spoelgang carter aanpassen op cilinder???
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
spoelgang carter aanpassen op cilinder???
oke, het volgende vraag ik me af.
de orginele spoelgang in je carter is smaller dan een snelle cilinder.
je moet deze dus aanpassen dat ze vloeiend overlopen voor een goede doorstroming.
maar hoe krijg je precies die vorm van je cilinder op je carters?
en als je de vorm erop hebt staan hoe haal je die dan het beste weg?
de orginele spoelgang in je carter is smaller dan een snelle cilinder.
je moet deze dus aanpassen dat ze vloeiend overlopen voor een goede doorstroming.
maar hoe krijg je precies die vorm van je cilinder op je carters?
en als je de vorm erop hebt staan hoe haal je die dan het beste weg?
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
gewoon de draadeinden laten zitten en je voetpakking zeer goed aftekenen....daarna met de dremel alles wegfrezen....en later nog wat schuren....
iig je krukas enz. verwijderen en je helften splitsen....dan kan je daar soms je cilinder ook nog opzetten en meten....
zo heb ik het iig gedaan.
s6
iig je krukas enz. verwijderen en je helften splitsen....dan kan je daar soms je cilinder ook nog opzetten en meten....
zo heb ik het iig gedaan.
s6
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
ja oke das een goede werkwijze volgens mij,
maar maak je die gang volledig op die breedte en diepte
of laat je hem geleidelijk smaller worden zeg maar,
ik was toch van plan mn blok te strippen en dan de carters aan te passen en te stralen.
zet ik er gelijk een nieuwe krukas in, welke weet ik nog niet.
ook verlicht ik het secundaire tandwiel, en mischien maak ik hem dicht, maar ben nog niet helemaal erachter waarom ze dat doen.
groetjes mark
maar maak je die gang volledig op die breedte en diepte
of laat je hem geleidelijk smaller worden zeg maar,
ik was toch van plan mn blok te strippen en dan de carters aan te passen en te stralen.
zet ik er gelijk een nieuwe krukas in, welke weet ik nog niet.
ook verlicht ik het secundaire tandwiel, en mischien maak ik hem dicht, maar ben nog niet helemaal erachter waarom ze dat doen.
groetjes mark
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ik trek ze recht door naar 8eren.....en dan een vloeiend bocht zoals in het begin....
ik maak hem dus op de volledige breedte en diepte...
ps...je verliest iets cartervolume dus als je toch andere krukas neemt zou ik er een met volle ''wangen'' nemen...
s6
ik maak hem dus op de volledige breedte en diepte...
ps...je verliest iets cartervolume dus als je toch andere krukas neemt zou ik er een met volle ''wangen'' nemen...
s6
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
oke dan, dan is het volgende al bekend:
blok splitsen en frezen dan zandstralen,
nieuwe volrond rito krukas á 84,70€
hpi ontsteking, nog even kijken waar ik hem een beetje goedkoop kan regelen,
ik heb nog een 65cc eurokit en een fast arrow kop die ik laat vlakken.
en dan wil ik nog koppeling verlichten, hierover moet ik nog dingen uitzoeken.
maar de grote vraag is nog,
ik lees hier ook dat mensen 3 spaken uit hun secundaire tandwiel halen en dan hem dicht maken, is dit ook voor meer druk ???
groeten
blok splitsen en frezen dan zandstralen,
nieuwe volrond rito krukas á 84,70€
hpi ontsteking, nog even kijken waar ik hem een beetje goedkoop kan regelen,
ik heb nog een 65cc eurokit en een fast arrow kop die ik laat vlakken.
en dan wil ik nog koppeling verlichten, hierover moet ik nog dingen uitzoeken.
maar de grote vraag is nog,
ik lees hier ook dat mensen 3 spaken uit hun secundaire tandwiel halen en dan hem dicht maken, is dit ook voor meer druk ???
groeten
nee daarvoor ist niet dat zit in je blok en niet in je carter dus krijg je daar geen extra carter druk door kan aleen door een vol ronde krukas en eventtuweel (als je echt voor het uiterste gaat) je carter rond je krukas vol late zetten en het opnieuwe uit frezen (scheeld paar mm maar ja voor de top tuning doen ze dat )procell schreef:
ik lees hier ook dat mensen 3 spaken uit hun secundaire tandwiel halen en dan hem dicht maken, is dit ook voor meer druk ???
groeten
oke minder gewicht is me duidelijk maar het dicht maken van het tandwiel, wie heeft dat toegepast en wat is het nut ervan?
k heb net mijn spoelpoorten in het carter uitgefreesd, is goed gelukt.
nu kwam me nog een vraag naar boven, of de rito krukas een grotere diameter heeft aan de koppeling kant zodat daar een steyer lager moet ofzo??
groeten
k heb net mijn spoelpoorten in het carter uitgefreesd, is goed gelukt.
nu kwam me nog een vraag naar boven, of de rito krukas een grotere diameter heeft aan de koppeling kant zodat daar een steyer lager moet ofzo??
groeten
Ik weet het ook niet zekr dus wat ik nu zeg is gewoon mijn (simpele) gedachte. Het grote tandwiel draait rond in de olie, en zo'n spaak geeft extra weerstand om te draaien in de olie. Als het tandwiel nu dicht is dan heb je niet steeds die spaken die door de olie "gesleept" moeten worden en dus draait het dus makkelijk
Dat is idd de reden om het tandwiel dicht te makenRon-tje schreef:Ik weet het ook niet zekr dus wat ik nu zeg is gewoon mijn (simpele) gedachte. Het grote tandwiel draait rond in de olie, en zo'n spaak geeft extra weerstand om te draaien in de olie. Als het tandwiel nu dicht is dan heb je niet steeds die spaken die door de olie "gesleept" moeten worden en dus draait het dus makkelijk