70cc 6p athena
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
70cc 6p athena
hallo,
ik heb een 70cc 6 poorts athena op mijn minibike zitten.
tot in hoeverre moet ik nu mijn spoeling in mijn carters aan passen?
alleens het voorste stukje vloeiend aanpassen of de volledige spoelpoorten vergroten?
en wat kan ik aan deze cilinder nog verbeteren?
poorten misschien polijsten?
en wat mag een getunde 3 klauws koppeling ongeveer wegen?
ik heb een 70cc 6 poorts athena op mijn minibike zitten.
tot in hoeverre moet ik nu mijn spoeling in mijn carters aan passen?
alleens het voorste stukje vloeiend aanpassen of de volledige spoelpoorten vergroten?
en wat kan ik aan deze cilinder nog verbeteren?
poorten misschien polijsten?
en wat mag een getunde 3 klauws koppeling ongeveer wegen?
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: 70cc 6p athena
carters vloeiend over laten lopen en doortrekken tot 8er in het carter.stephan schreef:hallo,
ik heb een 70cc 6 poorts athena op mijn minibike zitten.
tot in hoeverre moet ik nu mijn spoeling in mijn carters aan passen?
alleens het voorste stukje vloeiend aanpassen of de volledige spoelpoorten vergroten?
en wat kan ik aan deze cilinder nog verbeteren?
poorten misschien polijsten?
en wat mag een getunde 3 klauws koppeling ongeveer wegen?
je poortoppervlaktes zijn altijd beter te maken dan dat ze uit de fabriek komen....en maybe wil je je timing ook veranderen.
poorten kan je polijsten maar dat is wel zo minimaal dat verschil merk je niet....polijst alleen je spoelers niet.
getunede 3klauw wegen..pfff kzou het niet weten....
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Waaaat, juist niet helemaal door trekken naar achter!!!!carters vloeiend over laten lopen en doortrekken tot 8er in het carter.
je poortoppervlaktes zijn altijd beter te maken dan dat ze uit de fabriek komen....en maybe wil je je timing ook veranderen.
poorten kan je polijsten maar dat is wel zo minimaal dat verschil merk je niet....polijst alleen je spoelers niet.
getunede 3klauw wegen..pfff kzou het niet weten....
je moet ook nog een beetje onderdruk hebben!
En het kan verkeerd aflopen als je aan het frezen bent..
2e type blok heeft niet zoveel vlees om daar weg te halen, en daar heb je de kans dat je er doorheen freest als je ze te ver doortrekt!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ligt eraan hoe groot je spoelers in je cilinder is....en doortrekken naar 8er hoort volgens mij gewoon hor...dan heb je nog betere flow etc....en ik heb nog nooit anders gezien.Markie schreef:Waaaat, juist niet helemaal door trekken naar achter!!!!carters vloeiend over laten lopen en doortrekken tot 8er in het carter.
je poortoppervlaktes zijn altijd beter te maken dan dat ze uit de fabriek komen....en maybe wil je je timing ook veranderen.
poorten kan je polijsten maar dat is wel zo minimaal dat verschil merk je niet....polijst alleen je spoelers niet.
getunede 3klauw wegen..pfff kzou het niet weten....
je moet ook nog een beetje onderdruk hebben!
En het kan verkeerd aflopen als je aan het frezen bent..
2e type blok heeft niet zoveel vlees om daar weg te halen, en daar heb je de kans dat je er doorheen freest als je ze te ver doortrekt!
dat ze bijv. alleen iets schuiner aflopen...kijk maar op andere fora's.
extra druk kan je weer terugwinnen door je krukas op te vullen....no problemo.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
Ja dat kan, ik woon in Heinkenszand, stuur maar een pb tje!!!
@ Rossi, je hebt een onderdruk he in je carters, verglijk dat maar een met een cola fles, de een heeft een inhoud van 0,5 liter en die nadere 1 liter. Bij de literfles moet je meer inknijpen voor dat ie op druk is, bij de 0,5 liter hoef je minder moeite te doen!
anders vernader je compressie ratio teveel, wat een nadelig effect heeft/
@ Rossi, je hebt een onderdruk he in je carters, verglijk dat maar een met een cola fles, de een heeft een inhoud van 0,5 liter en die nadere 1 liter. Bij de literfles moet je meer inknijpen voor dat ie op druk is, bij de 0,5 liter hoef je minder moeite te doen!
anders vernader je compressie ratio teveel, wat een nadelig effect heeft/
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
dit is zeer minimaal....en de flow die beter is naar de spoelers toe is beter als dat beetje kracht onderin van je carterdruk....
teflon kan eruit lopen net als bij eric aka killerbeast....
ikzelf heb vloeibaar alu gebruikt....en later met de hamer eropslaan en het brokkelt nog niet af...zeer sterk spul
kurk kan tevens ook
teflon kan eruit lopen net als bij eric aka killerbeast....
ikzelf heb vloeibaar alu gebruikt....en later met de hamer eropslaan en het brokkelt nog niet af...zeer sterk spul
kurk kan tevens ook
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/