Mini-Ducati goed?

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten

Zijn de mini ducatis goed?

Ja
2
22%
nee
6
67%
matig
1
11%

Totaal aantal stemmen: 9

Gast

Mini-Ducati goed?

Bericht door Gast »

Hallo

Ik zag op een site dat ze mini ducati's aanbieden.
Hier heb ik nartuurlijk wel een paar vraagjes over.
http://www.minibrommer.nl/index.html?lmd=38175.46795

Zijn de prestaties goed voor de prijs van 350 euro?
Is het geen troep wat snel kapot gaat?
Zien ze er in het echt mooi uit?
Zijn er wat snellere spullen voor te krijgen?

groetjes
Ronnie
forum gebruiker

nep mini

Bericht door Ronnie »

verwacht er niet te veel van. :?

Ten eerste het is geen ducati.
Ten tweede het is een goedkope imitatie uit japan of china.

Er zullen best wel onderdelen van een echte polini op gemonteerd kunnen worden, maar dan moet je deze onderdelen wel aanpassen.

Ik hoor er in iedergeval niet veel goeds over!!!!!! :roll:

Deze bikes worden in verschillende uitvoeringen verkocht.
namelijk 38cc, 47cc, 49cc.
sommige worden onder de naam sendai verkocht.
Ze komen in zeecontainers vol ons land binnen, en worden dus overal te koop aangeboden.
Er is een nieuw model onderweg (nep GRC), dus nog even wachten dan worden ze nog goedkoper.
inkoop kost zo'n minibike nog geen 200 euro.
Gast

Bericht door Gast »

Ze zijn bezig met een B1 replica, met waterkoeling. Die zou in september op de markt komen. Er hebben er sommige er al 1 heb ik gezien, waarschijnlijk om wat te promoten, want het vorige model was een succes in de VS...
Ze zouden sneller gaan, en iets beter zijn afgewerkt. Wat er van klopt weet ik ook niet, ik zeg maar wat ik lees hier en daar...

Ik heb zo'n sendai ding. Voor het geld dat je spendeert kan je niet veel verwachten natuurlijk.
Moest ik terug 1 kopen, zocht ik een 2ehands blata of polini. Want als je dat ding sneller wil krijgen, en beter, dan ben je toch ook veel geld kwijt.

Maar hoe dan ook, ik ben toch tevreden van de mijne. Buiten de gewone ziektes (trillen, losse bouten etc) heb ik geen problemen er mee.
Om zomaar in 1 keer 1500euro aan een brommertje uit te geven, dat doet wel ff pijn.
Nu heb ik veel minder betaald, en geef ik geleidelijk wat geld uit aan dat ding.
Het is wat je zelf wil natuurlijk he :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Idd , heb die foto's van de b1 origami ook al gezien.Zag er wel indrukwekkend uit maar het frame was lang niet zo mooi als een echt blata frame :(
Gast

Bericht door Gast »

Heb zelf ook zo'n namaak ding gehad, een GRM en dan nog iets.
Ze worden volgens mij in de zelfde fabriek gemaakt als die nep blata's.
Heb dat ding meteen weer verkocht, Volgens de fabrikant zou hij 55 rijden maar dat moet hij dan toch met een stevige wind mee, en een redelijke helling gedaan hebben.
30 Km/h en geen reet sneller terwijl hij letterlijk uit elkaar rammelt.
Dan ga je wel even af als je zo door de straat tuft met een meters lange rookpluim achter je.

Enfin, de enige reden waarom je zoiets mag kopen is wanneer het dient om bv. op je kast te zetten als decoratie, hoewel de afwerking v/h polyester ook niet alles is.
Gesloten