tr/min, wat veel te vroeg is om snel te kunnen vertrekken.
- Dell'orto SHA 14-14 past er ook op, met een spruitstuk van een Blata 2.5. Daar zijn de sproeiers groter van, en die is ook beter af te stellen dan de originele.
- Luchtfilter kan je best zelf maken. Heb ik ook gedaan, met een scooterluchtfilter.
ff vermelden dat dit allemaal geen eigen ervaring is (buiten de luchtfilter), maar ervaring van anderen op www.pocketbikeplanet.com
Hier zijn Amerikaanse sites met onderdelen, moest je er iets aan hebben.
http://www.adrenaline-motorsports.com/default.asp
http://www.pocketbikesunlimited.com/ABOUT.html
http://www.iqracing.com/
http://www.californiapocketrocket.com/
http://www.pocketbikeparts.com/
Deze 2 zijn de beste tuners...
http://www.nwminimoto.com/
http://www.mm64.com/
Tot zover hetgene wat ik ben te weten gekomen na wat gesurf. (wat jij eig ook had kunnen doen, maar goed...)
Maar het lijkt mij onbegonnen werk om die dingen te laten overkomen.
Ik zal ff een lijstje opsommen met mods dat hier te verkrijgen zijn.
- Polini 6.2 uitlaat, die moet wel aangepast worden. Maar met wat las en slijpwerk gaat ie er onder. En geeft een goed resultaat onder dat brommertje
- Polini verstelbare koppeling, past min of meer. Er moet een soort adapter of boutje gemaakt worden, en dan gaat ie er op.
Voordeel daar van is het regelen van de koppeling. De orginele gaat open bij 3000tr/min, wat veel te vroeg is om snel te kunnen vertrekken.
- Dell'orto SHA 14-14 past er ook op, met een spruitstuk van een Blata 2.5. Daar zijn de sproeiers groter van, en die is ook beter af te stellen dan de originele.
- Luchtfilter kan je best zelf maken. Heb ik ook gedaan, met een scooterluchtfilter.
ff vermelden dat dit allemaal geen eigen ervaring is (buiten de luchtfilter), maar ervaring van anderen op www.pocketbikeplanet.com
Hier zijn Amerikaanse sites met onderdelen, moest je er iets aan hebben.
http://www.adrenaline-motorsports.com/default.asp
http://www.pocketbikesunlimited.com/ABOUT.html
http://www.iqracing.com/
http://www.californiapocketrocket.com/
http://www.pocketbikeparts.com/
Deze 2 zijn de beste tuners...
http://www.nwminimoto.com/
http://www.mm64.com/
Tot zover hetgene wat ik ben te weten gekomen na wat gesurf. (wat jij eig ook had kunnen doen, maar goed...)
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
je kan de cilinder zelf toch wel sneller maken??
koop bijv. een 2takt tuning boek en pas wat formules toe.
een andere carb. zou je vast kunnen gebruiken als je zelf een spruitstuk maakt.
hier zit al veel verschil in want die daar gebruikt word zal maar 15mm of minder zijn naar mijn weten.
en als je het helemaal goed wilt kan je zelf een uitlaat lassen of een andere pijp passend maken.
maar denk dat je die cilindertjes aardig wat kan kietelen.
en koppeling zou ook niet mis zijn.
koop bijv. een 2takt tuning boek en pas wat formules toe.
een andere carb. zou je vast kunnen gebruiken als je zelf een spruitstuk maakt.
hier zit al veel verschil in want die daar gebruikt word zal maar 15mm of minder zijn naar mijn weten.
en als je het helemaal goed wilt kan je zelf een uitlaat lassen of een andere pijp passend maken.
maar denk dat je die cilindertjes aardig wat kan kietelen.
en koppeling zou ook niet mis zijn.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Zelf ken ik niet al te veel van motortuning. Heb er al iets over bijgeleerd, maar echt superveel toch niet.
Daarom dat ik wat uitleg heb gegeven over, min of meer, pasklare dingen.
Ik weet dat de carbu kan uitgeboord worden, en liefst een beetje conisch voor een "velocity stack". Waarmee bedoelt wordt dat de lucht gaat versnellen (denk ik)
Maar dan heb je grotere sproeiers nodig, en moet je de orginele er uit boren en nieuwe er in tappen. Das echt niks voor mij, dan help ik dat ding naar de zak
En aan de cilinder valt niet heel veel te doen heb ik gezien. Is ook maar 1 deel, niet met een aparte cilinderkop.
De inlaat en uitlaat groter maken ofzo, maar ik ken er echt superweinig van dus jah.
Dat 2takt tuningboek is misschien toch niet zo'n slecht plan
Dat ga ik eens kopen denk ik
Daarom dat ik wat uitleg heb gegeven over, min of meer, pasklare dingen.
Ik weet dat de carbu kan uitgeboord worden, en liefst een beetje conisch voor een "velocity stack". Waarmee bedoelt wordt dat de lucht gaat versnellen (denk ik)
Maar dan heb je grotere sproeiers nodig, en moet je de orginele er uit boren en nieuwe er in tappen. Das echt niks voor mij, dan help ik dat ding naar de zak
En aan de cilinder valt niet heel veel te doen heb ik gezien. Is ook maar 1 deel, niet met een aparte cilinderkop.
De inlaat en uitlaat groter maken ofzo, maar ik ken er echt superweinig van dus jah.
Dat 2takt tuningboek is misschien toch niet zo'n slecht plan
Dat ga ik eens kopen denk ik