nee hoor, bij een minibike is dat precies het zelfde.
aan de rechterzijkant van je blok zit een schroef die draai je eruit.daar moet je je olie ingieten, totdat hij overstoomt. je moet inderdaad wel zorgen dat je je blok niet scheef houd anders komt er te veel of juist te weinig olie un je blok. ik denk dat er ongeveer 250 ml olie in je blok gaat.
je moet niet kijken naar de specificaties van een andere olie.
als je andere olie gebruikt, dan gaat de voering van de koppelingsschoenen opzwellen en afbrokkelen.
Je moet uitsluitend olie gebruiken waarop staat dat deze voor een puch maxi geschikt is.
Dat klinkt wel geloofwaardig maar het probleem is dat ik in België woon en ze daar nog niet veel van puch hebben gehoord.
Trouwens klopt het dat puch Failliet is?
Ik heb vroeger ook wel eens olie voor een automatische versnellingsbak van een auto gebruikt. Daar heb ik zeker een jaar mee rond gereden (±55km/h) zonder problemen. Maar ik denk ook dat je beter olie kunt nemen die er speciaal voor is gemaakt.
ja, ik denk dat ik ook ATF ga gebruiken.
In de automatische versnellingsbakken van wagens zitten ook lamellen koppelingen die aan een hoge snelheid aangrijpen, dus denk ik dat die olie evenzeer geschikt is.
ik moet dus ook mijn olie vervangen alleen kan ik nergens de schroef vinden waar ik het in moet doen, alleen de schroef waar het uit moet die onderaan zit.
Kan iemand voor mij een foto geven waar die schroef op staat a.u.b.