spoelgang carter aanpassen op cilinder???

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

spoelgang carter aanpassen op cilinder???

Bericht door Gast »

oke, het volgende vraag ik me af.
de orginele spoelgang in je carter is smaller dan een snelle cilinder.
je moet deze dus aanpassen dat ze vloeiend overlopen voor een goede doorstroming.
maar hoe krijg je precies die vorm van je cilinder op je carters?
en als je de vorm erop hebt staan hoe haal je die dan het beste weg?
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

gewoon de draadeinden laten zitten en je voetpakking zeer goed aftekenen....daarna met de dremel alles wegfrezen....en later nog wat schuren....

iig je krukas enz. verwijderen en je helften splitsen....dan kan je daar soms je cilinder ook nog opzetten en meten....

zo heb ik het iig gedaan.

s6
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

ja oke das een goede werkwijze volgens mij,
maar maak je die gang volledig op die breedte en diepte
of laat je hem geleidelijk smaller worden zeg maar,
ik was toch van plan mn blok te strippen en dan de carters aan te passen en te stralen.
zet ik er gelijk een nieuwe krukas in, welke weet ik nog niet.
ook verlicht ik het secundaire tandwiel, en mischien maak ik hem dicht, maar ben nog niet helemaal erachter waarom ze dat doen.

groetjes mark
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

ik trek ze recht door naar 8eren.....en dan een vloeiend bocht zoals in het begin....
ik maak hem dus op de volledige breedte en diepte...
ps...je verliest iets cartervolume dus als je toch andere krukas neemt zou ik er een met volle ''wangen'' nemen...

s6
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

ja oke, nog een dremel aanschaffen, zijn toch handig voor allerlei klussen.
en weet iemand nog een goede krukas die aan te bevelen is ??

groeten
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:

Bericht door Koen »

Koop een rito kruk-as, zou ik zeggen.. Overleeft de bruutste setups..
Gast

Bericht door Gast »

oke dan, dan is het volgende al bekend:
blok splitsen en frezen dan zandstralen,
nieuwe volrond rito krukas á 84,70€
hpi ontsteking, nog even kijken waar ik hem een beetje goedkoop kan regelen,
ik heb nog een 65cc eurokit en een fast arrow kop die ik laat vlakken.
en dan wil ik nog koppeling verlichten, hierover moet ik nog dingen uitzoeken.
maar de grote vraag is nog,

ik lees hier ook dat mensen 3 spaken uit hun secundaire tandwiel halen en dan hem dicht maken, is dit ook voor meer druk ???

groeten
derbi master

Bericht door derbi master »

procell schreef:
ik lees hier ook dat mensen 3 spaken uit hun secundaire tandwiel halen en dan hem dicht maken, is dit ook voor meer druk ???

groeten
nee daarvoor ist niet dat zit in je blok en niet in je carter dus krijg je daar geen extra carter druk door kan aleen door een vol ronde krukas en eventtuweel (als je echt voor het uiterste gaat) je carter rond je krukas vol late zetten en het opnieuwe uit frezen (scheeld paar mm maar ja voor de top tuning doen ze dat :wink: )
Gast

Bericht door Gast »

oke, stom van me natuurlijk, heb net mn blok gesplitst weet nu waar alles zit. maar waarom doen ze dat dan???
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

procell schreef:oke, stom van me natuurlijk, heb net mn blok gesplitst weet nu waar alles zit. maar waarom doen ze dat dan???

om 't zaakje lichter te maken!!

hoe minder massa hoe beter!!


Ggrrttzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

oke minder gewicht is me duidelijk maar het dicht maken van het tandwiel, wie heeft dat toegepast en wat is het nut ervan?
k heb net mijn spoelpoorten in het carter uitgefreesd, is goed gelukt.
nu kwam me nog een vraag naar boven, of de rito krukas een grotere diameter heeft aan de koppeling kant zodat daar een steyer lager moet ofzo??

groeten
Gast

Bericht door Gast »

Ik weet het ook niet zekr dus wat ik nu zeg is gewoon mijn (simpele) gedachte. Het grote tandwiel draait rond in de olie, en zo'n spaak geeft extra weerstand om te draaien in de olie. Als het tandwiel nu dicht is dan heb je niet steeds die spaken die door de olie "gesleept" moeten worden en dus draait het dus makkelijk :roll:
wevie666

Bericht door wevie666 »

Ron-tje schreef:Ik weet het ook niet zekr dus wat ik nu zeg is gewoon mijn (simpele) gedachte. Het grote tandwiel draait rond in de olie, en zo'n spaak geeft extra weerstand om te draaien in de olie. Als het tandwiel nu dicht is dan heb je niet steeds die spaken die door de olie "gesleept" moeten worden en dus draait het dus makkelijk :roll:
Dat is idd de reden om het tandwiel dicht te maken
derbi master

Bericht door derbi master »

idd klopt

en voor die rito krukas moet je aan 1 kant een andere kering hebben met een grotere binnen diameter
Gast

Bericht door Gast »

heeft iemand dit tandwiel van hz-bromshop ? of maak je zelf 2 platen
Afbeelding
Plaats reactie